#


راه کارهای طلایی برای جلوگیری از چین و چروک صورت

چین و چروک
17 اکتبر 2017 بدون نظر 2269 بازدید

راه کارهای طلایی برای جلوگیری از چین و چروک صورت

راه کارهای طلایی برای جلوگیری از چین و چروک صورت

یکی از پر کاربردترین راه ها برای جلوگیری از پیری پوست و حفظ جوانی و شادابی ماساژ می باشد. این روزها در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که برای حفظ زیبایی شان از ماساژ درمانی استفاده می کنند، به همین ترتیب با این روش می توانید از چین و چروک هایی که در میانسالی به سراغ شما می آید جلوگیری کنید. در این مطلب می خواهیم راه های ماساژ درمانی ای را به شما ارائه دهیم که بتوانید بدون نیاز به کسی آن را بر روی صورت تان پیاده کنید.

روغن زیتون را از یاد نبرید

قبل از این که این ماساژ را شروع کنید باید آرایش های روی صورت تان را پاک کنید، پس از آن صورت تان را بشویید و با حوله نرمی آن را خشک کنید.سپس مقداری روغن زیتون یا بادام تهیه کنید و در فضایی مناسب عضلات صورت تان را ماساژ دهید. شما به یک صندلی و میز که در کنار هم قرار گرفته اند نیاز دارید تا روغن را روی میز قرار دهید تا در صورت نیاز انگشتان خود را با روغن آغشته کنید.

از پیشانی شروع کنید

برای شروع ماساژ بهتر است که آینه ای را مقابل خودتان قرار دهید و به چشمان خود نگاه کنید. پس از آن کمی روغن به انگشتان خود بزنید و بر روی خط عمودی که بین دو ابرو قرار دارد بمالید و کم کم انگشتان تان را به سمت بیرونی پیشانی و شقیقه ها ببرید. شما باید این کار را به آرامی انجام دهید و در هر مرتبه که تکرار می کنید انگشتان تان را کمی فشار دهید. ماساژ این قسمت از صورت باعث می شود که عضلات و پوست ناحیه پیشانی تقویت شود و برای کسانی که موقع صحبت کردن از عضلات پیشانی شان زیاد استفاده می کنند و چین های افقی و عمودی که بر روی پیشانی به وجود آمده است بسیار مفید است. برای ماساژ این قسمت بهتر است دو تا سه دقیقه طول بکشد.

چین ابرو را مهار کنید

شاید تا بحال متوجه این شده باشید که موقع صحبت کردن با یکی از دوستان و یا آشناهای تان که او یکی از ابروهایش را بالا می اندازد. اگر این کار را تکرار کند با گذر زمان بالای ابروی او چین عمیقی می افتد. این ماساژی که به شما آموزش می دهیم برای جلوگیری از چین ابرو بسیار مناسب است. چنین افرادی باید ابروهای خود را با سر انگشتان شان ماساژ دهند طوری که انگشت وسط آن ها روی ابروها قرار بگیرد و بقیه انگشتان بالا و پایین ابرو را لمس کند. به همین ترتیب زمانی که به آخر ابرو نزدیک می شوید روی شقیقه ها را به طور چرخشی به سمت پایین لمس کنید، این کار را بارها تکرار کنید. انجام این ماساژ در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقیقه ها و در مدت زمان سه تا پنج دقیقه بسیار مفید است.

پشت لب ها را ماساژ دهید

یکی دیگر از قسمت هایی که احتمال دارد بعد از چهل و پنج سالگی دچار چین و چروک شود قسمت بالایی لب است. برای این که بتوانید از این چین ها جلوگیری کنید می توانید این قسمت را ماساژ دهید. برای این کار باید دو انگشت سبابه خود را بر روی قسمت بالای لب قرار دهید و به صورت ملایم در مدت سی ثانیه بر روی این قسمت فشار دهید، پس از آن انگشتان خود را به سمت بیرونی گوشه های لب ببرید. حواس تان باشد که انگشتان تان را به مقداری روغن آغشته کنید.

از افتادگی عضلات لب جلوگیری کنید

اکثر خانم ها در سنین بالای چهل سالگی با مشکل افتادگی عضلات لب روبرو می شوند. این امر در صورت برخی افراد به شکل سطحی و در برخی دیگر به صورت خط های عمیق رو به پایین به وجود می آیند.اگر می خواهید این قسمت را ماساژ دهید باید انگشت سبابه خود را از نقطه گودی که بر روی چانه وجود دارد به سمت گوشه های خارجی لب پایینی به مدت سی ثانیه فشار دهید و بکشید، این کار باعث تقویت عضلات این قسمت می شود.

تقویت عضلات گونه با کف دست

یکی از راه های تقویت عضلات گونه ماساژ دادن آن قسمت است. برای انجام این کار باید مقداری روغن بر روی کف دست تان بریزید و روی دو طرف صورت تان قرار دهید، طوری که دستان تان بر روی گونه های تان قرار بگیرد و سپس عضلات را به سمت بالا بکشید. اگر این ماساژ را به مدت 3تا5 دقیقه تکرار کنید باعث می شود که عضلات گونه ی تان را تقویت کنید تا زیبا و خوش فرم شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *