#


مراقبت از پوست گردن

22 می 2017 بدون نظر 1353 بازدید

مراقبت از پوست گردن

مراقبت از پوست گردن

باید بدانید که پوست گردن تان نیز مانند پوست صورتتان تاثیر بسزایی در زیبایی چهره شما دارد بنابرین برای جلوگیری از چین و چروک های احتمالی باید تلاش کنید که روش های مراقبت از پوست گردنتان را رعایت کنید.در این نوشتار میخواهیم روش های مراقبت از پوست گردنتان را به شما آموزش دهیم.

1.ماسک شیر نارگیل :

برای رفع چین و چروک های گردن اول باید به دنبال ماسکی باشید که سرشار از ویتامین “ای” باشد و پوست شل را سفت بکند که ماسک شیر نارگیل و بادام یکی از ماسک هایی است توصیه میکنیم. این دو ترکیب سرشار از ویتامین”ای” میباشد که علاوه بر سفت ولطیف کردن پوست گردن شما رطوبت پوست گردن را نیزحفظ میکند. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی گردن ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشوِیید.

2.ماسک عسل و موز

 

برای تهیه ی این ماسک، ابتدا یک موز را له کنید و یک قاشق چای خوری عسل را با آن مخلوط کنید تا خمیری بشود سپس این ماسک را ۲۰ دقیقه روی گردن بمالید و بعد با آب شستشو بدهید..

 

  1. ماست

ماست دارای خاصیت آنتی اکسیدان است که سلول های مرده را زنده می کند و رطوبت پوست را حفظ مینماید. همچنین در جوان سازی پوست و رفع چروک ها موثر است. بنابرین سعی کنید قبل از استحمام به مدت 15 دقیقه ماست را  بر روی پوست گردن بمالید و 5دقیقه ابتدایی را بصورت دایره وار ماست را روی گردن ماساژ بدهید همچنین اگر مقدار کمی روغن زیتون به ماست اضافه کنید تاثیر بهتری را مشاهده خواهید کرد

4.ماسک خیار

برای تهیه این ماسک ابتدا یک خیار را رنده کنید و سفیده تخم مرغ را نیز هم بزنید تا یکنواخت بشود.سپس هر دو را ترکیب کنید و بلافلصله ماسک را روی پوست گردن بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد پوست گردن را بشویید.

 

5.ماسک لیمو

یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا یکدست شود سپس یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری شیر و یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه خوب ترکیب کنید ودر آخر جو آسیاب شده اضافه کنید تا خوب یکدست بشود. دذ نهایت ماسک را روی پوست صورت وگردن بپوشانید و پس از 15 دقیقه با کمپرس آب گرم ماسک را پاک کنید. و برای نتیجه مطلوب تر عصاره بابونه را روی صورت وگردنتان ماساژ دهید.

 

6.ماسک بلغور جو

برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق بلغور جو را آسیاب کنید و سپس یک سیب سبز ترش را رنده کنید.حال سه کاسه کوچک بردارید. در کاسه اول بلغورها را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. درکاسه دوم سیبها راباعسل ترکیب کنید و در کاسه سوم هم مایع را با آبلیموی ترش مخلوط کنید.

حالا صورت وگردن را شسته و با استفاده از یک شات آرایشی تمیز لایه های ماسک را روی صورت خود بمالید کاسه اول را به صورت نخستین لایه از ماسک روی صورت قرار داده وبگذارید روی صورت تان خشک شود.

کاسه دوم را روی لایه اول ماسک صورتبه مدت 5 دقیقه بگذاریدو درنهایت مخلوط سوم را نیز 5 دقیقه روی دو لایه خشک شده قبلی بمالید و هر3 لایه ماسک را بعد 15 دقیقه با آب بشویید.

 

  1. ماسک زردچوبه

این ماسک در شفافیت پوست گردن یا صورت شما بسیار موثر است. ابتدا آووکادو را له کنید و با زردچوبه و ماست مخلوط کنید سپس این ماسک را به آرامی و دورانی روی پوست خود بمالید و بعد از 5 دقیقه صورت خود را باآب سرد بشویید.

 

8.ماسک شکلات

این ماسک نیز در جوانی پوست تاثیر بسزایی دارد. ابتدا یک قاشق پودر بلغور جو با یک قاشق خامه غلیظ را در یک سوم فنجان پودرکاکائو ویک چهارم فنجان عسل مخلوط کنید. وبلافاصله بعدراز تهیه ماسک آن را 15 دقیقه روی پوست بمالید.

*چند نکته درباره تهیه ماسک ها:

-قبل از اینکه هر ماسکی را روی پوست صورت و گردن خود امتحان کنید، ابتدا کمی از آن را روی بازو بگذارید و اگر بعد از گذشت ۱۵ دقیقه هیچ حساسیتی مشاهده نکردید آن را روی صورت خود بمالید.

-همیشه قبل از استفاده از هر ماسکی صورت تان را خوب بشویید.

-زمانی که می خواهید ماسکی را تهیه کنید توجه کنید که تمام مواد تشکیل دهنده ماسک تازه باشد وبلافاصله پس از تهیه ماسک ها آنها را استفاده نمایید.

-هنگامی که می خواهید ماسک را روی پوست خود بمالید دقیقا روی همان خطوطی که پوست تان را ماساژ می دهید، ماسک را نیز بمالید. نخستین مرحله ماسک، قرار دادن آن روی چانه یا گردن است و پایان آن نیز بهتر است که در قسمت پیشانی باشد.

-سعی کنید هنگامی که میخواهید ماسک را روی صورت یا گردن بمالید دو دست خود را به طور همزمان استفاده نمایید. از سمت چانه به سمت گوش ها و از بالای لب نیز به سمت گوش هاهمزمان دست ها را حرکت دهید. در نهایت هم به سمت وسط پیشانی رفته و از آنجا به سمت شقیقه ها پیش بروید.

– همیشه در اطراف چشم و لب مکان های خالی را بدون مالیدن ماسک به حال خود رها کنید. زمانی که ماسک را روی صورت گذاشتید بهتر است دراز بکشید، به اصطلاح ریلکس کنید.

– همچنین بهترین زمان گذاشتن ماسک بر روی صورت اول شب و قبل از خوابیدن است.

-به هیچ وجه ماسک را بیش از زمان توصیه شده به حال خود رها کنید. هر زمانی هم احساس کردید که پوست قادر به تحمل بیشتر ماسک نیست، آن را سریع از روی صورت تان پاک و بشویید.

– ماسک را تنها با آب از روی صورت بردارید. از مواد شوینده و شیمیایی برای این کار پرهیز کنید. اطمینان حاصل کنید درجه آبی که برای شستن صورت به کار می برید برای پوست تان مناسب باشد.

نوع پوست تان می تواند به خوبی شما را برای درجه حرارت آب هدایت کند. به عنوان مثال، برای پوست های چرب، آب گرم گزینه چندان مطلوبی به شمار نمی آید و برعکس برای پوست های خشک، شستن صورت با آب گرم مناسب است. زمانی که ماسک را از روی پوست صورت تان پاک کردید، آن را با مرطوب کننده چرب کنید.د و بگذارید خشک شود. سپس با آب بشوئید..

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *