#


ریزش مو هشداری برای سلامت بدن است

6 آوریل 2018 بدون نظر 1549 بازدید

ریزش مو هشداری برای سلامت بدن است

ریزش مو نشانه ای هشدار دهنده برای سلامت بدن

داشتن مو‌هایی زیبا و پرپشت یکی از با اهمیت ترین اولویت‌ ها در زندگی زنان می باشد، به همین خاطر در صورت وجود ریزش می بایست به دنبال دلیل آن و وجود بیماری احتمالی در بدن شان باشند.

به گزارش از من بپرس؛ محققان در تازه ترین تحقیقات خود متوجه شدند ریزش موی سر در زنان زنگ خطری جدی درباره بروز مشکلات سلامت در آن ها می باشد.

ریزش موی سرطبیعی یک امر می باشد و روزانه تا ۱۰۰ رشته از تارمو باید از سر بریزد، ولی ریزش بیشتر از این تعداد، کندی رویش دوباره مو یا ایجاد مناطق طاس در سر علامتی غیر طبیعی است و باید جدی گرفته شود.

وجود مو‌های زیبا و پرپشت برای اعتماد به نفس زنان خیلی با اهمیت است و تعداد زیادی از آن ‌ها در مدت ریزش موی سر با مشکلات روحی و افسردگی رو به رو می ‌شوند.

ریزش موی سر علت های گوناگونی دارد، در بعضی از مواقع استفاده بیش از اندازه از رنگ مو‌های شیمیایی، استفاده از خشک کن برقی یا اتوی مو، دکلره و فِر کردن موی سر باعث بروز این این مشکل می‌ شود.

ولی در اکثر موارد عامل‌ های درونی موجب ریزش موی سر می ‌شود که علامتی از طرف بدن برای توجه به مشکلات سلامت به وجود آمده است که ممکن است فرد متوجه آن نباشد.

از جمله مهم ‌ترین علت های ریزش موی سر درزنان به هم خوردن تعادل هورمون‌ های بدن است که موجب ریزش موی سر می ‌شود، کمبود مواد معدنی، آهن و ویتامین‌ های ضروری هم از جمله علت های  دیگر اصلی ریزش زیاد موی سر است.

برخی دیگر از علت های ریزش موی سر شامل ابتلا به آلرژی و بروز واکنش‌های آلرژیک، استرس بیشتر از مقدار، شوک‌ های روحی و عاطفی، توقف استفاده از دارو‌های ضد بارداری، رژیم ‌های لاغری سخت و یا رژیم غذایی ناسالم و کم نوشیدن آب می باشد.

درمان زود هنگام جهت پیشگیری از ریزش موی سر وجود ندارد و درمان می بایست با صبر و شکیبایی در طول مدت چند ماه انجام گردد تا مو‌ها مجدد طراوت خود را به دست آورند.

محققان بر این اعتقادند بانوان به رژیم غذایی متنوع و سرشار از مواد مغذی بیشتر از مردان نیاز دارند و بیشتر به علت فقر آهن، کمبود منیزیم، مس، روی، ویتامین ‌های گروه B، D، Eو A دچار ریزش موی سر می‌ شوند.

دگرگونی ‌های هورمونی در زنان به عللی همچون قاعدگی، بارداری، شیر دهی و یائسگی بیشتر از آقایان می باشد و این دگرگونی‌ ها نخستین اثر‌های خود را بر فولیکول‌ های مو می ‌گذارد.

بیشتر زنان که دچار بیماری هایی همچون کیست تخمدان، نازایی، نامنظم بودن قاعدگی و مواردی از این قبیل می باشند در کنار عارضه‌ های ناشی از بیماری از ریزش موی سر و کم پشتی مو‌ها هم رنج می ‌برند.

خوشبختانه شیوه های درمانی و کنترلی زیادی برای تنظیم هورمون‌ های بدن بانوان وجود دارد و با انجام درمان علاوه بر سلامت می ‌توانند از داشتن مو‌هایی پرپشت و زیبا لذت ببرند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *