عقد قرارداد انگلیس و آلمان و بی اعتباری سینما در انگلیس

عقد قرارداد انگلیس و آلمان و بی اعتباری سینما در انگلیس

عقد قرارداد های تولید مشترک با آلمان ، از دو جنبه برای هربرت ویل کاکس اهمیت داشت : دست یابی به بازارهای آلمان ؛ و نیز دست یابی به استودیوهای مجهزتر آلمان . شب های دکامرون ( 1924 ) او در آلمان فیلمبرداری شد اوفا و گراهام _ ویل کاکس در آن سرمایه گذاری کردند . در این فیلم از بازیگران انگلیسی ، آمریکایی و آلمانی استفاده شد .

این فیلم به خاطر استفاده از دکورهای عظیم و خوش ساخت و روایت داستان فریبندگی جنسی ، از نظر تجاری در انگلیس و آمریکا بسیار موفق بود . به هر حال ، این موفقیت تا حد زیادی مدیون نمایش جذاب ( با سرمایه کافی ) و هیجان جنسی داستان بود اما از قرار ، ویل کاکس برخلاف هیچکاک و برخی کارگردانان جوان دیگر ، از رویارویی با سینمای آلمان ، چندان چیزی ناموخته بود . از نظر شکل فیلم ، شب های دکامرون فیلمی است که مشخصه آن همچنان نماهای به نسبت طولانی و فقدان عمومی برش صحنه است .

مایکل بالکان

به چند دلیل مایکل بالکان یکی از افراد مهم صنعت سینمای انگلیس به شمار می آمد . هر چند او در دهۀ 1920 ، تنها چند فیلم ساخت اما بیشتر آنها ، از جمله موش ( 1925 ، گینس بارو ) پرفروش بودند . علاوه بر این ، بالکان نمونه مشخصی بود از تقسیم کاری که در صنعت سینمای انگلیس نسبتاً دیر اتفاق افتاد : تقسیم کار میان کارگردان و تهیه کننده ، و تنها جداشدن این نقش ها از هم توانست امکان کسب مهارت های خاص هر حرفه را فراهم آورد .

آنتونی آسکوئیت پسر نخست وزیر لیبرال

هر چند در فرهنگ انگلستان ، فیلمسازان را حرفۀ پر اعتباری نمی دانستند اما تعدادی از دانش آموختگان نیز در پایان این دوره به صنعت سینما پا گذاشتند ، از جمله آنتونی آسکوئیت پسر نخست وزیر لیبرال . آسکوئیت نه تنها طی دوره تحصیل اطلاعات جامعی از سینمای اروپا به دست آورد بل به خاطر پس زمینه خانوادگی اش توانست طی سفرهایش به آمریکا با بسیاری از کارگردانان و ستارگان هالیوود ملاقات کند . اهمیت این عوامل زمانی آشکار شد که او شروع به فیلمسازی کرد . او در ستارگان فیلم ( 1928 ) دستیار کارگردان بود ، اما در عین حال فیلمنامه را هم نوشته بود و در تدوین آن نیز دخالت داشت .

ستارگان فیلم فیلمی بود درباره خود صنعت سینما ، فیلمسازی و ستاره ها که البته بیشتر به هالیوود اشاره داشت تا انگستان . در این فیلم برایان اِی هِرن نقش یک قهرمان ژانر وسترن را بازی می کرد . نوپردازی ( توسط کارل فیشر ) ، استفاده از زوایای مختلف دوربین و تدوین سریع برخی سکانس ها بیشتر آن را به سینمای اکسپرسیونیست آلمان منتسب می کرد . این ناصر ، و نیز این نکته که فیلمنامه فیلم بر خلاف سایر فیلم های انگلیسی دهۀ 1920 اقتباس از یکی از اجراهای « وست اند تیاتر »نبود سبب ساخته شدن فیلمی گردید که سینمای ناب بود .

از من بپرس 5

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago