Categories: خبرسینما

مستندی درباره جن‌گیر، ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما

مستندی درباره جن‌گیر، ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما

به گزارش از من بپرس، فیلم مستندی درباره جن گیر توسط ویلیام فریدکین، کارگردان این فیلم ساخته می شود.

جن گیر محصول سال 1972 که در زمان خود گیشه و روح مخاطبان را با هم تسخیر کرد، دوباره به سینما بازمی گردد. این فیلم که در زمان اکران تعدادی از مخاطبان را از سالن فراری داد و عده ای را به بیمارستان فرستاد، چندی پیش در یک رأی گیری از منتقدان به عنوان ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شد.

جن گیر داستان دختر بچه ای را روایت می کند که جسم و جانش توسط شیطان تسخیر می شود. فیلم همچنین بر تلاش یک پدر روحانی که از عراق باز می گردد تا با استفاده از قدرت روحانی خود او را نجات دهد، تمرکز کرده و سعی می کند مقاومت او را به چالشی جدی بکشاند.

ویلیام فریدکین کارگردان جن گیر که با این فیلم به یکی از بزرگان سینما تبدیل شد، این فیلم مستند را با نام «شیطان و پدر آمورس» خواهد ساخت.

این فیلم ساز درباره تجربه مستقیم خود از مراسم جن گیری که یک بار اتفاق افتاده است، گفته  که در طول این سال ‌ها هیچ وقت درک درستی از شیفتگی به ماهیت خیر و شر نداشته است، تا زمانی که به صورت کاملاً اتفاقی و چهل سال بعد از ساخت جن گیر شاهد یک چنین مراسمی بوده و از آن فیلم گرفته است.

بنا بر اخبار موجود قرار است مستند «شیطان و پدر آمورس» به رابطه فیلم جن گیر و جن‌ گیری‌ های واقعی بپردازد؛ به ویژه آنهایی که پدر گابریل آمورس معروف به «ریش‌ سفید جن‌ گیرها» انجام داده است.

جن گیر در سال 1973 نمایش داده شد و توانست نزدیک به 500 میلیون دلار فروش داشته باشد؛ در حالی که 12 میلیون دلار هزینه برداشته بود.

این فیلم در میان لیست 100 فیلم برتر تاریخ سینما نیز قرار دارد و از محبوب ترین فیلم های وحشت در میان مخاطبان به شمار می رود.

اما جن گیر با وجود تمام محبوبیتش در مراسم اسکار سال 1973 در رقابت با فیلم نیش به کارگردانی جورج روی هیل، نتوانست جایزه بهترین فیلم را به دست بیاورد. در حالی که اولین فیلم ژانر وحشت بود که نامزد دریافت این جایزه می شد.

حمید اشرف نژاد

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago