نگرهپردازان بر این باورند که هیچ یک از این دو رسانه، یعنی نه رمان و نه سینما برتری بر دیگری نداشته و هر دو از یک درجهی محبوبیت در بین مخاطبین برخوردارند. اقتباسهای سینمایی برجسته و موفق بهطور معمول متفاوت از اصلی رمانهایشان هستند و با این حال از نظر هنری همپایه آنان به شمار میآیند.
آنچه فیلم اقتباسی «ملکهی آفریقا» (۱۹۵۱) – بر اساس یک رمان معروف – در اقتباس سینماییاش از دست میدهد از طرف دیگر در بازی فراموش نشدنی «همفری بوگارت» و «کاترین هیپبورن» به دست میآورد.
در اقتباس سینمایی «پدر خوانده» (۱۹۷۲)، فیلمنامهنویسی «ماریو پوزو» و کارگردان، «فرانسیس فورد کاپولا» موفق به ارائهی داستان رمانتیک و گیرایی میشوند. که بهترین حماسههای سینمایی تا آن زمان را به چالش میکشد. علیرغم آنکه در فیلم بخشهایی از داستان رمان و نه شخصیت آن حذف شده و یا به شکل دیگری ارائه شده است. ایدههای بر گرفته از رمان که در زندگی جادویی پرده تصویر شدهاند، قلب رمان «پوزو» را زندگی میبخشد. گرچه نه در ابعاد کامل آن.
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…
آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…