فعالیت گسترده پرویز پرستویی در اینستاگرام

فعالیت گسترده پرویز پرستویی در اینستاگرام

به گزارش از من بپرس، پرویز پرستویی شاید در میان هم نسلان خودش در سینمای ایران بیش از هر بازیگر دیگری در فضای مجازی فعالیت داشته باشد.

پرستویی در این روزها به شکل گسترده ای از اینستاگرام برای اظهار نظر درباره اتفاقات مهم کشور چه در عرصه سینما و چه سایر عرصه ها استفاده می کند.

همین دیروز بود که پرستویی در واکنش به کسب مدال نقره کیمیا علی زاده، تکواندوکار ارزنده کشور یادداشتی منتشر کرد. پیشتر این بازیگر درباره محمدرضا شجریان نیز صحبت کرده بود.

در اخباری که امروز منتشر شده شده نیز پرستویی درباره کتاب خوانی و همچنین سالگرد سقوط هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران توسط یک ناو آمریکایی در سال 1367 در اینستاگرام خود پست گذاشته است.

پرویز پرستویی در یادداشت اول درباره کتابخوانی، پیشنهاد کرده که افراد هر روز 15 دقیقه از زمان تماشای تلویزیون را به کتاب خواند اختصاص دهند:

«اگر هر شب به‌ جای تماشای تلویزیون، پانزده دقیقه مطالعه کنید، سالی حدود پانزده کتاب را می ‌خوانید. اگر روزی پانزده دقیقه ادبیات کلاسیک بخوانید، در مدت هفت سال، صد کتاب بزرگ ادبیات کلاسیک را خوانده ‌اید. اینگونه تبدیل به یکی از باسواد‌ترین افراد در نسل خود می ‌شوید. همه اینها، با پانزده دقیقه مطالعه قبل از خواب حاصل می ‌شود.»

در یک یادداشت دیگر پرستویی با اشاره به شهادت 290 از هم وطنان در ماجرای سقوط هواپیمای ایران که توسط ناو آمریکایی مستقر در خلیج فارس رخ داد، پیشنهادهایی جالبی مطرح کرده است.

در بخش هایی از این یادداشت، پرستویی ضمن پرداختن به عدم عذرخواهی آمریکایی ها در این زمینه و دریافت مدال شجاعت از دولتمردان خود، در خطابی که به نظر هدف آن مسئولان دولتی کشور هستند، نوشته است:

«… پس بیاییم و در حرکتی مردمی خود همدرد این خانواده ‌ها باشیم. قبلاً پیشنهاد کردم که فرودگاه بندرعباس به یاد این شهدا نامگذاری شود تا به صورت رسمی علامت سؤالی باشد این نامگذاری برای تمامی مسافران پروازهای جهانی به این فرودگاه که متأسفانه پاسخی از سوی مراجع ذی ربط دریافت نشد.»

پرستویی در ادامه یادداشتش خلبانان یرانی را روی صحبت خود قرار  داده و از آنها خواسته نام و یاد شهدای مظلوم این حادثه را زنده کنند:

«بهرحال امسال پیشنهاد می‌کنم که در سالروز ۱۲ تیرماه و در تمامی پرواز‌های داخلی و خارجی؛ خلبانان کشورمان در پیام‌ هایی خودجوش برای مسافران شان نامی از شهدای همکارشان در آن پرواز برده و یادشان را گرامی بدارند.»

پرستویی در بخش سوم یادداشت خود خطاب به تمامی ایرانیان که نسبت به هم وطنان خود عرق دارند، از آنها خواسته در این باره اقدام به انتشار عکس و یادداشت در فضای مجازی کنند:

«و باز پیشنهاد می ‌کنم هرکس که به ایران و مردمش عشق می ‌ورزد عکس و متنی از این واقعه در صفحه خود قرار داده و دیگران را نیز به این کار تشویق کند.

دوست من، خود ما باید به جهان ثابت کنیم که همچون سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و… خون هم وطنان مان ما نیز قابل معامله با هیچ توجیهی نیست، چه برسد که بدان خاطر مدال‌ ها داده شود.

پس همگی در ۱۲ تیرماه کاری کنیم که این مدال ‌ها در تاریخ جهان، به لکه ننگ تبدیل شوند.»

حال باید دید از سه گروهی که پرویز پرستویی در این یادداشت آنها را طرف صحبت خود قرار داده، کدام یک به او خواهند پیوست و به پیشنهادش عمل می کنند. هر چند که محتمل ترین گزینه، عموم مردم ایران هستند که می توانند با پیام های فراوان در صفحه های اجتماعی که ثابت شده بر روی افکار عمومی مردمان سایر نقاط جهان نیز تأثیر می گذارد، در این راه به پرستویی بپیوندند.

حمید اشرف نژاد

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago