#


اطلاعاتی در مورد بیماری پوستی پسوریازیس، شدیدترین دشمن زیبایی پوست

بیماری پوستی
22 جولای 2017 بدون نظر 839 بازدید

اطلاعاتی در مورد بیماری پوستی پسوریازیس، شدیدترین دشمن زیبایی پوست

چه اطلاعاتی باید داشته باشید؟

طبق انجمن پوست و موی کانادا، پسوریازیس یک بیماری پوستی معمولی التهابی است که شامل تکه های قرمز و قسمت های نقره ای است.  یک میلیون کانادایی و 80 میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر این بیماری پوستی قرار دارند. دکتر ملیندا گودرامام، متخصص پوست در مرکز پوست پوستر در پیتربورو، می گوید: محل ممکن است دردناک و خارش آور باشد و در هر جایی از بدن ممکن است ظاهر شوند، اما اغلب در دست، زانو، آرنج و پوست سر رخ می دهد. ضایعات پسوریازیس با ضخیم شدن پوست با سرعت غیر طبیعی نمایان می شود. در حالی که پسوریازیس می تواند تا حدی کنترل شود، فردی که این وضعیت را تجربه می کند ممکن است ضایعه قبلی پس از ضایعه بعدی نا پدید شود.

در اینجا سه مورد که باید درباره پسوریازیس بدانید، حتی اگر خود شما این بیماری را ندارید.

1. این بیماری مسری نیست

برای فردی که از پسوریازیس رنج می برد، این وضعیت نه تنها فیزیکی است، بلکه او را به لحاظ احساسی نیز تحت تاثیر قرار می دهد. دکتر گودرام می گوید: “یکی از شکایاتی که من از بیماران می شنوم این است که دیگر افراد [که پسوریازیس ندارند] کسی را با آن وضعیت می بینند و فکر می کنند که بیماری آنها مسری است”، “اما این یک بیماری مسری نیست.”

از آنجا که پسوریازیس یک وضعیت قابل مشاهده است و اغلب در قسمت هایی از بدن اتفاق می افتد که همیشه از لباس پوشانده نمی شود، ممکن است افراد مبتلا به پسوریازیس مجبور باشند که با نگاه ها و پرسش های ناراحت کننده مواجه شوند. رنا آدیس، رقصنده سابق که در میسی ساگا، زندگی می کند می گوید تشخیص پسوریازیس به دلیل تاثیر فیزیکی و عاطفی آن در زندگی او برایش دشوار بود. او می گوید: “من در یک صحنه بزرگ شدم و همیشه اعتماد به نفس کافی داشته ام، اما ناگهان در عموم احساس بسیار ناراحت کننده ای داشتم.” در یک نقطه، آدیس می گوید بدن او حدود 70 درصد پوشیده شده با ضایعات پسوریازیس است. داشتن یک فرم شدید از پسوریازیس باعث شد که او نواند به اندهزه گذشته خود فعال باشد.

2. اغلب در بزرگسالی اتفاق می افتد

با توجه به انجمن پوست و موی کانادا، پسوریازیس به طور مساوی بین مردان و زنان و در سراسر نژادهای مختلف اتفاق می افتد. دکتر گودرام می گوید: “ما همچنین می دانیم که یک خواسته ژنتیکی برای آن وجود دارد.” “اگر شما ژن را حمل می کنید، معمولا یک عاملی است که باعث می شود آن را آشکار کند، حالا ممکن است استرس یا عفونت باشد.” با این حال، دکتر گودرام می گوید: “تنها حدود یک سوم بیماران یک فرد با همان شرایط را در خانواده خود سراغ دارند. حدود 20 ژن متفاوت برایا ین بیماری وجود دارد. “

پسوریازیس می تواند در هر زمانی از دوران کودکی تا بزرگسالی ایجاد شود، اما اغلب آن بین سنین 30 تا 50 سالگی رخ می دهد.

3. استرس یک عامل مهم و عمده است

دكتر گودرامام می گوید: استرس، عامل مهمی است زیرا معتقد است كه پسوریازیس مشكل سیستم ایمنی است. آدیس مدت کوتاهی پس از تولد دخترش تشخیص داده شد و می گوید استرس عامل بزرگی برای او بود. او می گوید پسوریازیس او در طول زمان استرس زا در زندگی او بدتر بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *