#


مخفی کردن راز از همسر؛ درست یا اشتباه؟

30 اکتبر 2018 بدون نظر 1781 بازدید

مخفی کردن راز از همسر؛ درست یا اشتباه؟

آیا پنهان کردن راز از همسر کار درستی است؟

روراست و صداقت داشتن با همسر حتماً به این معنی نمی باشد که می بایست همه چیزتان مشترک باشد؛ رویاها، ترس ‌ها و یا فانتزی‌ های شما قرار نیست لزوماً با همسرتان یکسان باشند. در اصل صداقت امکان دارد مثل شمشیر دولبه‌ ای در زندگی زناشویی ‌تان عمل کند.

خیلی اهمیت دارد که بدانید چه چیزهایی را باید با همسرتان در میان بگذارید و چه چیزهایی را نباید، و این آگاهی یک مهارت بسیار کاربردی برای همسران می باشد. در صورتی که بدانید چه وقتی رازداری خوب و به جا است به شما کمک‌ می ‌کند تا آرامش و سازگاری با همسرتان را تداوم ببخشید.

رازداری و حریم خصوصی

شما این حق را دارید که در هر رابطه ‌ای برای خود یک حریم شخصی داشته باشید که آن شامل رابطه زناشویی، خانواده و گروه دوستان هم می ‌شود. شما در هر رابطه‌ ای این حق دارید تا یک زمان مشخص را به خودتان اختصاص دهید، تنها خودتان!

در یک شیوه زندگی خوب و صادقانه می بایست به خلوت احساسی خودتان و همسرتان احترام بگذارید تا بتوانید با یکدیگر مهربان ‌تر باشید! بله درست است شما قادر نیستید بدون این که با درونی‌ ترین قسمت از وجود خود با احترام و ارزش برخورد کنید، با همسرتان نزدیک و مهربان باشید.

آیا صادق بودن همیشه بهترین سیاست است؟

برای توصیه به رازداری در مقابل شریک زندگی تان دلایل قانع کننده ‌ای داریم. شما حتماً نباید اتفاقات آزاردهنده یا خجالت آور گذشته را به شریک زندگی تان بگویید. امکان دارد راز شما مربوط به فردی باشد که از شما درخواست کرده تا آن را به هیچ فردی بازگو نکنید. زن و شوهرهای بسیاری هستند که سال ها از زندگی مشترک آن ها گذشته است و رازهای شخصی برای خود دارند. حس این که یک فضا و خلوتی را برای خودتان در نظر گرفته اید لازم است.

دقت داشته باشید که چه زمانی باید رازتان را با همسرتان درمیان بگذارید

در صورتی که به این نتیجه رسیده اید که باید رازی را که در خود نگه داشته را به شریک زندگی تان بگویید ولی هنوز شک دارید، به واکنش ‌های فیزیکی خودتان زمانی که آن راز را پنهان می ‌کنید دقت کنید. در صورتی که فشار خون‌ تان بالا می ‌رود یا متوجه شدید خیلی سر‌یع ‌تر پلک می‌ زنید و یا نفس کشیدن برای شما دشوارتر می ‌شود یا بیشتر بدن تان عرق می ‌کند، پس وجود چنین علامتی این است که باید آن راز را با شریک زندگی تان درمیان بگذارید!

چنانچه رازی را مخفی می ‌کنید به این دلیل که نمی ‌خواهید با مسئولیت ‌های آن در زندگی مشترک‌ خود رو به رو شوید، پس برملا کردن این راز باعث دردسر شما خواهد بود. اجتناب از آگاهی دادن نسبت به واقعیت‌ ها یا مشخصاتی که شریک زندگی شما برای تصمیم گیری به آن ها احتیاج دارد، یک دغل کاری آسیب زننده است!

رازهایی که چنانچه راز بمانند ممکن است به زندگی مشترک ‌تان آسیب برسانند:

  • مشکلات شغلی
  • پول قرض کردن
  • دیدار مخفیانه با دوستان و خانواده
  • پنهان نمودن اعتیاد به مواد مخدر یا هر عادت اشتباه دیگری
  • رابطه نامشروع
  • پرداختن نکردن صورتحساب‌ ها
  • برملا نکردن یک بیماری
  • دروغ گفتن در خصوص چگونه پول خرج کردن
  • مشکلات قانونی

زمان مناسب برای برملا کردن راز

در صورتی که قرار است رازی را برای شریک زندگی تان برملا کنید باید بدانید که زمان ‌هایی هستند که برای این کار مناسب نیستند:

  • وقت استراحت یا خواب
  • زمانی که یک یا هر دو عصبانی یا آشفته ‌اید
  • زمانی که همسرتان با خبر بدی روبرو شده
  • زمانی که یک یا هر دو در شرایط استرس برانگیزی قرار دارید
  • زمانی که یکی یا هر دو خسته یا بیمارید

کمک خواستن از مشاور

صادق بودن و روراستی برای داشتن یک زندگی مشترک موفق خیلی ضروری است و مرز خیلی نازکی بین اسراری که مجاز به مخفی کردن ‌شان می باشید و آن هایی که نباید به هیچ عنوان آن ها را از همسر خود پنهان نمایید وجود دارد. در صورتی که متوجه شدید فاصله ‌ای میان شما و شریک زندگی تان در حال شکل گرفتن است که تصور می ‌کنید دلیل آن می ‌تواند مخفی کردن رازی از همسرتان باشد، پس زما ن آن رسیده که با یک مشاور با تجربه مشورت نمایید و از او درخواست کمک کنید.

زن یا مردی که متوجه شود همسرش به او دروغ گفته و یا قسمتی از واقعیت را از او پنهان نگه داشته یا موضوع خاصی را از او مخفی نگه داشته احساس می کند مورد خیانت قرار گرفته. این موضوع شرایطی را به وجود خواهد آورد که جبران آن واقعا سخت است و امکان دارد دیگر هیچ وقت میان شما و همسرتان اعتمادی مجدد به وجود نیاید.

در صورتی که تصور می ‌کنید این شرایطی است که امکان دارد در آن قرار بگیرید پس هر چه سریع تر با آن روبرو شوید بهتر است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.