#


به طور طبیعی سبیل های تان را از بین ببرید

2 آوریل 2018 بدون نظر 1237 بازدید

به طور طبیعی سبیل های تان را از بین ببرید

خانم ها چگونه می توانند سبیل شان را به صورت طبیعی از بین ببرند؟

ریش و سبیل برای مردها به طور کامل عادی می باشد و به طور معمول به همراه نشانه هایی مانند صدای بم همراه می باشد تا مردانگی را در یک مرد نشان بدهد. ولی همین سمبل خاص جنتلمنی، یکی از رنج آور‌ترین مشکلات برای خانم‌ها به حساب می آید. به طور طبیعی هم برای خانم ها و هم برای آقایان، رویش مو در صورت، دور دهان، گونه ‌ها، دست‌ ها و پاها به نسبت عادی می باشد و در اصل عارضه‌ ای به حساب نمی آید که خطری برای سلامتی داشته باشد.

ولی از آن جایی که این موها بسیار مردانه به حساب می آیند، اصلی ترین عامل پایین آوردن اعتماد بنفس در تعداد زیادی از خانم‌ ها می باشند. خانم هایی که موی اضافی در صورت شان دارند در ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌ های بیرون از خانه احساس ناخوشایندی از عدم اطمینان می‌ کنند. به همین دلیل روش هایی که برای رها شدن از موهای صورت موجود می باشد که به خانم ها کمک می‌ کنند از لحاظ ظاهری اعتماد بنفس شان را به دست بیاورند. در این مقاله چند راهکار و نکته به شما پیشنهاد می ‌کنیم که بتوانید این موهای ناخواسته را به صورت طبیعی و سریع از صورت خود از بین ببرید.

  1. زردچوبه و شیر

نخستین راهکاری که به شما پیشنهاد می ‌کنیم ترکیبی از شیر و زرد چوبه می باشد. زردچوبه خاصیت بسیاری دارد از پیشگیری از سرطان گرفته تا درمان افسردگی. زردچوبه نه تنها می ‌تواند پوست را به طور کامل پاک سازی نماید بلکه ترکیب آن با شیر هم می ‌تواند رشد موهای ناخواسته را متوقف کند. یک قاشق غذاخوری شیر و پودر زردچوبه را ترکیب کنید تا خمیر مانند شود. با این خمیر به آرامی بالای لب خود را با انگشت بمالید و تحمل کنید تا به طور کامل خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید. چند روز پی در پی این کار را تکرار نمایید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

  1. سفیده تخم مرغ و زردچوبه

سفیده تخم مرغ نیز می ‌تواند همراه با زردچوبه یک راهکار موثر طبیعی برای خلاص شدن از موهای زائد صورت باشد. در ضمن این ترکیب می ‌تواند پوست را سفت و محکم کند و جوش‌های سر سفید را برطرف کند. یک قاشق غذاخوری پودر زرچوبه را با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط نمایید و آن را بالای لب خود بمالید. صبر کنید تا حداقل یک ساعت بماند و بعد از آن به مانند یک ماسک صورت آن را جدا کنید. پوست ‌تان را با آب گرم بشویید. این کار را دست کم هفته‌ای 4 مرتبه انجام داده تا موهای صورت به طور کامل برطرف شوند.

  1. سیب زمینی و عدس

ترکیب سیب زمینی و عدس هم می ‌تواند راهکار مناسبی باشد. سیب زمینی عاملی روشن کننده است و عدس هم با زدودن موهای زائد رنگ پوست را روشن می ‌کند. یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را همراه با یک مقدارعدس در آب جوش بریزید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس آب آن را جدا کنید. سیب زمینی و عدس را به صورت کامل مخلوط نمایید تا خمیر درست شود و آن را مستقیماً روی پشت لب ‌تان بگذارید. اجازه دهید تا کاملاً خشک شود و سپس مثل اسکراب آن را خوب روی پوست بمالید.

  1. خربزه درختی و زردچوبه

خربزه درختی یا پاپایا، منبع شگفت انگیز عاملی فعال به نام پاپائین می باشد که می‌ تواند رشد مو را مهار کند و فولیکول‌ های مو را جدا کند. در ضمن پاپایا برای افرادی که پوست حساس دارند مفید می باشد. این میوه همراه با زردچوبه ترکیب خوبی برای برداشتن موهای اضافی صورت است. نصف یک عدد پاپایا را له کنید و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه نمایید و خمیر درست کنید. خمیر را مستقیماً روی پوست، قسمتی که مو ظاهر شده بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس صورت را با آب بشویید. این کار را چند مرتبه انجام دهید.

  1. ماست، زردچوبه و آرد نخود

زردچوبه همراه با ماست و آرد نخود کمک‌ خوبی به شما می‌ کند تا از شر موهای اضافی صورت رها شوید. در ضمن ماست باعث می ‌شود که حساسیت پوست‌ تان هم کمتر شود. دو قاشق چای خوری ماست را با دو قاشق چای خوری آرد نخود و دو قاشق چای خوری زردچوبه در کاسه‌ای ترکیب نمایید و آن را به طور مستقیم روی پوست گذاشته و صبر کنید تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس صورت را با آب سرد بشویید.

  1. ماست و آرد برنج

ماست در ترکیب با آرد برنج هم کمک خیلی خوبی می ‌کند تا موهای اضافی صورت تان را بردارید. یک چهارم قاشق چای خوری ماست را با نصف قاشق چای خوری آرد برنج ترکیب نمایید تا خمیر مانند شود و آن را به پشت لب‌ تان بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید و با آب تمیز آبکشی کنید. این راهکار را دست کم 2 مرتبه در هفته انجام دهید.

  1. موز و جو دوسر

ماسک موز و جو دوسر می ‌تواند اسکراب تأثیر گذاری برای از بین بردن موهای اضافی صورت باشد. یک عدد موز رسیده را با یک تا دو قاشق چای خوری جو دوسر ترکیب نمایید. خمیر به دست آمده را با حرکات دورانی به پوست بمالید و 15 دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب بشویید. این کار را در هفته‌ دو مرتبه انجام دهید.

  1. چای بابونه و شکر

بابونه نه تنها خاصیت زیادی برای سلامتی دارد بلکه به عنوان عاملی تأثیر گذار در مراقبت و زیبایی پوست عمل می‌ کند. پودر بابونه را در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. دو فنجان شکر قهوه‌ای را در یک دوم فنجان چای بابونه بریزید و به طور کامل مخلوط نمایید. مخلوط به دست آمده را بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود. بعد آن را روی پوست بمالید. اجازه دهید تا کمی بماند و بعد مثل اسکراب بر روی پوست خود بکشید. صورت را با آب سرد بشویید.

  1. شکر

شکر هم می ‌تواند رشد موهای ناخواسته را مهار نماید. چند قاشق چای خوری شکر را در یک قابلمه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. یک مقدار آبلیموی تازه به آن اضافه کرده و حرارت دهید تا مایع غلیظی درست شود. زمانی که سرد شد آن را به پشت لب‌ خود بمالید. با یک تکه پارچه روی آن را بپوشانید و با حرکات دورانی چند دقیقه ماساژ دهید و خیلی سریع در جهت عکس رویش موها آن را بکشید.

  1. لیموترش، زردچوبه و آب خیار

راهکار بعدی ترکیب زردچوبه، لیموترش و آب خیار می باشد. لیموترش تأثیرات روشن کنندگی روی پوست دارد و زردچوبه هم موهای اضافی را برطرف کرده و حفره ‌های پوست را می ‌بندد. در ضمن آب خیار خاصیت خنک کنندگی دارد و پوست را آرام می ‌کند. آبلیمو و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و آن را 10 تا 15 دقیقه روی صورت گذاشته و با آب بشویید. بعد آب خیار را هم 5 تا 10 دقیقه روی صورت بگذارید. این کار را حداقل هفته ‌ای دو مرتبه انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *