#


دکوراسیون داخلی دفاتر کار

7 ژانویه 2019 بدون نظر 2375 بازدید

دکوراسیون داخلی دفاتر کار

دفاتر کار جزء بخش هایی هستند که جدایی ناپذیر از زندگی روزمره هستند. یکی از اصلی ترین فضاها ست که بخش زیادی از زندگی روزمره انسان ها در این محیط سپری می شوند. در نهایت این مشخص می شود که طراحی و دکوراسیون داخلی دفاتر کار بسیار مهم هستند. احساس آرامش در دفاتر کار باعث به وجود یک روحیه ی مناسب برای شخص است.

هر شخصی برای داشتن یک روز کاری خوب به کار کردن در دفاتر اداری نیاز دارد که محیطی آرام، راحت و زیبا داشته باشد. برای ایجاد دفاتر کار با این مشخصات نیاز به آن است که استانداردها در مورد فضاها مانند ورودی ها، اتاق ها، سالن های کنفرانس و هر فضای دیگر اداری رعایت شود.

برای ایجاد دفاتر کارمناسب نیاز به بهره بردن از بعضی علوم است. علم ارگونومی، علمی برای شناخت انسان حین انجام کارهایش است.این علم باعث به وجود آمدن محیط هایی متناسب با شرایط و محدودیت های انسان است.در ارگونومی هم به روان اهمیت داده می شود و هم به فیزیک هر دو در تلفیق با یکدیگر هستند.

دفاتر کار

آنتروپومتری هم یکی دیگر از این علوم است که فیزیک بدن برایش مهم است. یکی از مواردی که باعث می شود در حین انجام کار به انسان خستگی و یا صدمه جسمی وارد شود متناسب نبودن محیط کار با استانداردها می باشد. که با کمک این علم می توان به استانداردهای مناسب برای انسان پی برد. به دلیل وجود نداشتن این استانداردها برای کشورمان ما مجبور به استفاده از استانداردهای کشور های دیگر مانند آلمان هستیم.

نکات مورد استفاده در طراحی دفاتر کار

-در اولین مرحله برای ایجاد دفاتر کار با کاربری بالا نیاز به یک پلان و نقشه استاندارد است. این نقشه باید به صورتی باشد که تمام نیاز های کارمندان و دیگر افراد مراجع را پاسخ دهد. برای نمونه دفاتر کار با کاربری حقوقی با یک محیط کار مناسب برای مهندسین طراحی کاملا متفاوت است.

-وجود نور کافی و مناسب برای یک محیط لازم و ضروری است و یکی از بخش های مهم طراحی محسوب می شود. نور طبیعی یکی از منابع غنی و مهم تامین نور کافی در دفاتر کار است. اگر نور طبیعی در طول روز مورد استفاده قرار گیرد این امر باعث ذخیره انرژی های فسیلی می شود و کمک به حفظ و احیاء محیط زیست می کند.

دفاتر کار

در معماری گذشته ما هم به صورت هنرمندانه ای از نور طبیعی برای زیباتر کردن محیط استفاده می کردند. استفاده از شیشه های رنگی باعث می شد تا نور طبیعی از آن گذر کند و داخل فضا را رنگ آمیزی کند. ولی با پیشرفت تکنولوژی طراحان به استفاده از نور طبیعی کمتر تمایل پیدا کردند و این امر باعث استفاده بیش از حد از انرژی های غیر قابل تجدید پذیر شده است.

برای استفاده از نور طبیعی در دفاتر کار باید از پنجره هایی با ابعاد استاندارد استفاده شود تا ورود نور طبیعی به فضا را به میزان کافی داشته باشیم. این کار باعث حفظ انرژی در محیط هم می شود، باعث می شود محیط گرم بماند. برای تنظیم نور می توان از شیشه های رفلکس و یا پرده های قابل تنظیم استفاده کرد که در مواقع لازم بتوان نور را کنترل کرد.

در موارد خاصی که امکان استفاده از نور طبیعی نیست، مجبور به استفاده از نور مصنوعی هستیم. در این مورد هم برای انتخاب لامپ ها برای دفاتر کار باید دقت بالایی داشت. زیرا در دفاتر کار نور کافی برای انجام فعالیت ها تامین شود. امروزه برای حفظ انرژی از سیستم های هوشمندی استفاده می شود که نور را کنترل کنند.

-مورد دیگری که در طراحی دفاتر کار بسیار اهمیت دارد متریال های مصرفی است. بافت و رنگ متریال ها باید متناسب با کاربری محیط باشد. معمولا در دیزاین داخلی دفاتر کار از توازن رنگی استفاده می شود. برای مثال از رنگ های خنثی به صورت عام استفاده می شود و برای ایجاد جنبش و انرژی مضاعف از رنگی مانند زرد استفاده می کنند. این رنگ به صورت محدود استفاده می شود مثلا برای یک قاب یا تعدادی کوسن یا صندلی در محیط کار استفاده می شود.

دفاتر کار

متریال هایی که برای کف دفاتر کار استفاده می شود عموما سنگ یا سرامیک است. متریال هایی که بر اثر رفت وآمد و اسطکاک از بین نروند برای این محیط ها مناسب اند. زیرا در ایم محیط ها رفت و آمد بسیار بیشتر از یک فضای مسکونی است.

-استفاده از مبلمان و وسایل استاندارد برای دفاتر کاری بسیار مهم است. برای مثال یک کارمندی که بر روی یک صندلی نامناسب می نشیند مطمئنا در طولانی مدت بازدهی کاری مناسبی نخواهد داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *