#


اعلام برنامه های مراسم نخستین سالمرگ عباس کیارستمی

عباس کیارستمی
19 ژوئن 2017 بدون نظر 2239 بازدید

اعلام برنامه های مراسم نخستین سالمرگ عباس کیارستمی

اعلام برنامه های مراسم نخستین سالمرگ عباس کیارستمی

به گزارش از من بپرس، برنامه های نخستین مراسم سالمرگ عباس کیارستمی، فیلم ساز بزرگ ایرانی اعلام شد.

بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی و بانی این مراسم، از برگزاری آن در ساعت ۱۸ روز ۱۴ تیر ماه 1396 در مرکز همایش های بین ‌المللی دانشگاه شهید بهشتی خبر داده است.

پیشتر قرار بود که تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی میزبان این مراسم باشد.

در روزهای گذشته خبری نیز مبنی بر ارسال نامه ای از طرف بهمن کیارستمی به منظور دعوت از وزیر بهداشت برای شرکت در این مراسم منتشر شد.

بهمن کیارستمی در گفت و گوی امروزش با ایسنا نیز بیان داشته که دعوت ‌نامه‌ و سخنرانی مسؤلان وزارت بهداشت و نظام پزشکی را خود او امروز ارسال کرده است.

4 مقام مسئول به مراسم دعوت شده اند

گفته شده علاوه بر وزیر بهداشت، چند تن دیگر از مسئولان وزرات بهداشت نیز به این مراسم دعوت شده اند. بر اساس خبری که ایسنا منتشر کرده، این افراد شامل دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت؛ دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و دکتر احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور هستند.

بهمن کیارستمی همچنین دلیل تغییر مکان مراسم سالمرگ پدرش را تعمیرات سالن امام علی (ع) دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد. کیارستمی سپس ازجلسه ای با حضور مسئول سالن مرکز همایش‌ های دانشگاه شهید بهشتی و توافق درباره برگزاری مراسم در این سالن خبر داد.

بهمن كيارستمی با اشاره به قطعی دانستن برگزاری این مراسم از طرف خانواده عباس کیارستمی و تهیه تدارکات مربوط به طراحی دعوت نامه ها، اعلام کرده اگر این برنامه لغو شود به علت تغییر نظر دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود.

از گفته های بهمن کیارستمی مشخص شده است که هیچ سینماگری قرار نیست در این مراسم سخنرانی داشته باشد. زیرا به گفته او قصد ندارد وارد مباحث مجادله ای شود.

احتمالاً اشاره کیارستمی به صحبت های داریوش مهرجویی در مراسمی پس از وفات عباس کیارستمی است که در آن پزشکان را قاتل خطاب کرد. این گفته های مهرجویی با اعتراض شدید جامعه پزشکان مواجه شد.

بنا بر صحبت های بهمن کیارستمی، رئیس نظام ‌پزشکی و پزشکی قانونی، وزیر بهداشت و معاون وزیر تنها سخنرانان مراسم اولین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، خواهند بود. کیارستمی گفته حتی اگر این افراد در مراسم شرکت نکنند، سخنران جایگزینی در کار نخواهد بود.

آخرین خبرها از روند پرونده پزشکی عباس کیارستمی

بهمن کیارستمی با اشاره به جریان پرونده پزشکی عباس کیارستمی که در مرحله ابلاغ حکم قرار دارد، اظهار داشت: پزشک قانونی نظر کارشناسی نهایی را به دادستان پرونده ابلاغ کرده و کار بررسی در سازمان نظام پزشکی هم کاملاً پایان یافته است.

او درباره نظر کارشناسی نهایی گفته با توجه به حساسیت‌ های موجود ترجیح می ‌دهد مسئولان خود اعلام رای و نظر کنند و به تشریح پرونده بپردازند. به خصوص  انتظار ما از وزیر بهداشت که در تمامی مراحل حضور داشتند و اظهار نظر کرده‌ اند، این است که در این برنامه شرکت کنند.

بهمن کیارستمی با اشاره به این مطلب که شاید این آخرین درخواست ما از وزیر بهداشت باشد، علاقه ‌مندی خانواده عباس کیارستمی را به حضور وزیر در مراسم و ارائه گزارشی مفصل از این پرونده بیان کرده است.

با این وجود کیارستمی ادامه داده: حتی اگر وزیر از لحاظ قانونی برای اعلام نظر سازمان ‌های ذی ربط در این مراسم منعی دارند، به عنوان مقامی که در روند درمان بارها به ملاقات آمدند و پس از آن نیز در جریان جزئیات رسیدگی به پرونده قرار گرفتند، در این نشست هم حضور پیدا کنند.

در پایان گفتنی است که امیر پوریا، منتقد سینما به عنوان مجری مراسم نخستین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، فیلم ساز بزرگ جهان انتخاب شده است. همچنین قرار است بخش‌ هایی از آخرین اثر عباس کیارستمی نیز در ابتدا و انتهای مراسم پخش شود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *