#


دوران بارداری و جوش هایی که به سراغ تان می آیند

9 فوریه 2018 بدون نظر 1369 بازدید

دوران بارداری و جوش هایی که به سراغ تان می آیند

جوش های دوران بارداری

شما در این انتظار هستید که قرار است اتفاق خاطر انگیز و شیرین لحظه زندگی تان شود؛ این اتفاق به دنیا آوردن نوزادتان می باشد. این تجربه بی نهایت به یاد ماندنی و زیبا می باشد ولی ممکن است که تغییرات زیادی در شما به وجود بیاید. اگر چه برخی از این تغییرات را می توان به آسانی تحمل کرد ولی به آکنه ابتلا پیدا کردن در دوران بارداری داستانی به طور کامل متفاوت می باشد.

ایجاد آکنه در دوران بارداری بسیار رایج می باشد. از بین هر دو خانمی که حامله می شود یک نفر دچار جوش و آکنه می شود. چنانچه شما نیز نگران این هستید که در دوران برداری دچار آکنه شوید به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید زیرا چند راه حل برای از بردن جوش را در اختیارتان قرار داده ایم.

دلیل ایجاد آکنه در دوران بارداری چه چیزی می تواند باشد؟

در زمان بارداری بروز جوش و آکنه می تواند دلیل های بسیاری را به همراه داشته باشد که عبارتند از:

بالا رفتن میزان اندروژن

هورمون ها! همان گونه که دلیل بسیاری از تغییرات در زمان بارداری هورمون ها می باشند، آکنه هم به خاطر تغییرات هورمونی به وجود می آیند. به طور مثال بالا رفتن میزان اندروژن در بدن شما می تواند باعث افزایش تحریک شدن غدد چربی شود. زمانی که این چربی ها با سلول های مرده پوست مخلوط می شود موجب مسدود شدن حفره های پوست می شود که می تواند در نهایت التهاب و آکنه را به وجود بیاورد.

تغییرات تغذیه ای

تعداد زیادی از زنانی که باردار هستند میزان اشتهای شان افزایش می یابد. این گرسنگی ها و اشتهای زیاد به خصوص در زمان های نامتعارف می تواند موجب شود نزدیک تر و راحت ترین اسنکی را که در دسترس تان است را میل کنید. این مسئله اتفاق خوبی برای پوست تان نخواهد بود. هله هوله، شیرینی ها و همچنین غذاهایی که میزان گلیسمی بالایی دارند باعث می شوند که بر روی بدن تاثیر منفی بگذارد. این خوراکی ها می توانند باعث به هم زدن تعادل هورمون ها شوند و به تولید چربی بیشتری در پوست منجر شوند.

زمینه ی ژنتیکی

زنانی که سابقه ی ابتلا به جوش و آکنه را از پیش دارند، بیشتر در معرض آکنه های دوران بارداری قرار می گیرند. چنانچه از لحاظ ژنتیکی مسنعد جوش زدن هستید بنابر این برای جلوگیری از آن ها نمی توانید که کار زیادی را انجام دهید.

آکنه ی بارداری را چگونه درمان کنید؟

صورت تان را بشویید

بهترین راهی که می توان که از آکنه جلوگیری کرد مراقبت از پوست می باشد. توجه داشته باشید که هیچ آلودگی و آرایشی را نگذارید که بر روی پوست تان بماند و سلول های مرده ی موجود بر روی پوست حفره های آن را مسدود نکنند. صورت تان را روزی دو مرتبه به طور آرام شست و شو دهید. بهرین راهی که برای شست و وجود دارد استفاده از پاک کننده های ملایم صورت می باشد. حتما صورت تان را به طور کامل تمییز کنید، به ویژه بخش هایی که نزدیک به رویش مو و فک و دهان هستند زیرا این بخش ها بیشتر دچار جوش و آکنه می شوند. همچنین موهای تان را هم باید به طور منظم بشویید. در ضمن روبالشتی و حوله های تان را هم باید همیشه تمیز و نرم نگه دارید.

پوست تان را نسابید

چنانچه پوست تان را بسابید باعث می شود که رطوبت طبیعی پوست تان از بین برود. در دوران بارداری پوست حساس تر می شود، به همین دلیل باید با آن با مهربانی و ظرافت رفتار کنید. توصیه می کنیم که جوش و حفره های پوست را فشار ندهید و آن ها را نچلانید؛ زیرا باعث زخم شدن آن قسمت می شود.

پوست تان را مرطوب نگه دارید

برای این که پوست تان را مرطوب نگه دارید می توانید از مرطوب کننده هایی که فاقد چربی هستند استفاده کنید تا نگران مسدود شدن حفره های پوست تان نباشید. حفظ رطوبت پوست دارای اهمیت بالایی می باشد، زیرا پوست خشک، بسیار بیشتر مستعد ایجاد آکنه می باشد.

از پوست تان در مقابل آفتاب به خوبی محافظت کنید

داروهایی که برای درمان آکنه رایج هستند می توانند در مقابل آفتاب صدمه پذیرتر باشند. اگر در مقابل نور آفتاب زیاد قرار بگیرید باعث می شود که خطر احتمال ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس پوست بیشتر شود. چنانچه می دانید که قرار است چندین ساعت حدر بیرون از منزل باشید، باید پوست تان را با ضد آفتاب SPF30 و یا بالاتر به خوبی پوشش دهید.

غذاهای دارای ویتامین A را بیشتر مصرف کنید

سعی کنید که از شر، تخم مرغ، هویج و ماهی بیشتر استفاده کنید؛ ولی مراقب باشید که در مصرف ویتامین A زیائی از حد استفاده نکنید. کارشناسان توصیه می کنند که از مصرف مکمل هایی که ویتامین A هستند استفاده نکنید زیرا باعث می شود که برای جنین مشکل به وجود بیاید. بنابر این سعی کنید که برای دریافت ویتامین A از روش های طبیعی، یعنی تغذیه استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *