#


زمان و روش استفاده از لوسیون صورت

19 فوریه 2018 بدون نظر 7124 بازدید

زمان و روش استفاده از لوسیون صورت

از لوسیون صورت چگونه و چه زمان باید استفاده کرد؟

برای استفاده از لوسیون پوست مرطوب بسیار مناسب می باشد. به بیان دیگر این یک روش بی نظیر برای پیشگیری از هیدراتاسیون اضافی پیش از تبخیر می باشد. چنانچه از تونر و یا مرطوب کننده ای استفاده می کنید، اطمینان داشته باشید که وقتی که پوست تان هنوز مرطوب است، از آن ها استفاده نمایید.

زمان استفاده از لوسیون صورت

این مرطوب کننده ها باید بر روی پوست تان به مدت کمتر از یک دقیقه بگذارید بماند. بهترین زمان برای استفاده از لوسیون، شب ها می باشد. مسلماً در طول روز هم می توانید از این مرطوب کننده ها استفاده کنید. ولی اثر دهی آن در زمان شب بالاتر می باشد.

لوسیون ها دارای درصد بیشتری از آب خالص می باشند، به این معنی که آن ها سبک تر بوده و در مقایسه با انواع کرم ها، بر روی پوست اثرات بهتری را خواهند داشت. لوسیون ها را در اشکال گوناگونی می توان استفاده کرد؛ به طور مثال در ظرف های شیشه ای یا به شکل تیوپ که شما می توانید آن را فشار دهید یا پمپ کنید.

این مرطوب کننده ها سبک و کم چرب تر از کرم ها می باشند. به همین دلیل، کسانی که دارای پوست نرمال می باشند، احتمال دارد فقط برای حفظ رطوبت پوست خود از لوسیون استفاده می نمایند. این محصولات در تابستان و یا وضعیت آب و هوایی مرطوب موثرمی باشند.

لوسیون ها را می توانید  به راحتی استفاده کنید و برای نقاط گوناگون بدن و هر جایی که  تحت تاثیر خشکی قرار گرفته است، انتخاب مناسبی می باشند. چنانچه پوست چهره یا بدن شما بسیار خشک است، ممکن است لازم باشد که از انواع لوسیون ها استفاده کنید. لوسیون صورت سبک تر از لوسیون دست و بدن می باشد.

پوست صورت نسبت به پوست دست حساس تر است،به همین دلیل، استفاده از لوسیون صورت برای دست و بدن مناسب نیست و تا حدودی بی تاثیر می باشد. استفاده از مرطوب کننده صورت به طور روزانه باید قسمتی از روند مراقبت از پوست شما باشد. روش استفاده از لوسیون صورت راحت می باشد و به راحتی از طریق پوست تان جذب می شود.

پوست صورت جزء نقاط حساس بدن به حساب می آید و باید  برای پوست تان یک محصول پوستی مناسبی را انتخاب کنید تا به خوبی پوست تان را پوشش دهی کند. بهتر است از لوسیون صورتی که خیلی چرب هستند استفاده نکنید چرا که باعث تحریک پوست شما می شود، بعضی از فرم های SPF  از لوسیون وجود دارد که موجب جوانسازی پوست و پیشگیری از پیری می شود.

طرز استفاده از لوسیون صورت

مرحله ۱: در آغاز،  موها را از چهره تان کنار بزنید، دستان تان را شست و شو دهید. این را  به یاد داشته باشید که لوسیون را در کناره های چشم استفاده نکنید. هر نوع آرایش چشم  را  پاک نمایید.

مرحله ۲: با نوک انگشتان تان یک لایه از لوسیون را بردارید و برروی گونه تان بزنید. پس از آن لایه نازکی از لوسیون را به طور یک دست به صورت  خود بمالید و با حرکات دایره وار ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست تان شود.

مرحله ۳: بعد از یک تا دو دقیقه، یک دستمال پاک کننده را به آب  آغشته کنید و پوست تان را پاک کنید. این کار را تا وقتی انجام دهید که تمام لوسیون پاک کننده از روی صورت تان برداشته شود. پس از آن صورت تان را با آب بشویید تا مطمئن شوید که لوسیون به طور کامل از روی صورت تان برداشته شده است چرا که باقی ماندن لوسیون بر روی پوست،  موجب به وجود آمدن لکه می شود. بعد از شست و شو، صورت تان را با استفاده از دستمال مرطوب یا حوله پاک کنید.

انواع لوسیون صورت

مصرف لوسیون فقط برای پوست های خشک نمی باشد. برای انواع پوست صورت انواع مختلف لوسیون وجود دارد که شما بسته به وضعیت پوستی خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

پوست خشک، چرب یا مستعد آکنه، تمام این ها لوسیون مخصوص به خود را دارند. چرا که با استفاده از لوسیون صورت، عمل هیدراتاسیون، تغذیه با آنتی اکسیدان ها و پیشگیری از بیشتر شدن سموم در پوست انجام می شود.

انتخاب یک لوسیون مناسب برای پوست شما، همچون ماسک های صورت، از اهمیت بالایی برخوردار است. بعضی از لوسیون ها عبارت اند از:

  • لوسیون ” دراما ای” برای پوست  های نرمال
  • لوسیون “لیز ارل” برای پوست های خشک
  • لوسیون “جویس بیوتی” برای پوست های چرب
  • لوسیون ” بالانس می” برای پوست های ترکیبی
  • لوسیون ” اوولوگی” برای پوست های حساس و آکنه

مدت ماندن لوسیون صورت

توجه کنید که لوسیون، دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشد و پوست صورت را هیدراته می کند. تاثیر گذاری لوسیون ها بسته به نوع پوست و نوع لوسیون فرق دارد. مدت زمان استفاده از لوسیون ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد و در انواع  پوست ها، بهتر است یک دقیقه بر روی پوست صورت گیرد.

عوارض لوسیون صورت

عوارض جانبی رایج استفاده از لوسیون عبارت اند از:

  • سوزش پوست
  • گر گرفتگی پوست صورت
  • خستگی
  • سوزن سوزن شدن
  • خارش
  • قرمزی و خشک شدن
  • تحریک پذیری و یا بدتر شدن آکنه، به ویژه در طی ۴ هفته اول مصرف.

فواید لوسیون صورت

پیش از این که روند مراقبت از پوست تان را آغاز کنید، مهم است که در خصوص استفاده از مناسب ترین کرم و یا لوسیون  برای مرطوب کردن  و محافظت از پوست تان آگاهی لازم را به دست بیاورید.

از آنجایی که که پوست صورت انسان از بخش های آسیب پذیر بدن به حساب می آید، به همین دلیل در طول عمر، تمام انواع پوست ها احتمال دارد مشکلات پوستی را تجربه کند. ولی برای مقابله با این مشکلات شما باید رویکرد مراقبت از پوست را  بدانید.

بگذارید پوست صورت تان در طی روز هیدراته شود و این را به یاد داشته باشید که انواع لوسیون را می توان در تمام پوست ها حتی برای پوست های آسیب دیده ، نظیر اگزما، درماتیت، آکنه یا سایر مشکلات پوستی، به کار برد.

بدن تمام افراد از ۷۵درصد آب تشکیل شده است که به حفظ دمای بدن کمک می کند، مواد مغذی را در کناره های بدن حمل  کرده، سموم را از بین می برد و روغن ها را تحریک می نماید. لوسیون ها فواید زیادی برای پوست  صورت دارند. ولی در زمان استفاده از آن ها مهم است که بدن تان به خوبی هیدراته شود.

استفاده از آب به مقدار کم حدودا هر جنبه ای از سلامت ما را تحت تاثیر می گذارد، پوست تان یک سیستم بیولوژیکی می باشد و با انجام  طیف گسترده ای از واکنش های بیوشیمیایی، زنده می ماند. چنانچه رطوبت کافی  وجود نداشته باشد، واکنش دهنده ها به خوبی عمل نمی کنند وهمین مسئله موجب می شود تا پوست تان خشک و کسل کننده باشد.

خشکی پوست علاوه بر این می تواند روال پیری را سرعت ببخشد و پوست خشک یکی از بزرگ ترین دلایل چین و چروک پوست می باشد، به همین دلیل مرطوب کننده پوست تان به مقابله با این عوامل کمک خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *