#


پشت صحنه برنامه تلوزیونی خوان نیاز چه می گذرد؟

2 ژوئن 2019 بدون نظر 1871 بازدید

پشت صحنه برنامه تلوزیونی خوان نیاز چه می گذرد؟

ویژه برنامه هایی که برای سحر درنظر گرفته شده است گفت و گوهای مختلفی از طبقه های مختلف اجتماعی را بیان می کند و درنهایت نیز با قرآن ، دعا ، اذان و دعای سحر به پایان می رسد. برنامه تلویزیونی خوان نیاز از جمله برنامه هایی است که در سحرگاه برای بینندگان از شبکه دو سیما پخش می شود . این برنامه هر شب در ساعت 2:50 پخش خواهد شد . البته در این برنامه در ابتدا قرار بوده است تا امیرحسین مدرس به عنوان مجری ظاهر شود و اما بعدها به دلایلی این اتفاق نیفتاده است.

تهیه کننده برنامه خوان نیاز ، رحیم صادق پور ، در این باره توضیحاتی داده است . این برنامه امسال دومین سال پخش خود را پشت سر می گذارند و برنامه ای است که در قالب اجتماعی و معارف برای خانواده ها تهیه شده است و در آن نیز بخش هایی مربوط به مناجات ،مداحی ، گزارش ، مصاحبه ای با مهمانان ، سبک زندگی دینی و اسلامی و آداب و رسوم وجود دارد .

خوان نیاز

چرا خوان نیاز را فرد مشهور و سلبریتی اجرا نمی کند ؟

مجری که برای برنامه خوان نیاز درنظر گرفته شده است از جمله مجری های سرشناس است و هم به عنوان مجری برنامه های معارفی فعالیت داشته است و هم تجربه برنامه های اجتماعی را دارد . وی در این زمینه بسیار تبحردارد و براساس اطلاعاتی که در این زمینه در دست است حدودا 12 و یا 13 سال است که در این زمینه مشغول به کار است . وی در همه شبکه ها از شبکه های سیما گرفته تا شبکه قرآن فعالیت داشته است .

تهیه کننده برنامه خوان نیاز بیان کرده است که از کار با این مجری بسیار خشنود است و از تمامی مجری هایی که در این سال ها با آن ها کار کرده اند بسیار با وی راحت تر بوده است . وی بیان کرده است در کارهای تلویزیونی این موضوع بسیار اهمیت دارد تا مجری با تهیه کننده و برنامه همراه باشد . همه این ها باعث می شود تا کار به بهترین نحو ممکن روی آنتن برود و درنهایت نیز بیننده از این کار لذت کافی را ببرد و برنامه مخاطبان خود را داشته باشد .

به صورت کلی ایده ای که برای این برنامه مطرح شده است حاصل هم فکری کار گروهی بوده است و تنها نمی توان بیان کرد که تهیه کننده آن را آغاز کرده است . طرح کلی این برنامه حاصل فکری دست جمعی است . تهیه کننده این برنامه بیان کرده است که در همه برنامه های خود به خردورزی و اندیشه ورزی اعتقاد داشته است و معتقد است به این شکل برنامه سازی به بهترین نحو خود صورت می گیرد .

محوریت کلی برنامه های شبکه دو درباره خانواده است و شعار برنامه خوان نیاز نیز بر همین اساس خانواده رمضانی درنظرگرفته شده است . در برنامه خوان نیاز سعی شده است تا از خانواده ها نیز استفاده شود، زیرا خانواده ها اساس و پایه جامعه اند پس در این برنامه این قشر از جامعه نیز هدف قرار داده شده است  .

البته برنامه خوان نیاز سعی کرده است به گونه ای ساخته شده است تا برای همه اقشار جامعه بزرگ سال ، کودک و نوجوان بتواند جذاب باشددر این برنامه سعی شده است همه اقشار در کنار هم قرار گیرند وتنها برای قشر خاصی ساخته نشده است . تهیه کننده این برنامه اعلام کرده است که البته این برنامه نقص هایی را هم دارد که سعی شده است تا به کم ترین میزان خود رد این برنامه برسد .

در ابن برنامه سعی شده است بیش تر اجزایی که به کار می رود طبیعی باشد و در دکور آن نیز از فضای باز استفاده شده است و بارها نیز در اجرای برنامه این دکور خراب شده است و اجرای برنامه نیز با تاخیرهایی بوده است . بارها دکور بهم ریخته است و اما همگی تلاش کرده اند تا دوباره آن را به مرحله اجرا برسانند.

حتی تلاش بر این بوده است تا تمام کارهایی که در این برنامه صورت می گیرد نیز طبیعی باشد تا بتواند برای بیننده قابل لمس تر باشد و این گونه برنامه بیش تر در دل مردم جا باز کند. در همه برنامه های مخصوص سحر به خصوص برنامه هایی که محتوای اجتماعی دارند باید برنامه با مختاطب همزاد پنداری داشته باشد و هر آن چیزی را که مردم دوست دارند برای آن ها در برنامه ها گنجانده شود.

همه عوامل برنامه خوان نیاز به دنبال این هستند تا بتوانند کار کنند تا نام این برنامه در کنار بهترین برنامه های تلویزیونی باشد. آن ها صبور و مشتاق اند و این برنامه را از خود می دانند . همه آن چه برای آماده سازی برنامه لازم است از نور و صداو سایر تنظیمات باید یک ساعت قبل از برنامه شروع به راه اندازی شود و همه عوامل این کار را با انرژی انجام می دهند و همه کارها به سریع ترین شکل ممکن اتفاق می افتد.

نام امیر حسین مدرس در ابتدا برای این برنامه انتخاب شده است ؟

مسلما زمانی که یک برنامه شروع به کار می کند برای آن اتاق فکری تشکیل می شود . در این اتاق فکر در ابتدا درنظگرفته شده است تا امیرحسین مدرس در این برنامه به عنوان مجری مشغول شود و وی اولین کاندید برای برنامه خوان نیاز بوده است . تهیه کننده این برنامه سال های گذشته نیز با امیرحسین مدرس همکاری داشته است . بعدها تصمیم گیری های دیگری انجام شده است که اعلام شده است تا در سایر برنامه های شبکه دو از وی استفاده شود و برای این برنامه هم مجری دیگری درنظرگرفته شده است .

بعدها برای اجرا در این برنامه قرعه به نام سید محمدرضا احمدی طباطبایی افتاده است و کار این برنامه با ایشان شروع شده است . البته تنها دو قسمت اول در این برنامه با اجرای مجری برنامه دو رکعت صورت گرفته است . برنامه دو رکعت در روزهای غیر از ماه مبارک رمضان و تنها در زمان سحرگاه روی آنتن می رفته است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *