سیطره سینمای فرانسه بر بازار ایتالیا ، سبب بروز بحرانی شدید در صنعت سینمای نوپای ایتالیا در 1907 شد .
شرکت های تازه تأسیس کوشیدند تا روش های مناسبی برای پخش محصولاتشان بیابند و از طریق اتخاذ راهکارهایی استوار بر پرطرفدار بودن سه ژانر مشخص ، موفق شدند : فیلم های تاریخی ، مستندها و برتر از همه ، کمدی که هر روز تعداد تماشاگران آن بیش از پیش افزایش می یافت .
کومریو ، آمبروزیو ، ایتالا و Cines همه سیاست تولید بیش از پیش فیلم های مستند و استوار بر زندگی روزمره را پیش گرفتند و گروه های فیلمسازی متخصص را به مناطق طبیعی ای گسیل داشتند که پاته ، اکلر و گامون هنوز کشف نکرده بودند .
همچنین گروه هایی را به مناطقی فرستادند که دستخوش بلایای طبیعی شده بودند ( همچون کالابریا و سیسیل پس از زمین لرزه سال 1909 ) از جمله افراد این گروه ها میتوان جیووانی ویتروتی را نام برد که در ایتالیا و خارج از آن برای آمبروزیو کار می کرد و نیز روبرتو امگنا که کارش را با ساختن مستندهای علمی برای میلانو فیلمز آغاز کرد و چندین دهه ادامه داد .
کشف نوآوری های تکنیکی در این فیلم های داستانی طبیعی است .
در جزیره رادز ( The Islands Of Rhodes 1912 ، ساوویا ) نمای نهایی فیلم به تبلیغی استعماری بدل می شود ، یعنی ناگهان رنگ های پرچم ایتالیا ، قرمز ، سفید ، سبز قاب تصویر را پر می کنند .
فیلمی از امبروزیو که نام آن مشخص نیست و احتمالا حدود سال 1912 ساخته شده است و به نام سانتالوسیا شناخته می شود ، نماهایی دارد که به تعدادی قاب با اندازه های گوناگون تقسیم شده است .
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…
آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…