#


هماهنگی و عدم هماهنگی در روابط جنسی زوجین

30 اکتبر 2017 بدون نظر 2357 بازدید

هماهنگی و عدم هماهنگی در روابط جنسی زوجین

هماهنگی و عدم هماهنگی در روابط جنسی زوجین

آیا اکثر مشکلات زناشویی نتیجه عدم هماهنگی جنسی است؟

خیر، در هماهنگی طرفین عوامل زیادی دخالت دارند مثل شخصیت، وضع روحی، سازگاری نسبت به یکدیگر، وضع اجتماعی و اقتصادی و بالاخره روابط فامیلی و غیره. بدون شک عوامل جنسی در زناشویی نقش مهمی را بازی میکند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر سایر روابط زن و شوهر اعمال نفوذ میکند.

بنابراین چنانچه ناهماهنگی های زناشوئی برطرف گردد آسانتر و بهتر می توان به زندگی قرین به سعادتی نائل شد. باید دانست همانطوریکه روابط جنسی نامطلوب باعث نارضایتی های مهمی در زناشویی می شود به همان ترتیب سایر ناهماهنگی ها ممکن است توازن جنسی را به هم بزند.

زن و شوهری که در روابط شخصی خود با هم سازگار بوده و خوشحال و مسرورند ممکن است از بعضی از ناهماهنگی ها که در زندگی زناشوئی آنها به وجود می آید چشم بپوشند ولی همین موضوع ممکن است در افرادی که ناسازگاری و کشمکش های دیگر در زندگی زناشوئیشان موجود است منجر به عواقب وخیمی گردد.

زوجین

زوجین

آیا این ناهماهنگی های جنسی امروزه بیشتر از سابق وجود دارد؟

شاید، ولی باید دانست که اکنون بیشتر از سابق به این مسائل آگاه هستیم و بیشتر هم برای این مطلب به مشاور مراجعه میشود. آزادی فرهنگی و اقتصادی خانمها به آنها اجازه داده تا محدودیت های سابق را کنار گذارده و بیش از پیش به احتیاجات جنسی خود واقف شوند.

آن زمانی که زن رابطه جنسی را صرفاً به عنوان ایفای وظیفه قبول میکرد قدرت و عکس العمل جنسی او و یا شوهرش اصلا مورد بحث نبود. امروزه آنها به اهمیت روابط جنسی مطلوب و دو جانبه پی برده و از هرگونه نارضایتی و عدم هماهنگی جنسی مطلع هستند.

یکی دیگر از علل مشکلات جنسی ناراحتی، عدم امنیت و کشمکشهای روحی است که همراه با زندگی مدرن امروزی می باشد.

عکس العمل جنسی انسان تحت تأثیر دو عامل قرار میگیرد. نیروی غریزی و شرایط اجتماعی، امروزه در اجتماع ما گروه زیادی میل جنسی خود را تحت کنترل درآورده اند روی این اصل همواره کشمکش و تصادمی بین هوا و هوس و نیروی متضاد آن موجود است.

در بین مردم بدوی که زندگی اجتماعی و قوانین جنسی خیلی ساده و در عین حال طبیعی است ناراحتیهای جنسی کمتر مشاهده می شود ولی در اجتماع امروزی اشکالات گوناگون زندگی چنان اثر نامطلوبی در عمل و قدرت جنسی ما دارند که ممکن است منجر به عدم هماهنگی جنسی شوند.

مشکل در شروع روابط جنسی

آیا ممکن است مشکلات جنسی از همان ابتدای زناشوئی بروز کند؟

بله، ممکن است از بدو شروع زناشویی این اشکالات ظاهر شده و هفته ها و ماههای اول زناشویی را دچار اختلال کند. این اشکالات ممکن است حتی در اولین رابطه جنسی یعنی زفاف هم موجود باشند. افرادی که ازدواج کرده اند ممکن است در این موقع با عدم موفقیت مواجه شوند و در برابر این عارضه غیرمترقبه سخت متحیر گردند. این اشکالات ممکن است هفته ها بلکه ماه ها باقی مانده و برای طرفین طاقت فرسا باشد.

زوجین

زوجین

عدم اطلاع از تکنیک جنسی

علت عدم موفقیت در زفاف چیست؟

علل آن زیاد است. عدم اطلاع از چگونگی مقاربت و بالنتیجه ترس حاصله از آن انقباض غیرارادی عضلات مدخل واژن که دخول را غیرممکن می سازد، وجود درد در زن هنگام مقاربت، نقص عضوی، کمبود قدرت جنسی مرد و علل دیگر ممکن است سبب عدم موفقیت در اخذ نتیجه مطلوب شوند.

برای اینکه به شما ثابت شود که گاهی اوقات عدم موفقیت در اثر بی اطلاعی است شرح حال دو نفر را که 11 ماه بود ازدواج کرده بودند برایتان نقل قول میکنیم. این دو نفر یکدیگر را فوق العاده دوست داشتند و ازدواج آنها هم با  رضایت کامل انجام گرفته بود ولی متأسفانه در انجام عمل مقاربت با یأس و عدم موفقیت مواجه شده بودند و این قضیه شکافی در ارتباطات آنها به وجود آورده بود تا بالاخره مجبور شده بودند به پزشک مراجعه کنند.

در معاینه معلوم شد که پس از یازده ماه هنوز تداخل انجام نگرفته و خانم مزبور باکره است. این وضعیت صرفاً نتیجه جهل و عدم اطلاع از تکنیک جنسی بود زیرا هیچکدام نمی دانستند که در مقاربت چه وضعیتی را باید انتخاب کنند. هر وقت اراده می کردند با هم نزدیکی کنند زن یک پارچه سفت و سخت خوابیده و پاها و زانوها را کشیده طوری قرار می داد که دخول تقریبا غیرممکن بود و بهیچوجه نمی دانست که باید زانوها را خم کرده و رانها را از هم جدا کند. بالاخره با بیان علت اشکال و چند جلسه صحبت درباره تکنیک جنسی و مواضیع لازم در مدت کمی مسئله برای آنها حل شد.

 اطلاعات خانمها بسیار کم است ولی تعجب است اگر آقایان هم تا این درجه بی اطلاع باشند.

در موردی که هم اکنون اشاره شد شوهر خانم قبل از ازدواج هیچگونه تجربه ای نداشت. در هر حال اگر فردی قبل از ازدواج هم روابط نامشروع داشته باشد دلیل بر آن نیست که اطلاعات لازم و کافی را کسب نموده.

تجربیات قبل از زناشوئی فقط منحصر به زنهایی است که نقش فعال را خود بازی کرده و مرد را برای انجام عمل راهنمایی میکنند. پس از زناشویی مرد است که باید نقش فعال را بازی کرده و عمل را شروع کند و همین جاست که خود را در انجام عمل قاصر میبیند.

واژینیسم و انقباض عضلانی

بنابراین آیا تنها مسئله عدم اطلاع در کار است؟

همه مشکلات را نمی توان مربوط به نادانی و یا عدم مهارت در فن عشقبازی دانست. گاهی اوقات وضعیت و عکس العمل زن است که تولید اشکال میکند. همانطوریکه قبلاً گفته شد خیلی از خانمها در مقابل روابط جنسی مقاومت می ورزند. قاعدتا این مقاومت به زودی از بین رفته و روابط طبیعی برقرار میگردد.

گاهی هفته ها، ماهها و حتی سالها باقی مانده و تولید اشکال در هماهنگی جنسی میکند. به طور مثال باز یک شرح حال برایتان نقل می کنیم: یک سال و نیم بود که باهم ازدواج کرده بودند ولی خانم مزبور باکره بود. قدرت و توانایی جنسی مرد طبیعی ولی دخول برای او غیرممکن بود. هنگام مقاربت زن متوحش شده خود را محکم  می گرفت و با یک حالت دفاعی خود را عقب می کشید.

زوجین

زوجین

هردوی آنها قبل از ازدواج منتظر بودند که روابط رضایت بخشی داشته باشند ولی با پیش آمدن این اشکال غیرمنتظره سخت در وحشت و اضطراب افتادند. فکر می کردند شاید عیب و نقص عضوی در کار است که روابط جنسی را غیرممکن ساخته و یا اینکه از لحاظ جنسی با یکدیگر ناسازگارند. بالاخره پس از معاینه معلوم شد که زن هیچگونه عیب عضوی ندارد. و علت عدم دخول انقباض غیرارادی و شدید عضلات نواحی مهبل می باشد، این انقباض یا اسپاسم را vaginismus می گویند که گاهی اوقات در اوایل ازدواج تولید اشکال می کند.

آیا زن برای مقاومت در مقابل مقاربت عمداً اینکار را می کند؟

خیر، این مقاومت از طریق رفلکس بوده و خارج از اراده می باشد. ممکن است زن از هر لحاظ طبیعی باشد و حتی میل و رغبت زیادی هم به روابط جنسی داشته باشد ولی هر وقت می خواهد شروع کند عضلات تناسلی از طریق رفلکس منقبض شده و از تداخل جلوگیری می کند. در اینجا تشویق و استدلال بی اثر است و کوشش بیجا هم باعث ازدیاد ترس می شود که ممکن است باعث وخامت موضوع گردد. به این حالت Vaginal Spasm گفته می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.