#


آیا ریزش مو در کلینیک های پوست و مو درمان می شود؟

10 ژوئن 2018 بدون نظر 2593 بازدید

آیا ریزش مو در کلینیک های پوست و مو درمان می شود؟

درمان ریزش مو در کلینیک های پوست و مو

از بین تمام کسانی که به کلینیک های پوست و مو مراجعه می کنند نیمی از آن ها مربوط به بیماری هایی است که با مو در ارتباط می باشد که این بیماری ها شامل ریزش و طاسی مو می شود و به همین دلیل درمان ریزش موی سر شیوع بسیاری پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از افراد که به این گونه مشکلات مبتلا شده اند به کلینیک های کاشت مو مراجعه می کنند تا با استفاده از بهترین راه های کاشت مو و متخصصان مجرب بتوانند موهایی که از دست داده اند را مجددا به دست بیاورند. به طور معمول اگر در طول روز 50 تار مو ریزش داشته باشد طبیعی است و این تعداد در فصول بهار و پاییز افزایش پیدا می کند و احتمال دارد در طول روز به 100 تار مو نیز برسد. در چندین سال گذشته درمان ریزش مو در بین خانم ها نیز شایع شده است چرا که بسیاری از زنان نیز دچار ریزش مو می باشند و این موضوع تنها به مردان مربوط نمی شود و زنان را هم در برمی گیرد. به همین دلیل درمان ریزش مو در بین آقایان و خانم ها دارای اهمیت زیادی دارد و دلیل این ریزش مو چه به خاطر ارثی بودن باشد و چه به خاطر دلایل دیگر (بیماری، کهولت سن، استرس و…) می بایست در یک کلینیک کاشت مو ترمیم مو انجام شود.

ریزش مو به چه معناست؟

ریزش مو به حالتی گفته می شود که به طور غیر طبیعی و بیش از اندازه طبیعی موها ریزش داشته باشد و هیچ مویی جای آن ها را پر نکند. در واقع تعادلی که بین ریزش موی سر و رویش مجدد مو وجود دارد به هم خورده است و از میزان موهایی که بر روی سر وجود دارد با گذشت زمان کاهش پیدا می کند و در نهایت پس از مدتی حالت بی مویی و یا طاسی ایجاد می شود.

به طور معمول بیشترین نوع طاسی، ریزش موی آندروژنیک آلوپسی می باشد. این گونه از ریزش مو در آغاز از قسمت پیشانی و شقیقه های آغاز و در نهایت در ناحیه پشت سر به یکدیگر می رسند و تمام موهای قسمت های جلوی سر تا پس سر می ریزد. در آقایان و خانم هایی که در خانواده شان ریزش مو یک مسئله ژنتیکی محسوب می شود پس از رسیدن به سن بلوغ موهای شان شروع به ریزش می کند و پیشانی و شقیقه های آن ها به مرور خالی می شود.

این نوع ریزش مو در نهایت تا سن 45سالگی ادامه دار می باشد. همچنین این نوع ریزش مو در خانم ها نیز مشاهده شده است، اما تفاوتی که بین آن ها و آقایان وجود دارد این است که در خانم ها ریزش مو به طور یکسان و پراکنده می باشد. تارهای موی شان نسبت به حالت عادی نازک تر و شکننده تر می شود. ژن ریزش موی مردانه و زنانه ممکن است که از یکی از والدین به فرد انتقال پیدا کند. از جمله ویژگی های ریزش موی اندروژنیک می توان به پایدار و ثابت بودن موهای پشت سر اشاره کرد.

به همین دلیل تعداد زیادی از کسانی که به ریزش مو مبتلا شده اند سعی می کنند که به کلینیک های کاشت مو مراجعه کنند و عملی کاشت مو را انجام دهند و پس از مراقبت های کاشت مو مجددا موهای سالم و طبیعی خود را به دست آورد.

درمان ریزش مو

ریزش مو و یا طاسی درمان های گوناگونی دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

درمان دارویی:

در این شیوه درمانی موهایی که بر روی پوست سرتان باقی مانده است را می تواند از شکل کرکی در بیاورید و آن ها را قوی تر سازید و مدت زمان ماندگاری این موها که به طور ژنتیک قصد ریزش دارند را طولانی تر سازید. به همین دلیل در صورتی که داروها به شکل درست داده شوند و زمان شروع استفاده از آن به موقع و سریع باشد تقریبا می توان زمان ریزش موها را به تاخیر انداخت، اما نمی توان از ریزش آن ها جلوگیری کرد. به عبارتی دیگر ریزش موی  ژنتیکی روال خود را ادامه می دهد و تنها استفاده از داروها به طور دائم می تواند از سرعت آن ها بکاهد. داروها به دو دسته تقسیم بندی می شوند: 1-داروهای خوراکی 2-داروهای موضعی

داروهای خوراکی: موثرترین داروهای خوراکی که می توان از آن ها برای جلوگیری از ریزش مو در مردان استفاده کرد Finestride می باشد که آن را با نام  های تجاری Finpecia  و Propeciaدر اختیار افراد قرار می دهند.

داروهای موضعی(ماینوكسیدیل): این دارو در افراد بیماری که دچار صرع می باشند به شکل خوراکی استفاده می شود و موجب پرمویی آن ها می گردد. به همین دلیل از محلول این دارو به شکل موضعی بر روی پوست امتحان کردند و به این نتیجه رسیدند که ماینوكسیدیل قادر است موهایی که بر روی سر وجود دارد را تقویت کند و باعث رشد آن ها شود و زمان ریزش آن ها را به تاخیر بیندازد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *