#


استفاده از ماسک لبو برای شاداب شدن پوست

28 دسامبر 2017 بدون نظر 1437 بازدید

استفاده از ماسک لبو برای شاداب شدن پوست

استفاده از ماسک لبو برای شاداب شدن پوست

در فرهنگ های مختلف استفاده از لبو بسیار رایج و مرسوم می باشد. رنگ زیبایی که لبو دارد باعث می شود که موها و پوست صورت تان را صورتی رنگ کند. اگر از لبو برای پوست تان استفاده کنید باعث می شود که منافذ باز پوست شما را بسته تر کند و لکه های تیره رنگی که بر روی پوست تان وجود دارد را به طور قابل توجهی کم رنگ می کند و تا به مرور زمان آن را به طور کامل از بین ببرد.

شاید خود شما هم با فوایدی که لبو برای سلامت بدن دارد آشنا باشید. ولی این را می دانستید که استفاده از لبو به عنوان ماسک طبیعی برای پوست صورت تان باعث می شود که پوست تان را شاداب تر کند؟

خواص لبو

در مجموع لبو دارای خاصیت های فوق العاده ای می باشد که برای سلامتی افراد بسیار مفید است. دانشمندان با مطالعه ای انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که اگر از لبوی خام استفاده کنید باعث جلوگیری از بروز بیماری هایی چون فشار خون، بیماری های قلبی و زوال عقل می شود و همچنین می تواند میزان قند خون را تنظیم کند. لبو دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان های مفید می باشد و علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی نیز می باشد. ولی اگر از تمام فواید آن برای سلامت بدن صرف نظر کنیم استفاده از لبو برای حفظ زیبایی ظاهری نیز اهمیت زیادی دارد مانند پوست و مو. در ادامه طرز تهیه ی دو ماسک لبو را در اختیارتان قرار می دهیم که می توانند پوست تان را زیبا و خیره کننده کنند.

ماسک لبو و آب گرم

مواد لازم: آب لبو (پنج تا شش قاشق چای خوری)، آب گرم، لیف حمام و یا دستمال، پنبه گلوله ای شکل.

طرز استفاده

1-در ابتدا صورت تان را توسط آب گرم به طور کاملا خیس کنید و منتظر بمانی تا خشک شود. با این کار جرم ها و گرد و غبارهایی که بر روی پوست صورت تان وجود دارد جدا می شود و باعث می شود که آب لبو بهتر به منفذه های پوست تان نفوذ کند.

2-مقداری لبو را بردارید و آن را رنده کنید و آب آن را جدا کنید و سچس درون ظرفی بریزید. سپس پنبه را آغشته به آب لبو کنید.

3-پنبه آغشته به آب لبو را بر روی صورت تان بمالید و مواظب باشید که با چشم ها و دهان تان تماسی نداشته باشد. اگر آب لبو به دندان های تان بخورد ممکن است که آن ها را صورتی رنگ کند. دقت کنید که تمام پوست صورت تان به این ماسک آغشته شده باشد ولی حواس تان باشد که به اندازه نباشد که از روی صورت اتن به پایین چکه کند.

4-اجازه دهید که این ماسک مدت زمان کافی را بر روی صورت تان بماند تا کاملا خشک شود و سپس مجددا با استفاده از پنبه لایه دیگری از این ماسک را بر روی صورت تان بگذارید.

5-مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه را منتظر بمانید تا این ماسک به طور کامل بر روی صورت تان خشک شود. سپس بعد از بیست دقیقه ماسک را کاملا از روی صورت تان پاک کنید تا لک ای بر روی آن باقی نماند.

6-لیف و یا دستمالی که تهیه کرده اید را با آب گرم خیس کنید و به شکل دایره واری بر روی صورت تان بمالید.

7-با استفاده از یک حوله نرم و خشک صورت تان را با آن خشک کنید.

8-اگر از این ماسک استفاده کنید علاوه بر اینکه باعث شادابی پوست تان می شود بلکه آن را خوش رنگ نیز می کند. به شما پیشنهاد می کنیم که این ماسک را حداقل دو بار استفاده کنید.

ماسک لبو، ماست و آب لیمو

آب لبو (دو قاشق چای خوری)، ماست (یک قاشق چای خوری) ، آب لیمو (یک قاشق چای خوری) و آرد نخودچی (دو قاشق غذا خوری).

طرز استفاده

1-لبویی را بردارید و آن را رنده کنید و آب آن را جدا کنید و سپس درون یک ظرفی مانند کاسه بریزید.

2-پس از آن دو قاشق چای خوری آرد نخودچی را به آن بیفزایید و به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد از آن ماست و آب لیمو را به آن اضافه کنید.

3-تمام این موادها را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا یک دست خمیر شوند.

4-این ماسک را بر روی صورت تان بمالید و اجازه دهید که به مدت زمان پانزده دقیقه بر روی صورت تان باقی بماند.

5-بعد از این مدت زمان ماسک را توسط آب ولرم از روی صورت تان بشویید.

6-سپس صورت تان را با یک حوله ی تمیز و نرم خشک کنید تا بتوانید شاهد اثر بخشی کامل آن شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *