شگرد تکرار شوندۀ دیگر ، نمایش شخصیتی در آینه بود چنان که از حوزه دید دوربین خارج باشد : مثلاً در وسوسه های شهر بزرگ ( 1911 ) ، ساخته آگوست بلوم با بازی مشهورترین هنرپیشه مرد آن زمان ، والدمار پسیلاندر در تمام حالت ها ، از آینه به عنوان راهکاری برای پیش گیری از نیاز به تدوین نماهای متعدد در یک صحنه استفاده می شد.
( ظاهراً کارگردانان دانمارکی به روش های تدوین جزیی علاقه ای نداشتند . ) اما به هر حال تأثیر کنایی و نمادین آن در فیلم های بی پرده و آشکاری چون Afgrunden اثر اوربن گاد ورطه کاسموراما ، ( 1910 ) بر جنبه های جنسی فیلم می افزود . در این فیلم بزرگترین بازیگر زن سینمای صامن دانمارک ، آستانیلسن بازی می کرد .
فیلمسازان اولیه دانمارک به پویایی روایتی فیلم هایشن توجه نسبتاً اندکی نشان دادند : پیش از 1914 از نماهای متحرک ، بازگشت به گذشته و نمای بسته به ندرت استفاده می شد . به این ترتیب سینماگران دانمارکی از سیلان ناتورالیسم فراگیر سینمای آمریکا در آن دوره بسیار فاصله گرفتند .
به هر تقدیر ، دانمارکی ها بر فیلمسازی جهان تأثیری عمیق و پایدار گذاشتند به طور کلی مهمترین خدمت آنها ، گذر از فیلم های روایتی کوتاه به فیلم های سه و چهار حلقه ای و حتی طولانی تر بود _ آتلانتیس اثر آگوست بلوم ( نوردیسک ، 1913 ) ، با بودجه ای فراوان ، سوای میان نویس ها ، 2280 متر طول داشت.
در مشروعیت بخشیدن فرهنگی به سینما نقش عمده ای داشتند که دلیل آن حضور بازیگران مرد و زن تثبیت شدۀ تئاتر کلاسیک بود.
برگرفته از سبک اسکاندیناوی ، نوشته پائولوپرچی یوسای
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…
آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…