#


نکاتی در مورد باید ها و نباید های دوران نامزدی

23 ژانویه 2018 بدون نظر 1543 بازدید

نکاتی در مورد باید ها و نباید های دوران نامزدی

نکاتی در مورد باید ها و نباید های دوران نامزدی

در دوران نامزدی با خواندن صیغه ی محرمیت بین دو طرف شرایط مناسب برای شناخت دختر و پسر نسبت به یکدیگر فراهم خواهد شد و این در صورتی امکان پذیر است که از محدودیت های ایجاد رابطه آگاهی داشته و آن ها رعایت کنید.

به گزارش از من بپرس و به نقل از سایت تبیان، دوران نامزدی به عنوان یک فرصت مناسب برای دختر و پسر می باشد تا بتوانند به خوبی همدیگر را شناخته و این که برای ازدواج بتوانند با چشمانی باز و شناخت کافی تصمیم درست را بگیرند. در برخی از خانواده ها به علت وجود باور های مذهبی و یا وجود برخی از شرایط فرهنگی و این که دوران نامزدی با خواندن صیغه ی محرمیت انجام گیرد می تواند فرصت های بیشتری را برای دختر و پسر فراهم کند تا بتوانند به خوبی از هم شناخت کافی را پیدا کنند.

موارد مرتبط با دوران نامزدی با انجام صیغه ی محرمیت

1-در دوران نامزدی دختر و پسر می توانند با فرصتی که در اختیار آن ها قرار گرفته با یکدیگر ملاقات کنند، با هم به گردش و تفریح بروند و در این گونه برنامه ها بتوانند تقریبا یکدیگر را بشناسند.

یکی از مهم ترین عوامل در ازدواج وجود عشق می باشد ولی عشق نباید به صورتی باشد که در ارزیابی طرف مقابل مشکلاتی را به وجود آورد.

2-به این خاطر که رفت و آمدهای آن ها با هم از مشروعیت برخوردار می باشد، در اجرای این برنامه از آرامش روحی بیشتری برخوردار خواهند بود و اضطراب و استرس انجام گناه و یا عدم رعایت حدود شرعی فکر آن ها را مشغول نخواهد کرد. حتی چنانچه دختر و پسر هم از لحاظ اعتقادی به این حد و حدود ها باور نداشته باشند از نظر دیگران نیز مورد اعتراض قرار نخواهند گرفت.

3-به دلیل این که رابطه بین آن دو شرایط عادی و نرمال دارد آن ها بهتر می توانند به شناخت یکدیگر بپردازند. و این که در روابطی که شرایط غیر عادی می باشد احتمال این که طرف مقابل بهتر می تواند نقش بازی کند. ولی زمانی که بین دو طرف صیغه ی محرمیت خوانده می شود شرایط برای ایجاد رابطه بین آن ها کاملا عادی خواهد بود و معمولا افراد در شرایط عادی و معمول ماهیت خود را بهتر بروز خواهند داد.

4-زمانی که بین دختر و پسر صیغه ی محرمیت جاری می شود این برنامه از لحاظ شرع و عرف مورد تایید می باشد و معاشرت با  اقوام و خویشان دو طرف بیشتر صورت می گیرد و به این دلیل که اقوام نزدیک در زندگی هر فردی نقش دارند، شناخت کافی از آن ها نیز برای تصمیم گیری درست لازم و ضروری خواهد بود.

5-تنها موردی که برای این گونه معاشرت ها نیاز است که مورد توجه قرار بگیرد این است که حدود تعیین شده به خوبی رعایت شود و همچنین خانواده های دو طرف نیز در انجام رابطه به صورت قابل توجهی نظارت داشته باشند.

6-بهتر است دخنر و پسری که این شرایط برایشان فراهم شده از این فرصت به خوبی استفاده کرده و یکدیگر را بشناسند تا بتوانند تا حدودی از اخلاق و روحیات هم آگاهی پیدا کنند. این کار بیشتر به این خاطر انجام می گیرد که دو طرف با شناخت کافی از هم ببینند که آیا همسر مورد نظر خود را پیدا کرده اند یا نه.

7-یکی از مواردی که در این فرصت باید به آن پرداخته شود این است که دختر و پسر با ارزیابی های بیشتر ببینند که تا چه میزان به هم علاقه دارند و نیز تحمیل و اجباری در کار نبوده باشد. برای موفقیت در امر ازدواج میزان محبت و علاقه نسبت به یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

8-پایه و اساس و نیز تداوم ازدواج و تشکیل خانواده بر پایه ی محبت کردن به هم استوار خواهد شد. پس بهتر است دختر و پسری که در دوران نامزدی می باشند باید از میزان علاقه و محبت نسبت به یکدیگر اطمینان حاصل کنند.

دو نوع عشق وجود دارد؛ عشق شهوانی و عشق متعالی. به عشقی شهوانی می گویند که اساس آن وجود برخی از جاذبه های جنسی و کشش های شوانی می باشند ولی در عشق متعالی بیشتر علاقه انسان و نیز ارزش های عالی تعلق خواهد گرفت. زمانی به یک ازدواج می توان گفت موفق که هر دو عشق با هم وجود داشته باشد. بهتر است دختر و پسری که با هم نامزد می شوند تحت تاثیر عشق شهوانی به تنهایی قرار نگیرند.

همان طور که گفته شد می توان به ازدواجی موفق گفته که هر دو عشق شهوانی و متعالی با هم در یک رابطه وجود داشته باشد و دختر و پسر تنها تحت تاثیر عشق شهوانی قرار نگیرند.

9-دختر و پسر باید در دوران نامزدی که فرصتی است برای شناخت از هم به جایی رسیده باشند که حس کنند که علاقه و محبت بین هر دو به صورت دو طرفه می باشد. باید به این موضوع توجه داشته باشند که تحت تاثیر حرف دیگران به انجام عقدی راضی نشوند که تنها علاقه و محبت به صورت یک جانبه بوده و به امید این باشند که بعدا علاقه ی دو طرفه ایجاد خواهد شد زیرا این موضوع تنها فریبی بیش نیست، و پسر و دختر باید حتما به آن توجه داشته باشند.

10-از برنامه هایی که انجام آن ها می تواند برای دختر و پسر مفید واقع شود و نقش مثبتی می تواند داشته باشد، داشتن ملاقات های زیاد و صمیمانه، رفتن به مسافرت های کوتاه مدت، کادو دادن، شرکت در مجالس و محافل معنوی می باشند. اجرای چنین برنامه هایی در دوران نامزدی علاوه بر این که سبب ایجاد تفاهم بین دو طرف خواهد شد به شناخت هر چه بیشتر طرفین نسبت به یکدیگر کمک خواهد کرد.

11-در نهایت باید بدانید که بودن عشق بین دو طرف از اهمیت زیادی برخوردار می باشد اما نباید به صورتی باشد که در ارزیابی و شناخت طرف مقابل خدشه وارد کند. شخصی که بسیار عاشق است چنانچه تحت تاثیر عشق و صاعقه های جنسی تمامی عیب ها و نکات منفی که در طرف مقابل وجود دارد را نا دیده بگیرد به دلیل عدم شناخت کافی ممکن است درصد موفقیت در ازدواج را به حداقل برساند و حتی ممکن است که ازدواج چنین افرادی با شکست رو به رو شده و به طلاق بیانجامد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.