#


با انجام چند روش دندان هایی زیبا داشته باشید

زیبایی دندان
28 ژوئن 2017 بدون نظر 827 بازدید

با انجام چند روش دندان هایی زیبا داشته باشید

با انجام چند روش دندان هایی زیبا داشته باشید

اگر احساس کردید که دندان هایتان دچار مشکل و خرابی شده است می توانید به یک دندانپزشک بروید تا بتواند خرابی دندان تان را از بین ببرید. ما در این مطلب به شما راه هایی را برای زیبایی دندان تان به دست پزشک نشان می دهیم.

پیوند (باندینگ) دندان

دندانپزشک در این مرحله از صمغ همرنگ دندان استفاده می کند. این صمغ توسط یک نور خاص سفت می شود و در آخر به دندان متصل می شود. در این روش دندان ها شکسته درست می شود و ظاهر آن تغییر می کند. بااستفاده از یک ماده به نام آمالگام که برای پر کردن دندان است و رنگ آن نقره ای می باشد دندان ها را پر می کنند.

روکش کردن دندان (ونیر)

جنس ونیرها نازک است و رنگشان همانند دندان ها است. کار این مواد پوشاندن سطح جلویی دندان است. استفاده از روکش ها باعث عوض شدن و تغییر ظاهر دندان می شود، ولی اگر این کار انجام شود دیگر نمی توان آن را برداشت. ونیرهایی که جنس شان چینی است نسبت به صمغی جنسش بهتر است و کمتر باعث لک شدن دندان می شود.

در ونیرهای چینی بازتاب نور مانند دندان های طبیعی است. به دلیل اینکه ونیرهای صمغی نازک هستند باید قبل از اینکه روی دندان بگذارید مقداری از دندان را برداشت. ما به شما پیشنهاد می کنیم که در مورد جنس ونیر از دندانپزشک خود بپرسید.

گذاشتن تاج بر روی دندان

گذاشتن تاج بر روی دندان مانند کلاه می باشد. با استفاده از تاج می توان شکل، اندازه و ظاهر دندان ها با خرابی زیاد را بهبود بخشید. عمر اکثر تاج ها 5 تا 15 سال است. تاج ها جنس های مختلفی دارند مانند: فلز، چینی متصل به فلز، صمغ و سرامیک. قبل از اینکه تاج را بگذارند روی دندان باید دندان را کمی بتراشند و بعد از آن تاج روی دندان متصل می شود و روی تمام دندان را می پوشاند.

مینا کاری دندان

یکی از روش هایی که زود و بدون کشیدن درد انجام می شود میناکاری است. از این روش در درست کردن عیب های کوچک دندان مثل پستی و بلندی های دندان و یا روی هم قرار گرفتن آن ها استفاده می شود. در این روش نیازی به بیهوشی نیست. اکثر مردم وقتی میناکاری را انجام می دهند به همراه آن دندان را سفید، روکش و بالدینگ می کنند.

ارتودنسی دندان

با استفاده از ارتودنسی دندان هایی که کج و ناهموار است درست می شود. سیم های ارتودنسی مدام به دندان فشار می آورد و کم کم باعث می شود که دندان ها در یک ردیف قرار بگیرند. وقتی که دندان ها با فشار حرکت می کنند، حفره استخوان ها هم شکل شان عوض می شود.

سفید کردن دندان

مدل های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد مانند: خمیردندان، ژل های سفید کننده، چسب ها و موادی که دندانپزشک برای سفید شدن دندان به آن می زند. توصیه ما به شما این است که ار دندان هایتان سالم است این کار را انجام دهید زیرا سفید کردن دندان برای کسانی که دنان و لثه های شان سالم نیست مضر می باشد.

تغییر ظاهر دوباره لثه

این روش برای مواردی همچون دندان هایی که خیلی کوچک هستند و خط لثه شان دارای پستی و بلندی باشد استفاده می شود.
اگر نیاز باشد مقدار کمی از بافت لثه و یا بافت استخوانی که اضافه است را برمی دارند تا دندان بیشتر به چشم بیاید.

پیوند لثه

وقتی لثه خراب می شود ممکن است بر اثر خوردن غذا یا مایعات سرد و گرم ریشه دندان ها حساس می شوند و ظاهر دندان ها زشت و دراز می شود.

با خراب شدن لثه، ریشه دندان پوسیده می شود و استخوان های دندان از بین می رود و باعث می شود دندان از بین برود. با پیوند دادن بافت نرم که باعث می شود بافت لثه ای که سالم است در دهان تغییر مکان دهد سبب می شود که لثه و استخوان دندان خراب نشوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *