#


با روش های طبیعی با مشکلات پوستی خود خداحافظی کنید

3 می 2018 بدون نظر 1087 بازدید

با روش های طبیعی با مشکلات پوستی خود خداحافظی کنید

روش های مطمئن برای رفع مشکلات پوست

برای کاهش آثار برخی از مشکلات پوستی، مانند پسوریازیس، مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن میل کنید. مشکلات پوستی معمولا آزار دهنده می باشند و موجب ناراحتی می شوند؛ اما پایان دادن به این مشکلات کار چندان سختی نیست. به هیچ وجه لازم نیست به راه حل ها و نسخه های پر هزینه فکر کنید. تنها با رعایت برخی نکات به راحتی می توانید مشکلات پوستی را حل کنید. برای آشنایی با این راه حل های طبیعی با ما همراه باشید.

مصرف آب

به مقدار کافی آب بنوشید و اجازه ندهید پوست تان دهیدراته شود یعنی این که رطوبت خود را از دست بدهد. همان طور که بار ها گفته شده است که روزانه حداقل هشت لیوان آب و مایعاتی مانند آب میوه های طبیعی بنوشید. کاهش مصرف نوشیدنی های ادرار آور: چای زیاد، قهوه و الکل جزو نوشیدنی هایی می باشند که ادرار آور بوده و باعث می شوند که بدن میزان آب زیادی دفع کند. سعی کنید مصرف نوشیدنی های ادرار آور را کاهش داده و یا اگر نمی توانید از مصرف قهوه خودداری کنید، سعی کنید میزان آب بیشتری را مصرف کنید تا به این وسیله میزان آب از دست رفته ی بدن خود را جبران کنید.

مصرف ویتامین ها:

مصرف برخی از میوه ها به ویژه مرکبات و سبزی های تازه مملو از ویتامین سی بوده که برای احیای سلول های پوستی لازم و ضروری می باشند. از دیگر ویتامین هایی نظیر ویتامین ای نیز غافل نشوید.

مصرف مواد حاوی امگا3

اسید های چرب امگا3 که در ماهی های چرب موجود می باشند، سبب می شود پوست در وضعیت بهتر و سالم تری نگه داشته شود. برای همین به شما توصیه می کنیم که در برنامه ی غذایی خود از ماهی هایی مثل ماهی آزاد، ماهی ماکرو، ساردین و غیره استفاده کنید تا بتوانید از خواص مفیدی که دارند بهره مند شوید، می توانید از قرص امگا3 نیز برای این منظور استفاده کنید.

مصرف بیش تر میوه و سبزی

برای این که بتوانید درصد ابتلا به مشکلات پوستی را کاهش دهید، مشکلاتی نظیر پسوریازیس، باید از مواد غذایی که مملو از بتاکاروتن هستند استفاده کنید. این ماده ی مغذی به ویژه در میوه ها و سبزی های قرمز و یا زرد رنگ همانند هویج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، زرد آلو و انبه وجود دارد.

رموز طبیعی برای زیبایی و سلامت پوست و مو

مراقبت از پوست یکی از مهم ترین توصیه های سلامتی می باشد و پیدا کردن روش هایی برای مراقبت از این بافت حیاتی که از عناصر اصلی زیبایی به شمار می رود بهترین هدیه ای است که می توانید به خودتان بدهید. همه ی انسان ها دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند. اگر به موقع و با روش های طبیعی از پوست خود مراقبت کنید، می توانید با روشی مقرون به صرفه برای مدتی طولانی پوستی زیبا و طبیعی داشته باشید.

*اگر پوست شما از نوع پوست های چرب است، مالیدن سیر روی پوست شیوه ی بسیار مفیدی است، به این دلیل که تا حد زیادی سبب از بین رفتن آکنه می شود. همین طور می توانید برای بهبود جوش های پوستی خود ماسکی از سیب و عسل تهیه کرده و آن را روی جوش های تان بگذارید. این دو ماده تاثیر شگفت انگیزی روی پوست دارند.

*یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت کنید این است که مو ها و پوست سر خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس مو های خود را با استفاده از کلاه حمام بپوشانید و در حدود سی دقیقه در این وضعیت بمانید و سپس با شامپویی ملایم سر خود را بشویید. روغن زیتون به عنوان درمان برای مو خوره و شوره ی سر نیز به کار برده می شود و باعث می شود مو ها درخشان تر به نظر برسند. برای از بین بردن حالت وز مو ها می توانید چند قطره از این روغن را بر روی مو های خود بمالید.

*چنانچه دوست دارید پوستی درخشان داشته باشید، بهتر است یک شیشه عسل را به وسایل مخصوص حمام خود اضافه کنید. پوست بدن خود را به عسل آغشته کنید بعد از آن با هر دو دست و در حالی که دست ها خشک هستند به آرامی روی پوست با استفاده از کف دست ضربه بزنید، به تدریج عسل حالت چسبنده پیدا می کند و پوست خود کشیده می شود. در همین حالت ضربه زدن، پوست تان را آب بکشید. این کار گردش خون را در عروق پوستی بهبود می بخشد و باعث زیبایی و درخشندگی پوست می شود.

*یک راهکار طبیعی و خانگی دیگر استفاده از شیر در برنامه ی مراقبت از پوست است. شیر یک پاک کننده ی فوق العاده است، به ویژه اگر با مقداری جوی دو سر ترکیب شود. جوی دو سر نیز برای کسانی که پوست چرب دارند، یک ماسک فوق العاده است. ترکیب جوی دو سر با عسل و تخم مرغ ماسک ارگانیک و بسیار مفیدی می باشد.

*با استفاده از این روش ها دیگر مجبور نمی باشید از لوازم و مواد آرایشی گران قیمت استفاده کنید و در عین حال نگران عوارض جانبی آن ها در آینده باشید.

کاهش سرعت ظهور چین و چروک

با ترکیب کردن عسل، دارچین و سرکه ی سیب، ماسک لایه بردار ضد پیری مخصوص خود را بسازید تا از شر سلول های مرده پوست راحت شوید؛ پوست تان را آب رسانی کنید و مرطوب نگه دارید؛ و ضمن افزایش سفتی پوست تان از ایجاد چین و چروک بر روی پوست خود  جلوگیری خواهید کرد. هرچه سن شما بالاتر می رود، پوست کلاژن بیش تری از دست خواهد داد و این موضوع سبب ایجاد چین و چروک در پوست شما می شود. لایه برداری پوست با ماسک حاوی دارچین سبب می شود تا در پوست کلاژن تازه ایجاد شود و در نتیجه چین و چروک کم تری روی پوست ظاهر شود.

این دستوالعمل را امتحان کنید

 یک و نیم قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید تتا حالت خمیری پیدا کند. این مخلوط را هر شب به صورت خود بمالید و پس از سی دقیقه صورت را آب کشی کنید. سپس از سرکه به عنوان تونر استفاده کنید. هر واحد سرکه را با یک واحد آب رقیق کنید. سپس یک تکه پنبه را در محلول آب و سرکه فرو ببرید و بر روی پوست خود بمالید، این تونر به سفت شدن پوست کمک زیادی خواهد کرد.

کاهش ظهور لکه های ناشی از افزایش سن

مالیدن آرام یک تکه لیموی تازه روی پوست می تواند باعث روشن شدن لکه های قهوه ای ناشی از افزایش سن شود. ویتامین سی در لیمو تولید ملاتونین را مهار می کند و سبب می شود تا لکه های قهوه ای روی پوست کم تر به چشم بیایند و گاه آن ه را به طور کامل از بین می برد. هم چنین باید هنگامی که در معرض نور آفتاب قرار می گیرید تا جایی که می توانید پوست را بپوشانید. در کم تر از پانزده دقیقه نور خورشید می تواند به پوست شما آسیب برساند. هر زمان که در معرض نور خورشید قرار گرفتید خود را به خوبی بپوشانید.

این دستوالعمل را امتحان کنید

یک لیموی تازه را از وسط نصف کرده و سپس هنگام صبح آن را بر روی تمامی قفسه ی سینه و دست های تان بمالید و بگذارید تا ده دقیقه بماند. سپس دوش بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *