بازیگری هشت بار نقش روحانی را بازی کرده است

مهران رجبی در نقش روحانی و دفعات پذیرش این نقش

مهران رجبی بازیگر شاخص سینما و تلویزیون گفت : بازی در نقش روحانی به دلیل کاراکتر  خاص بودن شرایط خاصی را نیز میپذیرد وی در ادامه گفت : شخصیت روحانی کاراکتری متمایز از بقیه کاراکترهاست و هنگامی که فردی یا بازیگری آن را قبول می کند باید مراقبت بیشتری در رفتار خود داشته باشد.

وی درباره ی تجرب بازی در نقش روحانی گفت :

من در دوره ی کار حرفه ای ام هشت بار در کاراکتر روحانی بازی کردم که اولین ان در فیلم ( زیر نور ماه ) به کارگردانی سید رضا میرکریمی بود و آخرین آن در فیلم  ( پارادیس ) به کالرگردانی علی عطشانی بود. وی ادامه صحبت های خود گفت : وقتی در فیلمی نقش یک روحانی را میپذیرید باید بر روی اخلاق و رفتار خود حساسیت بیشتری داشته باشید. ادای دیالوگ ها، حرکات و حتی راه رفتن شما باید با دیگر نقش ها متفاوت باشد و بر روی آنها حساس باشید. یک روحانی واقعی که سخنوری خوبی هم داشته باشد با گفتن هر کلمه و جمله اش می تواند اثر گذار باشد. بازیگری که این نقش را می پذیرد باید بتواند این اثر پذیری را به بیننده القا کند.

رجبی در مورد بازی واقع گرایانه خود توضیح داد :

تفاوت یک بازیگر خوب و بازیگر به این است که بازیگر خوب بازیگر خود را به نقش تحمیل می کند و نقش را مال خود می کند و بیننده آن نقش را باور می کند. ادا در آوردن در بازیگری مصنوعی می شود و دیگر باور پذیر نیست. مسئله دیگر درباره ی این موضوع حفظ آرامش است که بازیگر نباید تحت تاثیر اغراق در بازی گردد و به او لطمه بزند. در واقع استرس از جمله مواردی است که بازیگران کم تجربه تر راه به سمت نوعی ادا درآوردن میکشاند.

وی در ادامه به نقل و قول کیانوش عیاری در مورد خودش پرداخت و گفت : آقای عیاری که کرارگدان بی نظیر و حرفه ای هستند در مورد بنده گفتند : رجبی کسی است که در وی پیزی به نام هنر بازیگری وجود ندارد. این شاید برای خیلی ها یک توهین به نظر بیاید اما ایشان معتقد هستند که بازیگر خوب بازیگری است که بازی تو به چشم نیاید.

از من بپرس 4

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago