#


چه کسانی به جراحی بینی نیاز دارند!

23 می 2017 بدون نظر 1497 بازدید

چه کسانی به جراحی بینی نیاز دارند!

چه کسانی به جراحی بینی نیاز دارند؟

شاید شما نیز جزود افرادی باشید که قصد دارید بینی تان را جراحی کنید ..در این نوشتار تلاش کرده ایم نکات مربوط به جراحی بینی های مختلف را خدمتتان یادآور شویم.

گونه های مختلف بینی:

بینی  پهن:

اگر به خاطر داشتن بینی پهن و گوشتی به جراح زیبایی مراجعه می کنید و برای کوچک کردن بینی پهن خود به پزشک مراجعه می کنید پزشک چاره ای جز برداشتن قسمت زیادی از گوشت بینی شما نخواهد داشت .اما با وجود چنین اصلاحی مشکل پهنی بینی شما به طور کامل رفع نخواهد شد چراکه در این نوع عمل جراحی محدودیت وجود دارد و جراح برای اینکه از پهنای پره های بینی بکاهد یا جلوی پهن شدن بینی را در زمان خندیدن بگیرد، باید عمل جراحی وسیعی انجام دهد و عضلات زیادی را قطع کند که این کار ممکن است به خودی خود به سلامت بینی در بعضی موارد لطمه وارد کند.

 

بینی قوز دار:

یکی از عیب های تقریبا بارز بینی که تا حدود زیادی هم رفع می شود همین قوزدار بودنش است. این برجستگی که از والدین به ارث برده می شود یا بر اثر شکستگی در تصادف یا حادثه ای به وجود می آید، در همه موارد قابل رفع است اما قبل از آنکه برای جراحی آماده شوید باید تعریفی درست از برطرف کردن قوز بینی تان پیدا کنید. زمانی که قوز بینی از حدی بیشتر باشد، نباید توسط جراح زیاد دست کاری شود و متخصص نمی تواند به واسطه خواست مراجعه کننده بینی بزرگ را بیش از اندازه کوچک کند.

اگر شما هم جزو این دسته هستید، فراموش نکنید عمل زیبایی یعنی متناسب سازی بینی بر اساس کل چهره و هرگز یک بینی ناهماهنگ را حتی اگر به خودی خود زیبا باشد نمی توانیم طبیعی و عادی معرفی کنیم.

 

بینی  نامتقارن:

نامتقارن بودن چند دلیل دارد. ممکن است یک عمل نادرست و دستکاری قبلی بینی شما را از حالت تقارن درآورده باشد یا اینکه به صورت مادرزادی این مشکل را به ارث برده باشید. اگر پره های بینی با محور بینی تناسب یکسانی داشته باشد، معمولا با کم و زیاد کردن آنها می شود عدم تقارن بینی یا حفره هایش را برطرف کرد اما در بعضی مواقع پره های بینی بر یک محور نیستند مثلا قوس یکی بیشتر است و دیگری کمترکه در این موارد شبیه کردن هر دو سمت بینی خیلی سخت است.

 

بینی نوک گرد:

اغلب جوان ها در سن بلوغ احساس می کنند که بینی شان بزرگ است اما ممکن است بزرگ بودن بینی یا گوشتی و نوک گرد بودن آن حتی بعد از سال های بلوغ هم برطرف نشود و بعدها برای بیمار مشکلاتی را به وجود بیاورد. اگر نوک بینی شما هم گرد است، بسته به شدت آن تنها تا اندازه ای می توانید به اصلاح فرم بینی امیدوار باشید. اگر بینی تان غضروفی باشد، جراح در اغلب موارد نمی تواند کاری انجام دهد اما اگر این نوک گرد بینی به جای غضروف گوشت یا چربی باشد، می شود آن را اصلاح کرد.

البته اصلاح این بینی ها کار آسانی نیست. در بینی های غضروفی دست جراح برای انجام عمل جراحی خیلی بسته است و نمی توان تغییراتی را که بیمار خواسته صددرصد انجام داد. اگر شما هم با این مشکل ظاهری روبه رو هستید، باید واقعیت را بپذیرید و با این دید که تنها قرار است درصدی از بزرگی نوک بینی تان کاسته شود، زیر تیغ جراحی بروید.

 

بینی نوک افتاده:

در بینی هایی که مشکل افتادگی دارند با گذاشتن غضروف هایی که در جلوی بینی کار گذاشته می شود، بینی شروع به عکس العمل نشان دادن می کند و با ایجاد یک بافت طبیعی از افتادگی بینی جلوگیری می کند. برخی از بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی دچار این افت می شوند. دلیل این موضوع التهابی است که بر اثر انجام جراحی ایجاد شده و با خوابیدن این التهاب، افتادگی بینی هم تا اندازه زیادی برطرف می شود. دلیل دیگر افتادگی بینی بعد از جراحی، دستکاری است که در سیستم طبیعی بدن رخ داده است؛

معمولا زمانی که این مشکلات بیشتر از حد معمول به چشم می آید، نوع عملی که روی بینی فرد انجام شده عمل مناسبی نبوده یا ستونی که برای بیمار گذاشته شده، ستون مناسبی نبوده است. اما در اغلب افتادگی های نوک بینی، اگر چارچوب و اصول عمل جراحی زیبایی رعایت نشود، ممکن است بینی بعد از عمل به حالت اولیه خود بازگردد که در این صورت جراح باید دوباره عمل جراحی را انجام دهد و کارهایی که در عمل اول انجام نداده در عمل دوم اصلاح کند.

 

بینی خوکی:

اگر سر بینی شما رو به بالاست و حفره هایش از روبه رو دیده می شودشما  صاحب یک بینی خوکی هستید. بینی های خوکی معمولا حاصل جراحی های بد هستند و کمتر کسی پیدا می شود که خوکی بودن بینی را به ارث برده باشد. اگر جراح بیش از اندازه بینی را کوتاه کرده باشد و نوک آن را غیر معمول بالا برده باشد، زمانی که از روبه رو به بیمار نگاه می کنید، به جای اینکه بینی را ببینید حفره هایی را مشاهده می کنید که تمام قد روی صورت فرد ایستاده اند.

اگر برای اصلاح بینی خوکی تان سراغ متخصص رفته اید، چندان به اصلاح مشکل خود امید نداشته باشید. در صورتی که حفره های بینی شما بعد از یک عمل جراحی به این حالت درآمده اند، به ندرت می توان آن را اصلاح کرد.

 

بینی نعل اسبی:

در بعضی از بینی ها جراح بدون در نظر گرفتن قسمت گوشتی بینی قسمت استخوانی را زیادی کوچک می کند و بعد از پس کوچک کردن قسمت گوشتی برنمی آید. در چنین شرایطی قسمت بالایی بینی ظریف می شود و قسمت پایینی آن پهن که به این بینی نعل اسبی گفته می شود. اگر شما صاحب چنین بینی هستید به خاطر داشته باشید عمده مشکلات بینی و اصلاح عیوب شان تقریبی است و جراح برای اصلاح تمام توقعات مراجعه کننده دستش باز نیست اما عمده عیوب بینی در صورتی که بینی گوشتی نبوده یا استخوانش کوتاه نباشد، قابل اصلاح است.

 

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *