#


گیاهان برای مو

گیاهان برای مو
12 فوریه 2017 بدون نظر 417 بازدید

گیاهان برای مو

گیاهان برای مو

گیاهان در زیبائی نقش مؤثری دارند. از آنها به ­صورت بخور یا جوشانده استفاده می­شود. شما با توجه به نوع پوستتان می­توانید گیاه مناسبی انتخاب کنید و از آب آن یا جوشانده­اش استفاده کنید.

گیاه موردنظر را با آب بجوشانید و پس از ده دوازده ساعت از صافی رد کنید و در شیشه­ای بریزید و در آن را ببندید. برای تهیۀ این مایع نصف فنجان گیاه را با 600 میلی­لیتر آب بجوشانید.

برای پوستهای خشک جعفری و رازیانه، برای پوستهای چرب اسطوخدوس و آویشن و یا نعناع صحرائی و برای پوستهای معمولی نعناع و بلسان مناسب است.

مایع به­دست آمده را به­مدت 5 روز می­توانید در یخچال نگدارید و هرروز با آن صورت خود را شستشو دهید و بعد از دقایقی که خشک شد با آب نیمگرم بشوئید.

سنبل­خطائی

برگهای این گیاه را با آب به­مدت نیم­ساعت بجوشانید و بعد از صافی رد کنید. مایع به­دست آمده را پیش از آرایش روی خالها و لکهایتان بمالید. درضمن این مایع به کم­شدن پف­آلودگی پلکها نیز کمک می­کند.

ریحان

ریحان جای نیش­زنبور را التیام می­بخشد و از درد آن می­کاهد. اگر دارو و پزشک در دسترس ندارید، مقداری برگ ریحان را به محل زنبور زده بمالید.

حنا

حنا رنگ­ کنندۀ طبیعی خوبی است که هیچ­گونه عارضه­ ای برای پوست و مو ندارد.

با این حال پیش از استفاده از حنا نکات زیر را درنظر داشته باشید:

اگر تازه موهایتان را رنگ کرده­اید (رنگ شیمیائی) از حنا استفاده نکنید.

حنا روی هر نوع مو، به رنگی ظاهر می­شود. پس اگر قصد استفاده دارید بهتر است اول چند تار موی خود را حنا بزنید و بعد تصمیم بگیرید.

زمان را درنظر بگیرید. اگر حنا را به­مدت کمتر یا بیشتر روی موها بگذارید نتایجی متفاوت به­دست می­دهد. پس زمان را درنظر بگیرید تا دفعات بعد ان را رعایت کنید.

اگر موهای سفید شما بیش از پنج در صد باشد، حنا رنگ طلوبی به موهایتان نخواهد داد و آنها را به رنگ نارنجی دخواهد آورد.

رنگ حنا به سرزمین رویش آن بستگی دارد. پس اول روی چند تار مو امتحان کنید و بعد به رنگ­زدن همۀ موهایتان بپردازید. اگر نوعی را بپسندید همیشه حنا را از همان نوع تهیه کنید.

حنا به موها درخشش می­دهد و به این منظور نیز می­توان از این گیاه استفاده کرد.

اگر می­خواهید موهایتان به رنگ خرمائی درآید به­جای آب، حنا را با جوشاندۀ قهوه خمیر کنید.

بهترین مطالب آموزشی و اخبار حوزه بهداشت ، سلامت و پزشکی را با ما دنبال کنید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *