#


چگونه می توان از زندگی مشترک مراقبت کرد؟

4 دسامبر 2017 بدون نظر 1379 بازدید

چگونه می توان از زندگی مشترک مراقبت کرد؟

چگونه می توان از زندگی مشترک مراقبت کرد؟

با فاصله ها در زندگی زناشویی مقابله کنید

همان طور که می دانیم ایجاد فاصله و دوری بین انسان ها نگران کننده می باشد. بیشتر اوقات این گونه به نظر می رسد که این چنین رابطه ای دوام نداشته و نیز موثر نباشد. احتمالا نزدیکان و حتی اعضای خانواده تان به شما می گویند که چنین رابطه ای دوام ندارد و شما را به هر علتی که شده از تصمیم تان منصرف کنند و شما را مجبور به قبول کردن رابطه ای کنند و شما در چنین شرایطی مجبور هستید دوری را تحمل کنید. در هر صورت ممکن است در دوره ای از زندگی شما شرایطی به وجود آید که مجبور شوید برای مدتی از شریک زندگی تان دور باشید.

بی گمان نگه داری و مراقبت از چنین رابطه ای کار سختی می باشد. زمانی که بین افراد فاصله می افتد ممکن است خیلی چیز ها دست نیافتنی شوند. ساده ترین مسائل ممکن است به یک مشکل بسیار پیچیده تبدیل شود. شما ممکن است در زمان دوری به یک فرد تنها و افسرده و غمگین تبدیل شوید اما این تمام ماجرت نیست. در زمان دوری و بودن فاصله سبب می شود که شما نسبت به قبل تان قدر شناس تر شوید و ارزش بعضی چیز ها را بیشتر بدانید.

زندگی مشترک

از جمله عللی که سبب دوری افراد از یکدیگر می شوند می توان به سربازی، مهاجرت به مکان دیگر ویا تحصیل و کار در مکانی دیگر اشاره کرد.ولی معمولا افرادی که در مکان دیگری کار یا تحصیل می کنند و یا در حال انجام خدمت سربازی بوده و یا مهاجرت کرده اند بیشتر از سایر افراد قدر  رابطه ها و زمان های با هم بودن را می دانند زیرا چیز هایی موجب می شود رابطه ها عادی شود در چنین افرادی که دوری را تجربه کرده اند هنوز شورانگیز و مطلوب است.

چنانچه شما بدانید که بعضی احساسات در رابطه مثل شنیدن صدا، قدم زدن در کنار هم، استشمام عطر و حتی حضور فرد در کنار شما چقدر با ارزش است، در هر صورت شما احتیاج دارید که یک رابطه را حتی از دور هم مراقبت کنید. هر چند این کار مشکل است ولی نمی توان گفت که غیر ممکن است. راه های زیادی وجود دارد که باعث می شود شما کمتر دچار تنش های ناشی از دوری و جدایی شوید.

تحمیل نکردن به یک رابطه

اگر بخواهید به اجبار به یک رابطه ادامه دهید این اصلا عقلانی نیست. برای اینکه بتوانید چنین رابطه ای را حفظ کنید باید تقریبا نیمی از روز را در تماس با طرف مقابل تان باشید. نباید مدام به فکر جبران زمان های دوری از هم باشید چون در این صورت ممکن است یکی از طرفین خسته و کلافه شود. به یاد داشته باشید که کمی دوری نیز برای ادامه و حفظ یک رابطه لازم است. تحمیل کردن و چسبیدن مداوم به یک رابطه تنها باعث می شود که در نهایت خسته شده و در واقع یک راه بی فایده برای نگه داشتن کسی است که از او دور شده اید.

به دوری به چشم یک فرصت نگاه کنید

وقتی که دور هستید ممکن است در لحظه هایی احساس بی قراری و بی تابی به شما دست بدهد در این موقع شما باید به خودتان بگویید که این دوری می تواند یک تجربه برای زندگی باشد تا ارزش چیز هایی که دارم را بیشتر بدانم. ممکن است این دوری برای شما فرصتی باشد تا بتوانید میزان علاقه مندی و دلبستگی هایتان را ارزیابی کنید.

زندگی مشترک

انتظارات را مدیریت کنید

اینکه بتوانید انتظارات خود را از زندگی مشخص کنید خیلی خوب است و از خود بپرسید که در این دوره از رابطه تان چه می خواهید. ممکن است لازم باشد تا برای رابطه تان قانون تعیین کنید. آیا شما به تعهداتان پایبند هستید؟ آیا از شریک تان نیز انتظار دارید در مقابل تعهدات پایبند باشد؟ آیا از اینکه رابطه تان از بین برود مضطرب هستید؟ شما باید در مورد این موضوعات با هم صحبت کرده و ابهامات پیش آمده را برطرف کنید و همچنین طبق اصول و قواعدی که معین می کنید پیش بروید.

داشتن خلاقیت

طبق توصیه ای قبل تر نیز به شما کردیم این خوب نیست که به طور مداوم شریکتان را کنترل کنید. ولی چیزی که خوب است این است که بتوانید همانند افرادی که در کنار یکدیگر زندگی می کنند شما هم با هم معشرت داشته باشید و همدیگر را ببینید.

می توانید با هم احوالپرسی کنید، با هم به بازی به صورت آنلاین بپردازید، با هم مطالب یا چیز های دیگری به اشتراک بگذارید و یا چنانچه برایتان اتفاق جالبی افتاده برای هم تعریف کنید.

از خطر دوری کنید

اگر اطلاع دارید که طرف مقابلتان از گفتن چیزی یا انجام دادن کاری ناراحت می شود آن را به او نگویید یا آن کار را انجام ندهید. در مواقعی که از یکدیگر دور هستید احتمال دارد که با هر مسئله هر چند ساده از هم برنجید و آزرده خاطر شوید. اگر شما حتی یک پیام را به طور واضح نفرستید ممکن است به بدترین شیوه از طرف مقابلتان تعبیر شود و موجب به وجود آمدن دلخوری شود.

گفتن بعضی از مسائل نیاز به صحبت رو در رو دارد. توضیح برخی موضوعات ممکن است با زبان بدن، صدا و حتی عواطف شما بهتر صورت گیرد. وقتی شما از یکدیگر دور هستید از این امکانات محروم هستید. اگرچه امروزه به لطف وجود برخی از نرم افزار های پیام رسان صوتی و تصویری می توانید با صدا و تصویر خود با طرف مقابلتان در ارتباط باشید ولی در برخی موارد باز هم کافی نیست.

در نهایت باز هم همدیگر را خواهید دید و می توانید به طور مفصل با هم درباره این موضوعات صحبت کنید. چنانچه موضوعی است که باید حتما با طرف مقابلتان در میان بگذارید دقت داشته باشید که از چه کلماتی استفاده می کنید. احتمالا نیاز باشد که لحن گفتگویتان خیلی ملایم باشد.

به وجود آوردن شور و هیجان در رابطه

به یاد داشته باشید که داشتن یک رابطه عاطفی موفق مستلزم ایجاد یکسری اتفاقات هیجان انگیز و متفاوت می باشد. شاید اگر بدانید هر دوی شما در یک زمان یک کار مشترک را با هم انجام می دهید برایتان هیجان انگیز باشد. برای اینکه بتوانید چنین هیجاناتی به رابطه تان بدهید باید خلاقیت به خرج بدهید. چیز ها یا کارهایی را که هر دوی شما از انجام آن خوشحال می شوید را پیدا کنید و برای انجام آن برنامه ریزی کنید. این کار سبب می شود زمان هایی که از همدیگر دور هستید مانند یک مسکن برای شما عمل کند.

عملی کردن وعده دیدار

اگر برایتان امکان پذیر است برای اینکه همدیگر را ببینید زمانی را تعیین کنید. هر چند وقت یکبار هم را ببینید و به هم سر بزنید تا زمان که از هم دور هستید موجب آزار شما نشود. بهتر می شود اگر حتی با داشتن زمان خیلی کم هم با هم به یک مسافرت کوتاه بروید و با هم وقت بگذرانید. می توانید با هم ملاقات های کوتاه داشته باشید تا در وقت های دوری و جدایی انرژی کافی داشته باشید. شاید چنین کاری برای شما هزینه زیادی داشته باشد اما بدانید که برای هر رابطه ای گاهی اوقات باید چنین هزینه هایی را کرد.

زندگی مشترک

لذت بردن از تنهایی

اگر از تنها بودن خود نتوانید لذت کافی را ببرید بیشتر به خود آزار می رسانید. این تنهایی برای شما فرصتی است که باید بگذرانی پس بهتر است از آن استفاده کرده و از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که هر مسئله ای هم مزیت دارد و هم عیب. به جای اینکه فقط عیب های دوری را ببینید می توانید به مزیت های آن نیز فکر کنید. در این فرصت تنهایی شما می توانید به کار هایی بپردازید که قبلا برای آن وقت نداشته اید و یا حتی دوست های جدید برای خود پیدا کنید و نیز می توانی چیز های جدید بیاموزید. اینکه می توانید برای خود یک سرگرمی جدید پیدا کنید، ورزش کنید، اگر چاق هستید رژیم لاغری بگیرید و هر کاری که فقط در تنهایی قادر به انجام آن هستید.

مثبت باشید

برای حفظ و مراقبت از رابطه تان نیاز به داشتن انرژی بیشتر هستید. برای اینکه بتوانید تنش هایی که از دوری و جدایی در شما ایجاد می شود را از خودتان دور نگه دارید باید به طور مداوم چیز های مثبت را وارد رابطه کنید.امیدوار بوده و اهداف بلند مدت برای خود داشته باشید. حرف های مثبت بزنید، و این را بدانید که هر اندازه بیشتر مثبت باشید دل نگرانی ها و بی قراری هایتان نیز کمتر خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.