قسمت آخر سریال دلدادگان چه بود؟؛ «پانته آ بهرام »مقصر همه چیز است

خانم «پانته آ بهرام» مقتصر پایان بد سریال دلداگان است

روز قبل یک گزارش با این مضمون چاپ شد که پانته‌ آ بهرام، بازیگر سریال دلدادگان، در یک پست در اینستاگرامش با نشان ‌دادن اعتراض به تغییر، یا به نقل از خود او سانسور قسمت آخر این سریال به تلویح خبر از مشکلات مالی این سریال هم داده است.

این پست اینستاگرامی در مدت کوتاهی در شبکه ‌های مجازی و کانال ‌ها دست‌ به‌ دست چرخید، ولی در همین اندازه بسنده نکردند و پای افراد دیگری را هم وارد ماجرا کرد. اولین نفر منوچهر‌ هادی که به عنوان کارگردان دلدادگان بود که به حرف های پانته‌آ بهرام واکنش نشان داد و سربسته اتفاقات به وجود ‌آمده را گردن پانته‌ آ بهرام انداخت که «یکی از بازیگران اصلی ما در آخر کار با ما همراه نشد که الزاماً فیلمنامه را تغییر دادیم و در نبود ایشان بهترین پایانی که می ‌شد نویسنده کار بنویسد و ما بگیریم همین بود….»

ولی آخر سریال قرار بود به چه ترتیب باشد که در حال حاضر سر عوض شدن آن جنجال به‌ پا شده است؟

پانته‌ آ بهرام عنوان کرده بود که «آخر این سریال این نبود، در صورتی که صدا و سیما بدقولی نمی کرد! افسانه برای نجات پسر خود، به دست هاتف کشته می ‌شد و…» این داستان را دیگر بازیگر پروژه یعنی شاهرخ استخری هم به طور سر بسته تأیید می ‌کند: «ارغوان نباید تیر می‌ خورد، خانم بهرام نازنین درست می فرمایند، یه سه تا نقطه هم آخر عبارت شون گذاشتن که اگر اجازه دهید یکى از اون نقطه ‌ها رو هم من بازگو کنم، درست است، قرار بود افسانه به دست هاتف کشته شود اما دو تا صدای شلیک شنیده می ‌شد که یکی از آن ها گلوله ناقابلی بود که افسانه به ‌هاتف می ‌زد….

اکنون که می ‌بینیم چه اتفاقی قرار بود بیفتد، به این نتیجه می رسیم که اتفاق خیلی عجیبی هم قرار نبوده رخ دهد. قرار نبوده به یک ‌باره سریال ارتقا پیدا کند و تبدیل به خانه پوشالی شود. ماجرای کنار کشیدن خانم پانته‌ آ بهرام ولی انصافاً ماجرای مهم ‌تری می باشد…

بازیگری که منوچهر‌ هادی از دست او ناراحت است، پانته‌ آ بهرام است؛ بازیگر یکی از مهم ‌ترین کاراکترهای سریال که کینه دیرینه اش موتور محرک درام سریال است. این بازیگر که در پست حساب کاربری اش هم با گذاشتن هشتگ #مسائل_مالی نشان داده بود که قصد ندارد به وجود آمدن مشکلات مالی را با تهیه ‌کننده را انکار نماید، به احتمال زیاد چون تهیه ‌کننده موفق نشده بود تا تعهدات مالی سریال را نسبت به این بازیگر برآورده کند، در روزهای آخر سر فیلم برداری حضور پیدا نکرده بود و حضور پیدا نکردن ایشان هم برای منوچهر ‌هادی و بابک کایدان چاره‌ ای جز عوض کردن پایان ‌بندی سریال نگذاشته بود.

در اصل می‌ توان گفت که تمام دردسرها سر مشکلات مالی پروژه به وجود آمده است. شاهرخ استخری هم آن را تأیید کرده است: «داوری نمی ‌کنم شما رو خانم بهرام، ای کاش مانده بودید و همه گروه با همراهی یکدیگر پایان بهتری را برای سریالی که مردم به آن علاقه داشتند رقم می ‌زدیم.»

حسرت تهیه ‌کننده، کارگردان و در کنار آن شاهرخ استخری که «ای کاش خانم بهرام این چند روز را هم تحمل کرده بود»، این معنی را می دهد که این بازیگر از قرارداد خود تخطی نکرده؛ و گرنه واکنش منوچهر‌ هادی و دیگر همکاران پانته‌ آ بهرام تا این اندازه معمولی نبود. موضعی که ایرج محمدی، تهیه ‌کننده سریال هم با عوامل خود اشتراک دارد که در کافه‌ سینما به نقل از جوان آمده: «با توجه به این که صدا و سیما به‌ عنوان یک نهاد مهم مدتی است با مشکل مالی مواجه است، این مشکل مالی به سریال ما هم منتقل شد و همین موجب شد که ما موفق نشویم از پس تأمین خواسته‌ های مالی خانم پانته‌ آ بهرام برآییم و قطار سریال دلدادگان به دلیل مشکلات مالی به ایستگاه آخر نرسید.»

در حال حاضر خانم پانته‌ آ بهرام در فضای مجازی به عنوان متهم شماره یک شناخته می شود. بازیگری با کارنامه ‌ای تمجید ‌شده و درجه‌ یک که سر آخرین کارش امکان دارد یک‌ بار برای همیشه قصد داشته طبق قراردادش عمل نماید. هم اکنون وی متهم است که دست کارگردان را در پوست گردو گذاشته و یک سریال را زمین زده است. هر چند مضمون قرارداد این بازیگر معلوم نیست، ولی از طرف دیگر موضع گیری همدلانه و مهربان منوچهر ‌هادی و ایرج محمدی مشخص می کند که این بازیگر چیزی بیش از تعهداتی که در آغاز کار به او محول شده، نخواسته که اگر این ‌گونه نبود اکنون رسانه ‌ها پر بودند از اتهام حرفه ‌ای نبودن این بازیگر که تا همین ‌اندازه هم یکی از معدود دلایل سطح قابل‌ قبول سریال بوده است.

هر چند پانته‌ آ بهرام قبول نمی کند که با رسانه‌ ای خاص صحبت کند و به همه وعده می ‌دهد به مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ ها تا همه نشریات و رسانه‌ ها جواب سوالات شان را به دست آورند. ولی سوالی که اتفاقا نه پانته‌ آ بهرام، بلکه تهیه‌ کننده و کارگردان و هر چند مدیران صدا و سیما باید جواب آن را بدهند این می باشد که به چه دلیل باید اجازه دهند بازیگری که جز توقع پایبندی به تعهدات شخص مقابل گناه دیگری نکرده است، زیر سوال برود. آیا کنار کشیدن پانته‌ آ بهرام را نباید به‌ عنوان قدم نخست حرفه‌ای ‌گری در صدا و سیما اتفاقا مورد تشویق قرار داد؟ رسانه ‌ای با درآمدهای خیلی زیاد تبلیغاتی که بیشتر برنامه‌ هایش را به اسپانسرها واگذار کرده، با ردیف بودجه مشخص و… چرا نباید به تعهدات خود در مقابل برنامه ‌سازانش عمل نماید؟

راستی آیا منوچهر ‌هادی و ایرج محمدی در صورت پاس ‌نشدن چک‌ های دستمزد خودشان هم تا این اندازه مدارا خواهند کرد و همکاران خود را هم به تحمل کردن تشویق خواهند کرد؟

از من بپرس 2

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago