#


معنی تفاهم در زندگی مشترک چیست؟

7 دسامبر 2017 بدون نظر 1743 بازدید

معنی تفاهم در زندگی مشترک چیست؟

معنی تفاهم در زندگی مشترک چیست؟

امروزه خیلی از زن و شوهر ها از عبارت عدم تفاهم در زندگی مشترکشان استفاده می کنند. مردانی هستند که از نداشتن تفاهم با همسرشان شکایت دارند و همچنین زنانی که از عدم تفاهم بین خودشان با همسرشان شکایت دارند همین طور تعداد زنان از مردان شاکی در زمینه تفاهم بیشتر است تا جایی که حتی با داشتن چند فرزند و پس از چندین سال زندگی مشترک اظهار دارند که زبان یکدیگر را نمی فهمند.

معنی تفاهم

تفاهم یعنی اینکه دو طرف همدیگر را درک کرده و زبان یکدیگر را بفهمند. زن و مرد باید حرف دل هم را درک کرده و بر اساس خواسته ها و نیاز های هم عمل کنند اما آیا چنین چیزی امان پذیر است؟

تفاهم در زندگی مشترک

هیچ دو نفری وجود ندارند که کاملا یکسان بوده تا این تفاهم و توافق بینشان وجود داشته باشد. آیا امکان پذیر است که زن و مردی صرفا به خاطر اینکه همسر یکدیگر هستند تمام خواسته های هم را برآورند.

انسان ها با هم قابل مقایسه نیستند تا زن و مردی بتوانند فکر، هوش، استعداد و حافظه خود را با فرد دیگری مقایسه کند.

طبق این اصل می توان گفت فردی که از تفاهم حرف می زند چنانچه میل به ریاست بی چون و چرا نداشته باشد، فردی را انتخاب می کند که از خودش داناتر باشد ، و تلاش می کند که از فکر و عقل و حرف او استفاده کرده و آن را در زندگی عملی کند و از هر نوع لجبازی که به ضرر و زیان خود و خانواده اش منجر می شود دوری کند.

همان طور که درقرآن نیز آمده مردان باید زنان را تحت مراقبت قرار داده و مسئولیت اداره زنان نیز بر عهده مردان است. به این خاطر که خداوند به برخی از آن ها فضیلت هایی داده است. همچنین مرد نیز باید از مواهبی که خدا در اختیارش قرار داده استفاده کند و بدون هیچ گونه تند خویی و بد رفتاری برای رفاه حال خانواده و حل مشکلات آنان بکوشد.

تفاهم در زندگی مشترک

متاسفانه برخی افراد هستند که با مقایسه کردن میزان هوش و استعداد خودشان با دیگران به این می اندیشند که باید همه مثل خودشان باشند. برای مثال اگر همسرشان یک مطلب ساده اجتماعی را متوجه نشود و نتواند مطابق میل او رفتار کند ناراحت شده و احساس نگرانی می کنند. ولی این گونه افراد باید بدانند که انسان ها با هم مساوی نیستند و هر کدام از ژن هایی که به آنان ارث رسیده و یا تربیت ها متفاوت بزرگ شده اند. به عنوان مثال چند دوست که با هم به کوه پیمایی می روند هر کدام به اندازه قدرت پا و نفس خود می تواند پیش برود و کسی که با تمرین از قبل و قدرت بیشتر دارد نباید خود را با افراد دیگر مقایسه کند و به کسانی که دارای قدرت کمتری هستند را به سخره گرفته و به انان فخر بفروشد .

بله همان طور که گفته شد تمام خصوصیاتی که خداوند به افراد داده است با هم متفاوت است، و چنانچه در زندگی زناشویی نیز فردی نسبت به دیگری دارای برتری باشد نباید نسبت به طرف مقابل خود فخر بفروشد و باید بداند که این برتری به تدریج خود را نشان می دهد و نیز او بدون اینکه میزان قدرت و هوش خود را به روی کسی بیاورد و فرد مقابل خود را خوار کند باید از نادانی دیگران چشم پوشی کرده و حتی زمان هایی که نیاز به کمک فکری دارند به کمک آن ها برود و آنان را راهنمایی کند.

تفاهم در زندگی مشترک

البته باید بدانیم که نداشتن تفاهم در زندگی مشترک ممکن است دلایل روانی دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال فردی به دلیل بزرگ بینی خود به صورت غیر مستقیم طرف مقابلش را فاقد صلاحیت بداند و از زندگی با او شکایت داشته باشد، همچنین داشتن غرور در زندگی به نوبه خود یک بیماری روانی است و باید توسط روانپزشک درمان شود.

در آخر ما به مردان و زنانی که از زندگی با هم شاکی بوده و از نداشتن تفاهم با هم شکایت دارند توصیه می کنیم که بدانند جدایی و طلاق از همسر چیزی از مشکلات آنان کم نمی کند، پس بهتر راه درست همسر داری را بیاموزند تا بتوانند از این طریق به تفاهم رسیده و زندگی خوبی را در کنار هم سپری کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.