Categories: زیبایی مو

جلوگیری از ریزش مو با استفاده از گیاهان دارویی

چگونگی جلوگیری از ریزش مو با استفاده از گیاهان دارویی و روش های طبیعی

افراد زیادی در گذر زمان درصدد رفع معضل ریزش مو بر آمدند که نتیجه ی این تحقیقات شامل یک لیست بلند بالا بوده که در این مقاله به چند مورد از این گیاهانی که باعث جلوگیری از ریزش مو می شوند خواهیم پرداخت.

1- انگور هندی یا همان آمله :

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو استفاده از گیاه آمله یا انگور هندی است. این گیاه حاوی مواد غنی وآنتی اکسیدان های بسیار زیادی بوده که می توان به ویتامین c آن نیز اشاره کرد که یکی از موارد اصلی تولید کلاژن می باشد.

کلاژن ماده ای می باشد که باعث رویش موهای جدید شده و نیز باعث تقویت واستحکام موها می شود. از مزیت های دیگر این گیاه نیز می توان به رفع سفید زود هنگام مو اشاره کرد.

2- کالاندولا:

گل همیشه بهار که اغلب آن را با نام کالاندولا می شناسیم، این گیاه حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد غنی فراوانی بوده که با قرار دادن روغن آن برروی سر می توانید باعث مستحکم شدن و جلوگیری از ریزش مو های خود شوید.

3-آلوئه ورا:

یکی دیگر از روش هی جلوگیری از ریزش مو استفاده از گیاه آلوئه ورا می باشد. این گیاه دارای سالسیلیک اسیدهای بوده که آنزیم های آن می توانند پوست های مرده در سطح سر را از بین ببرند. از دیگر مزیت های این گیاه میتوان به قابلیت مرطوب کنندگی فوق العاده آن اشاره کرد.

4- دانه کتان:

در روغن این گیاه آنتی اکسیدان ها و اسید های چربی وجود دارد که باعث از بین رفتن پوست های مرده در سطح سر می شود. روغن این گیاه می تواند باعث افزایش جریان خون در مویرگ های سر شده و به استحکام، تقویت و جلوگیری از ریزش مو های شما کمک می کند.

5- گیاه رازک:

روغن موجود در گیاه رازک باعث تحریک ریشه مو شده و این امر موجب رشد مجدد و جلوگیری از ریزش مو های شما می شود. از خواص دیگر گیاه رازک می توان به ضد عفونی کنندگی آن نیز اشاره کرد.

6- میوه گل رز:

یکی دیگر از روش های جلوگیری از ریزش مو استفاده از میوه گل رز می باشد. این گیاه با دارا بودن منابع غنی ویتامین c یکی از تحریک کنندهای بسیار مفید برای رشد مجدد مو می باشد.

7- گیاه مریم گلی:

گیاه مریم گلی سرشار از ویتامین های مختلف از نظیر ویتامین c ، ویتامین b وموادغنی همچون روی ، منیزیم و پتاسیم بوده، این مواد می توانند در تقویت، استحکام و  جلوگیری از ریزش مو های شما نقش بسیار مفیدی داشته باشند.
از دیگر خواص این گیاه می توان به ضد حساسیت و ضد عفونی کنندگی آن اشاره کرد.

8- شیکاکی:

شما می توانید با مرطوب کردن یا خیساندن این گیاه در آب، یک شوینده سالم و طبیعی بدست آورید ویا آن را به شکل خمیر در آورده و بر روی سر خود قرار دهید. این امر باعث تقویت ریشه و تحریک آن برای رشد مجدد مو شود.

از من بپرس

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago