اسناد محکمی در دست است که سینمای انگلستان تا سال 7_1906 هم در خارج کشور بسیار موفق و اثر گذار بود .
حتی نوشته های منتقدان معاصر هم بر برتری سینمای انگلستان آن دوره در برابر هم تای آمریکایی اش گواهی می دهد .
در یکی از سرمقاله های « فانوس تصویر و سینما توگراف » در ژوییه 1906 چنین آمده است ؛ « ظاهراً کسب و کار سینما توگراف » در آمریکا رو به شکوفایی است .
تقاضا برای فیلم بسیار بالا است و نتیجه آن که موضوع های بسیار پیش پا افتاده ای ساخته می شوند که تماشاگران انگلیسی بسیاری از آنها را تحمل نخواهند کرد . »
موفقیت سینمای انگلستان دو دلیل داشت : هم فیلمسازی خلاقانه ( آتش ! دزدی جسارت آمیز در روز ) و هم این نکته که بازارهای بین المللی بر روی فیلم های انگلیسی گشوده بودند .
البته در سال 1912 اوضاع تغییر کرد . مجلۀ « دنیای تصویر متحرک » در 20 ژانویه 1912 نوشت : « فیلم های انگلیسی در این کشور به دارویی بی مصرف و بی اثر در بازار می مانند که حتی نمی توانند کانادایی ها را راضی کنند . » پس علت سقوط چه بود ؟
خوب هپ ورث در زندگی نامه اش به این نکته اشاره می کند « … سینمای انگلیس در برابر تغییرات متعدد در حال وقوع در این صنعت به اندازه کافی هشیار نبود .
برخی فیلم های هپ ورث همچون هوشمندی گنگ ( 1907 ) و سگ بچه دزدها را گول می زند ( 1908 ) بسیار شبیه فیلم پیشین او نجات یافته توسط دزدان دریایی ، بودند ( هم از نظر داستان هم از نظر فرم ).
علاوه بر پایین بودن محسوس کیفیت فیلم های انگلیسی ، تأثیر بازار آمریکا بر روی سینمای انگلستان بر اثر تشکیل شرکت The motion picture patents در 1908 نیز در میان نقش داشت .
در حدود همین زمان ، سریال ها نیز برای نخستین بار در سینمای انگلستان به نمایش درآمدند .
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…
آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…