#


مسائل کوچک ابتدای زندگی خود را نادیده نگیریم ..!

10 آگوست 2017 بدون نظر 1209 بازدید

مسائل کوچک ابتدای زندگی خود را نادیده نگیریم ..!

مشکلات و مسائل ابتدایی زندگی ؛ بحران های بزرگ آینده .!.!

دختران و پسران جوان که در ابتدای شروع زندگی خود دچار مشکلاتی با روابط عاطفی و زناشویی طرف مقابل خود هستند باید به این نکته توجه کنند که این مشکلات را هر چه زود تر باید برطرف سازند چرا که پس از مدتی همین مسائل به نظر پیش پا افتاده می تواند به بحران های جدیه خانوادگی تبدیل شود و به دنبال آن نتایجی چون بی بند و باری و رشد آمار طلاق و … به همراه داشته باشد . پس هر چه زود تر به دنبال پاسخ و حل مشکلات بین خود باشید تا زندگیی آرام و بی تنش در آینده برای خود و فرزندان تان بسازید .

ریشه مشکلات کجاست …

تحقیقات علمی نشان می دهد که تجربیات جدید در زندگی باعث ترشح دوپامین در سر می‌ شود . دوپامین یک ماده شیمیایی پیام رسان است که بر قسمت لذت در مغز تاثیر گذاشته است و به همین علت است که در رابطه های جدید و زنان یا مردان جدید ، خیلی زود هیجان‌ زده می‌‌ شویم ، چون همه چیز تازه است و مغز تان هم بر اساس آن واکنش می‌ دهد . مشخص است که نمی‌ توانید هر وقت این هیجان از بین رفت ، شریک زندگی‌ تان را عوض کنید . اما می‌ توانید عوامل دیگر را تغییر دهید . یک مکان جدید ، زمان جدید یا موقعیت جدید حال و هوای هر دوی شما را برمی‌ گرداند .

به جای پاک کردن صورت مسئله به دنبال حل مشکلات خود باشید و از آن فرار نکنید ، علت سردی شما از همسر تان دچار یک دور باطل شده است شاید این تمایل به رابطه جنسی جدید شما را از همسر تان دور کرده باشد و نتوانسته باشید وظایف همسر داری خود را به درستی انجام دهید و او از شما دل زده شده باشد و شما نیز متقابلا از او . پس بدانید رابطه زوجی دو طرفه است و حتی افکار شما نیز در رفتار و انرژی هایی که به سمت زندگی شما خواهد آمد تاثیر می گذارند و حتی با افکار خود می توانید ، افراد را به سمت خود جذب کنید .

نگاه تان را عوض کنید …

بنابراین اولین گام شما تغییر افکار منفی تان می باشد ، با نگاه متفاوتی به همسر خود نگاه کنید ، او نیز مانند زنان دیگر زنانگی خود را دارد ، او قطعا ویژگی های مثبت زیادی دارد وتنها بعضی از رفتارهای او شما دل سرد کرده است ، پس در اینجا عقل سلیم حکم می کند به جای پراکندگی ذهن به زنان دیگر و ارتباط های فرا زناشویی متعدد که جز افزایش افسردگی و بیماری های روحی و هم چنین افزایش احتمال به بیماری های واگیر دار مانند ایدز و هپاتیت و زگیل تناسلی که همگی سلامت شما را به خطر خواهد زد و همچنین اخاذی و از بین رفتن اعتبار اجتماعی و … به فکر اصلاح رابطه خود با همسرتان باشید .

توجه به عواقب و مضرات اینگونه ارتباطات چاره کار می باشد . از جمله مهم ترین آنها ، از میان رفتن کرامت انسانی و غرق شدن در گرداب شهوتها که خود افزایش مفاسد و جرم و جنایت را در پی دارد ، کاهش آرامش روانی و افزایش التهاب و اضطراب و در نهایت سرپیچی از دستور قرآن و احادیث اهل بیت( علیهم السلام ) که انسان را از پیروی هوا و هوس باز میدارند و با پیروی از آنها انسان را به ورطه هلاکت در دنیا و آخرت خواهد کشاند ، راهکار تنوع طلبی ها و لذت جویی هایی انسان ( به ویژه در مردان ) ، غلبه ی عقلانیت بر نفسانیت است .

توجه به گرایش های غریزی خود …

انسان مانند هر حیوانی گرایش به تنوع طلبی دارد . بهترین راه آموزش و نمایاندن ارزش عشق به آنان است ؛ یعنی به زوج ها آموزش داده می شود که ممکن است بتوانند به لحاظ جسمی چندین رابطه را تجربه کنند ، اما موهبت ارزنده یی به نام عشق را از دست می دهند . « عشق زناشویی » مانند « عشق مادری » مقوله یی بی نظیر و مقدس و روحانی است و جایگزینی برای آن پیدا نمی شود . با اراده و خواست خود بر داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس ، این میل را در خود متعادل سازید و نیاز های باقی مانده را با همسر خود ، با آزادی کامل ، ارضا کنید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.