#


بایدها و نبایدهای زیبایی برای خانم های شاغل

زیبایی
25 اکتبر 2017 بدون نظر 931 بازدید

بایدها و نبایدهای زیبایی برای خانم های شاغل

بایدها و نبایدهای زیبایی برای خانم های شاغل

بدون آرایش بخوابید

این را بدانید که وقتی خسته و کوفته از بیرون به منزل می رسید نباید فقط به رختخواب فکر کنید، شما یک کار ضروری را باید حتما انجام دهید، سعی کنید تنبلی را کنار بگذارید،  باید با حوصله کامل آرایش صورت خود را  پاک نمایید . شما با آرایش به رختخواب رفتن دارید با خود کاری می کنید که پوست تان خیلی سریع خراب شود، چون ماندن آرایش روی پوست باعث پر ماندن منافذ پوست می شود و این کار باعث به وجود آمدن جوش های قرمز و متورم است و به پوست شما آسیب جدی را وارد می کند.

به هر حال مهم نیست که شما چه مقدار خسته هستید، اگر برای پوست خود ارزش قائل هستید باید با حوصله کامل تمام آرایش صورت خود را پاک کنید و به پوست تان اجازه نفس کشیدن بدهید. این را فراموش نکنید که به هیچ وجه پوست تان را با عجله تمیز نکنید چون ممکن است باعث سائیدگی پوست تان شود و چهره ی شما را خراب کند.

فرار از قارچ های خطرناک

عفونت های قارچی در پاها یکی از بیماری هایی است که بیشتر در تابستان اتفاق می افتد. قارچ ها معمولا در محیط هایی که گرم و مرطوب هستند بیشتر وجود دارند مانند استخر، سالن های بدن سازی، سونا و حتی آرایشگاه ها. حتی ممکن است در جاهای مرطوب دیگری هم وجود داشته باشند مانند یک لباس مرطوب و یا جوراب نمناک.

زیبایی

زیبایی

این را بدانید که تمام افرادی که در تماس با این قارچ ها هستند دچار مشکل نخواهند شد ، اما اگر برخی از علائم را در بعضی از نقاط بدن تان مشاهده کردید مانند خشکی ، التهاب ، خارش پوست ، قرمزی یا تاول های کوچکی را در لا به لای انگشتان پا ، کشاله ران ها و یا حتی فرق سر مشاهده کردید باید بدانید که دچار یکی از بیماری های قارچی شده اید.

باید این نکات را انجام دهید تا از قارچ ها دور بمانید:

  • زمانی که احساس کردید جوراب های تان خیس یا مرطوب شده است آن ها را سریع در آورید.
  • اگر می بینید پاهای تان زود عرق می کند جوراب های تان را هر روز عوض کنید.
  • جوراب هایی که جنس آن ها نخی می باشد بپوشید.
  • کفش ها و جوراب های تان را با کسی شریک نشوید و به کسی اجازه ندهید که از آن ها استفاده کند.

هر آن چه باعث زیبایی پوست می شود در یخچال تان وجود دارد

محققان می گویند ، مواد غذایی زیادی وجود دارد که برای سلامتی ما مفید است ولی در این بین چند چیز وجود دارد که استفاده از آن ها باعث درخشنده تر شدن پوست شما می شود و پوست شما را جوان تر می کند. لطفا برای خوتان ارزش قائل شوید و هیچ وقت آن ها را فراموش نکنید.

در این بخش به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم:

اگر می خواهید از پوست خود بهتر محافظت کنید باید این را بدانید که گردو ، ماهی و بذر کتان با داشتن اسیدهای چرب ضروری از غشای سلولی حفاظت می کنند تا به سلول های شما آسیبی نرسد و به جای “سم” آب و مواد غذایی مفید تر به سمت سلول های شما حرکت کند.

زیبایی

زیبایی

توت فرنگی ، آلو ، شاه توت و زغال اخته جزو گروه بزرگ آنتی اکسیدان ها محسوب می شوند که وقتی وارد بدن شما می شوند وارد مبارزه با رادیکال های آزاد می شوند. در مورد رادیکال های آزاد باید بگوییم که جزو مولکول های آلی می باشند که کار آن ها تخریب بافت ها ،  سطح پوست و پیری زودرس پوست می باشد. جالب است بدانید که چای سبز ، پرتقال و انبه هم دارای آنتی اکسیدان می باشند.

لبنیات ها ، از جمله ماست های کم چرب به طور کلی سرشار از ویتامین A هستند ، این ویتامین هم از بافت های پوست در برابر تخریب جلوگیری می کند. این را هم یادآوری می کنیم که بیشتر سبزیجات هم سرشار از ویتامین A هستند (از جمله هویج)

آب هم جزو مایعاتی است که خیلی برای بدن مفید می باشد. دانشمندان و محققان در این زمینه تاکید می کنند که انسان باید حداقل روزانه هشت لیوان آب بنوشد. جالب است که آب باعث دفع بهتر سموم بدن می شود و همچنین باعث بهتر راه پیدا کردن مواد غذایی به سمت سلول ها می شود.

مفید بودن ماسک روغن زیتون برای سلامت مو

طبق تحقیقاتی که محققان ژاپنی کرده اند نشان می دهد که روغن زیتون می تواند اثراتی که اشعه ماورای بنفش خورشیدی دارد را خنثی کند ، به خاطر همین موضوع  در ترکیب بسیاری از محصولاتی که از پوست و مو مراقبت می کند روغن زیتون به کار رفته است. یکی از بهترین راه هایی که می توانید موهای تان را تقویت کنید استفاده از ماسک روغن زیتون است. چند ماسک برای پوست شما پیشنهاد می کنیم:

زیبایی

زیبایی

-دو عدد تخم مرغ را در سه قاشق سوپ خوری روغن ترکیب کنید. بعد از مخلوط شدن این مواد آن را بر روی موهای تان بریزید و خوب بمالید. سپس با استفاده از یک کلاه پلاستیکی موهای تان را بپوشانید. گرمایی که در بدن شما وجود دارد باعث می شود که راحت تر روغن زیتون به پوست سرتان نفوذ کند. اجازه دهید که این ماسک به مدت سی دقیقه بر روی موهای تان بماند و سپس موهای تان را شستشو دهید.

-شما می توانید برای از بین بردن شوره سر یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کنید. اول از همه موهای تان را با شامپو خوب شستشو دهید و سپس این ترکیب را بر روی سرتان بریزید و ماساژ دهید ، اجازه دهید که این ترکیب ده الی پانزده دقیقه بر روی موهای تان بماند. بعد از آن موهای تان را توسط آب ولرم شستشو دهید و با آب سرد آب کشی کنید.

-مقداری روغن زیتون را داخل ظرفی بریزید و آن را کمی حرارت دهید ، فقط حواس تان باشد که داغ نباشد. سپس مقداری از آن را بر روی موهای تان از ریشه تا ساقه و بعد نوک موهای تان بمالید. بعد از این کار حوله ای را بردارید و موهای تان را درون آن بپیچید و اجازه دهید سی دقیقه بماند. این کار باعث می شود که خشکی پوست سر از بین برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *