دید منفی روشنفکران نسبت به هر دو نوع سینمای هنری ملی و سینمای تجاری تناقض دیگری را پیش کشید : بحث دربارۀ سینما ، کارکرد فرهنگی آن و شاخص های زیبایی شناختی اش به عنوان یک شکل ( فرم ) هنری در سطح بسیار بالایی از اندیشه و فلسفه صورت می گرفت.
و سبب پدیدآمدن منتقدان و نظریه پردازان برجسته ای گردید ، از آن میان می توان بلابالاژ، رودولف آرنهایم و زیگفرید کراکائر را نام برد . حتی در سطح روزنامه ها نیز مقالات برجسته ای توسط ویلی هاس ، هانس زیمسن ، هربرت یهرینگ ، کورت ناچوسکی و هانس فلد به چاپ رسید .
گروه دیگری که از نظر ایدئولوژیک به سینما علاقه نشان دادند عبارت بودند از : آموزگاران حرفه ای ، وکلا ، پزشکان و روحانیون پروتستان و کاتولیک . حتی در 1907 این گروه بحث هایی را درباره خطر سینما برای جوانان ، نظم کاری ، اخلاقیات و نظم اجتماعی پیش کشیده اند.
به اصطلاح به نام « اتحادیه علیه آلودگی و تصاویر ضد اخلاق » شناخته می شد . هدف آنها نه ممنوعیت سینما که تشویق فیلم های « فرهنگی » بود یعنی سینمای آموزشی و مستند در برابر فیلم های روایتی _ داستانی
برگرفته از سبک اسکاندیناوی ، نوشته پائولوپرچی یوسای
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…
آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…