#


علل ابتلا به سردرد در زمان برقراری رابطه ی جنسی

8 فوریه 2018 بدون نظر 1627 بازدید

علل ابتلا به سردرد در زمان برقراری رابطه ی جنسی

چرا برخی از افراد به هنگام برقراری رابطه ی جنسی دچار سر درد می شوند؟

بعضی اشخاص در زمان برقراری رابطه ی جنسی دچار سر درد می شوند که این مسئله سبب ناراحتی و آزرده شدن آن ها خواهد شد. هرگز نباید از کنار این نوع مسائل به آسانی رد شد. در این مطلب ما سه نوع از سر درد هایی که در زمان برقراری رابطه ی جنسی ممکن است به آن دچار شوید ذکر کرده ایم. به شما پیشنهاد می شود که خواندن این مطلب را از دست نداده و تا پایان با ما همراه شوید.

بهتر است بدانید که سر درد هایی که در زمان رابطه ی جنسی برای بعضی از افراد ایجاد می شود خیلی آزار دهنده می باشد اما در عین حال نکته ی مهمی که در این زمینه باید بدانید این است که این گونه سر درد ها را به هیچ وجه نباید نادیده بگیرید و باید حتما برای پیدا کردن دلیل آن از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

آیا سر درد ایجاد شده در زمان برقراری رابطه ی جنسی طبیعی می باشد؟

درست است که برقراری رابطه ی جنسی باید لذت بخش باشد، اما برای بعضی از اشخاص دارای تاثیرات جانبی نا خوشایندی از قبیل سر درد می باشد. چنانچه شما نیز جزو افرادی هستید که در زمان برقراری رابطه ی جنسی دچار سر درد می شوید و این مسئله موجب آزار شما شده است بدانید که شما تنها نیستید. هرچند این مورد بسیار شایع نیست اما تقریبا یک درصد از افراد که حدود سه چهارم آن ها نیز مردان هستند در زمان برقراری رابطه ی جنسی دچار سر درد می شوند.

سه نوع سر درد جنسی وجود دارد.

سر درد نوع اول: سر درد خفیف هم زمان با شروع رابطه ی جنسی

این گونه از سر درد تقریبا خفیف fairly mild می باشد و هم زمان با آغاز رابطه ی جنسی سر درد نیز شروع خواهد شد. این نوع سر درد موجب دردی می شود که اثرش بر روی گردن شما نیز احساس خواهد شد. در حالی که این نوع سر درد می تواند برایتان آزار دهنده باشد اما خیلی جدی نیست. بر اساس گفته ی دکتر ریتانو در این زمینه بعضی از افرادی که به این نوع از سر درد دچار می شوند ممکن است با مصرف برخی از مسکن ها از قبیل ایبوپروفن دردشان از بین برود اما بعضی دیگر ممکن است به دارو های دیگری برای تسکین درد احتیاج داشته باشند. در هر صورت برخی از دارو های مسدود کننده ی بتا یا بتا بلوکر ها که بیشتر به عنوان دارو های فشار خون شناخته شده اند هم می تواند این نوع درد ها را کاهش دهد.

دارو های مسدود کننده ی بتا یا بتا بلوکر ها: به دسته ای از دارو ها می گویند که برای اتصال به گیرنده های آدرنرژیک نقش آنتاگونیست را ایفا می کنند. در سیستم سمپاتیک رابط هایی نظیر اپی نفرین تاثیراتشان را از طریق دو گونه از گیرنده ها در سطح سلول ها (به اسم گیرنده ی بتا و آلفا) اعمال می کنند.

سر درد نوع دوم: سر درد پس از ارضا شدن در مردان

گونه ی دوم سر درد جنسی به نام «تاندر کلپ» thunderclap یا سر درد شدید و سرعتی می باشد. این گونه از سر درد در زمان ارگاسم به وجود می آید و ممکن است تا چندید ساعت پس از اتمام رابطه ی جنسی نیز ادامه داشته باشد. این نوع سر درد خیلی دردناک تر از نوع اول است و به درمان دارویی خیلی فوری احتیاج است تا درمان شود. همان طور که دکتر ریتانو در مورد سر درد تاندر کلپ می گوید این نوع سر درد ممکن است علامتی از ابتلا به برخی از بیماری های جدی از قبیل خونریزی های مغزی باشد. سر درد تاندر کلپ را نیز می توان با استفاده از دارو های درمان سر درد نوع اول درمان کرد.

تقریبا نیمی از اشخاصی که به این نوع سر درد مبتلا می شوند در زمان ورزش کردن نیز آن را تجربه می کنند. همین مسئله علت اصلی ابتلا به این سر درد را نشان نمی دهد: احتمال دارد که این سر درد به خاطر افزایش فشار خونی که به هنگام انجام فعالیت های فیزیکی به وجود می آید ایجاد شود. افزایش ضربان قلب به هنگام برقراری رابطه ی جنسی نیز به معنی داشتن فعالیت فیزیکی زیاد است.

یکی دیگر از دلایل ابتلا به این نوع سر درد ممکن است آزاد شدن آدرنالین در زمان برقراری رابطه ی جنسی باشد. همچنین ایجاد انقباض در عضلات گردن نیز ممکن است از دلایل ابتلا به این نوع سر درد باشد.

بعضی از دارو های بدون نسخه نظیر سودافد Sudafed نیز ممکن است به دلیل به وجود آوردن محدودیت و انقباض عروق خونی موجب ابتلا به سر درد باشد. شواهدی نیز موجود می باشند مبنی بر این که استفاده از ماری جوانا، شراب قرمز، پنیر و خوراکی های حاوی آن ها ممکن است در ایجاد سر درد های جنسی تاثیر گذار باشند اما علت آن هنوز مشخص نیست. همچنین کشیدن سیگار، استفاده از مشروبات الکلی، چاقی و افزایش وزن بیش از حد نیز می تواند از دلایل ابتلا به سر درد های جنسی باشند.

سودافد Sudafed: سودوافدرین یک ترکیب ضد احتقان می باشد که در سرماخوردگی و در درمان احتقان بینی یا سینوس‌ها ، مجرای شیپور استاش، التهاب سروزی گوش میانی، رینیت وازوموتور و اختلال عملکرد گوش میانی به علت تغییرات فشار جو مصرف می شود. سودوافدرین یا ترکیبات مشابه آن (مانند فنیل افرین) در بیشتر قرص ها و شربت های سرماخوردگی نیز وجود دارد.

سر درد نوع سوم: سر دردی که پس از اتمام رابطه ی جنسی ایجاد می شود

این نوع سر درد که بسیار نادر می باشد و تنها یک فرد از هر بیست هزار نفر ممکن است به آن دچار شوند. گونه ای از سر درد است که پس از اتمام رابطه ی جنسی آغاز می شود و هنگامی که در حالت ایستاده باشید بد تر خواهد شد. اشخاصی که به این نوع سر درد مبتلا می شوند معمولا دچار انقباض مغزی بوده و بالا رفتن فشار خون در زمان برقراری رابطه ی جنسی موجب نشت مایع نخاعی شده که در زمان ایستادن از مغز چکه می کند. برای این که بتوانید از بد تر شدن این گونه از سر درد جلوگیری کنید باید بخشی که دچار نشتی شده از طریق جراحی مسدود کنید.

چنانچه در هنگام برقراری رابطه ی جنسی به سر درد مبتلا می شوید بهتر است در این باره از پزشک خود راهنمایی بخواهید. نه تنها به خاطر درمان سر درد بلکه به علل نادر دیگری که احتمال دارد به دلیل خونریزی مغزی، متورم شدن شریان ها و یا وجود لخته در خون باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.