بدترین اجرای لیلا حاتمی در جشنواره برلین

شهاب اسفندیاری: لیلا حاتمی بدترین بازی اش را در برلین به نمایش گذاشت

رئیس دانشکده صداوسیما و عضو شورای پروانه نمایش فیلم ‌های سینمایی در وزارت ارشاد، آقای شهاب اسفندیاری با منتشر کردن چند توییت در خصوص صحبت های لیلا حاتمی و مانی حقیقی در جشنواره برلین، جایگاه خود را گزارش داد. اسفندیاری از حاتمی شدیدا انتقاد کرد و مانی حقیقی را مورد ستایش قرار داد و در خصوص فیلم سینمایی «خوک» نیز نوشت که این فیلم ضمن هجو بعضی از فضاهای روشن فکری به صورت نمایان تداعی کننده «وضعیت مضحک جعفر پناهی» می باشد.

وی در توییت اول خود متنی را منتشر کرده است و گفته: «لیلا حاتمی بدترین پرفورمنس تمام عمرش را در برلین به نمایش گذاشت. دیالوگ ‌هایش را بلد نبود، مانند یک آماتور پر از ظاهرسازی و اغراق و ادا اطوار بود. نشانی از آن صداقت همیشگی نقش‌هایش وجود نداشت، حتی آن صداقت آشکار و انتقادی فیلم «من». ژست سیاست را فیک کرد.»

اسفندیاری در توییت دیگری از واکنش‌ ها به صحبت لیلا حاتمی بیان کرد: «این ‌که تعداد بسیاری از فعالان اصلاح ‌طلب و کسانی که هیچ انتسابی به حکومت ندارند طبق وطن ‌دوستی در مقابل اقدام تاسف ‌انگیز یک بازیگر موضع ‌گرفتند، علامت بسیار خوبی می باشد از رشد و بلوغ گفتمان سیاسی نخبگانی که بالاتر از مرزهای جناحی و ایدئولوژیک به مسئله ملی می‌ اندیشند.»

وی در ادامه با منتشر کردن فیلم حرف های مانی حقیقی نوشت: «متاسفانه صحبت ‌های خوب مانی حقیقی در برلین به درستی عکس العملی نداشت. در اصل او دارد می ‌گوید: این‌ که هنرمندان ایرانی بیایند در غرب آه و ناله کنند که ما قربانی و بدبخت هستیم و خواهشا به ما کمک کنید، تهوع آور است.»

ولی او که به خاطر سمت خود در شورای پروانه نمایش فیلم حقیقی را تماشا کرده است، در خصوص این فیلم نوشته است: «درون پرانتز بگویم که فیلم سینمایی «خوک» یکی از رادیکال ‌ترین فیلم ‌های ایرانی در هجو ابتذال و سیاست‌ زدگی بعضی از فضاهای هنری و روشن فکری می باشد. جریان اصلی ترین کاراکتر فیلم، با بازی درخشان حسن معجونی، آشکارا یادآور شرایط مضحک جعفر پناهی می باشد.»

مانی حقیقی در نشست خبری جشنواره برلین بیان کرد که فیلم سینمایی «خوک» برای اکران در داخل ایران نیز مجوز اکران گرفته است و این اظهار نظر شهاب اسفندیاری می ‌تواند نشانه ‌ای باشد که این فیلم چگونه مورد پسند شورای پروانه نمایش قرار گرفته است.

از من بپرس 2

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago