#


با انواع مختلف لایه بردار صورت و شیوه استفاده از آن ها آشنا شوید

لایه بردار
29 نوامبر 2017 بدون نظر 1031 بازدید

با انواع مختلف لایه بردار صورت و شیوه استفاده از آن ها آشنا شوید

با انواع مختلف لایه بردار صورت و شیوه استفاده از آن ها آشنا شوید

پوست همیشه در حال بازسازی خودش می باشد و به همین دلیل سلول های پوستی جیدید رشد می کنند تا جای سلول های پوستی مرده، پیر و یا آسیب دیده را بگیرند. این را بدانید که سی تا چهل هزار سلول پوستی مرده در هر روز از پوستمان جدا می شود. برخی از عوامل مانند بالا رفتن سن و خشک شدن پوست باعث می شوند شرایطی را به وجود بیاورند که سلول های مرده پوست نتوانند به راحتی از پوست جدا شوند.

زمانی که این سلول های مرده بر روی پوست جمع می شوند باعث زبر شدن و چسبندگی پوست می شود و به مرور منافذ پوست مسدود می شود که در نتیجه آکنه بزرگسالی به وجود می آید. در این صورت اگر از لایه بردار پوستی به طور منظم و دقیق استفاده کنید باعث می شود که سلول های مرده را از پوست جدا کند و باعث شادابی و جوانی پوست شما می شود.

لایه بردارهایی که برای پوست استفاده می شوند به دو نوع اصلی تقسیم بندی می شوند:1-لایه بردارهای شیمیایی 2-لایه بردارهای مکانیکی. این دو محصول علاوه بر اینکه کاربرد فراوانی دارند و با انواع مشکلات پوستی سازگاری دارند، دارای نقاط مثبت و منفی گوناگونی نیز می باشند.

لایه بردار

لایه بردارهای مکانیکی

این نوع از لایه بردار ها شامل عناصر ساینده ملایمی می باشند که می توانند سلول های مرده ی پوست را از سطح پوست جدا کنند. لایه بردار های مکانیکی به طور معمول به شکل اسکراب صورت و یا کرم های پاک کننده که دارای ذرات ریز و زبر هستند عرضه می شوند.  برای از بین بردن سلول های مرده فقط کافیست این لایه بردار را به آرامی بر روی سطح پوست صورت و یا پوست بدن ماساژ دهید، با این کار سلول های پوستی مرده که بر روی پوست وجود دارند به خاطر اصطکاک از روی پوست بر داشته می شوند.

شما می توانید لایه بردارهای مکانیکی را به راحتی از اروخانه ها تهیه کنید و استفاده از این لایه بردارها بسیار راحت می باشد. افرادی که پوستی چرب و یا دارای آکنه دارند می توانند از این محصول به طور خاصی استفاده کنند. این لایه بردارها می توانند سلول های پوستی و زوائدی که باعث مسدودشدن منافذ پوستی می شود را از پوست جدا کند. این را به یاد داشته باشید که این محصول را بیش از حد بر روی پوست تان فشار ندهید چون ممکن استکه باعث ایجاد التهاب پوستی شود.

در کل استفاده از این لایه بردار می تواند آسیب زا باشد. زمانی که از این وسایل و یا ابزارها استفاده می کنید در اصل کار سنباده کشیدن لایه بیرونی پوست را انجام می دهید. برخی از این لایه بردارها دارای عناصر دندانه دارد و یا زبر هستند که باعث می شود بر روی پوست خراش ایجاد شود. به همین خاطر متخصصان پوست توصیه می کنند که زمانی که می خواهید از این لایه بردار استفاده کنید باید آن را به صورت حرکات آرام بر روی پوست بمالید. همچنین متخصصان می گویند که کسانی که پوست حساس دارند نباید از این لایده بردار استفاده کنند.

لایه بردار

لایه بردار شیمیایی

این نوع از لایه بردارها دارای اسیدهای ملایمی می باشند که هر مانعی که باعث شود سلول های مرده از روس پوست جدا نشوند را در خود حل می کند. لایه بردارهای شیمیایی دارای دو نوع هستند: 1-انواع دارای آلفاهیدروکسی اسید (AHA) 2-انواع دارای بتا هیدروکسی اسید (BHA)

1-آلفا هیدروکسی اسید از مواد غذایی گوناگون گرفته می شود مانند: شیر، سیب و انگور. برخی از شایع ترین انواع آلفا هیدروکسی اسیدها که نام شان را بر روی بر چسب محصولات مشاهده می کنبد به این ترتیب می باشد: اسیدلاکیتک، آلفا هیدروکسی اوکتانوئیک، اسید گلیکولیک و اسید مالیک. افرادی که پوست های خشک و یا ضخیم دارند می توانند از آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنند.

2-بتاهیدروکسی اسید شبیه به آلفا هیدروکسی اسید می باشد. ولی از لحاظ قابلیت محلول در چربی از کیفیت بهتری برخوردار است و در نهایت می تواند در لایه برداری پوست چرب یت پوست دارای آکنه عملکرد بهتری داشته باشد. در بتاهیدروکسی، اسید سالیسیلیک بهترن نوع آن می باشد. پس به شما توصیه می کنیم که محصولاتی که می خواهید خریداری کنید عناصری چون: سالیسیلات، بتا هیدروکسی بوتانوئیک، سالیسیلات سدیم و اسید تروپیک بر روی لیست مواد تشکیل دهنده آن نوشته شده باشد.

لایه بردار

کدام لایه‌بردار برای کدام پوست؟

برای اینکه بتوانید فرمولاسیون مناسب و سازگار پوست تان را پیدا کنید باید چند بار آزمون و خطا داشته باشید. پس انتظار نداشته باشید که محصولی که برای بار اول انتخاب می کنید با شرایط پوست تان متناسب باشد. طبق دستورالعمل هایی که سازمان غذا و داروی آمریکا داده است شما باید لایه بردارهایی که بر اساس آلفا هیدروکسی اسید است به کار ببرید که غلظت آلفا هیدروکسی اسید در آن ده درصد و یا کمتر و PH آن نیز 3.5 و یا بالاتر می باشد.

لایه بردارهایی که بر پایه بتا هیدروکسی اسید است، با اسید سالیسیلیک در سطح 1.5تا 2درصد دارای اثر بخشی بهتری می باشد. این را از یاد نبرید که استفاده از محصولاتی که قدرت شیمیایی فراوانی دارند باعث می شود که دچار التهاب پوستی شوید.

چه موقع و چطور از لایه بردار استفاده کنیم؟

از لایه بردارها نباید هر روز استفاده کنید. لایه برداری باعث می شود که لایه های فوقانی و بیرونی پوست از بدن جدا شوند. پوست برای بازسازی لایه های فوقانی به زمان بیشتری نیاز دارد. کسانی که پوست خشک دارند فقط می توانند در هفته یک یا دو بار لایه برداری انجام دهند ولی اگر پزشک لایه برداری را برای شان ممنوع کرده باید از این کار چشم پوشی کنند.

لایه بردار

ولی افرادی که پوست چربی دارند می توانند این کار را در هفته دو تا چهار بار انجام دهند. التبه اگر کسی با التهاب و یا بثورات پوستی  پس از لایه برداری  مواجه شد این کار را دیگر نباید انجام دهد. این را به یاد داشته باشید که بعد از انجام لایه برداری پوست باید پوست تان را مطوب نگه دارید. با انجام این کار باعث می شود که پس از لایه برداری دیگر التهابات پوستی به سراغ تان نیاید و پوست تان دچار خشکی نشود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *