#


علائم رابطه شاد و سالم در زندگی چیست؟

17 نوامبر 2018 بدون نظر 1879 بازدید

علائم رابطه شاد و سالم در زندگی چیست؟

یک رابطه شاد و سالم در زندگی چه علائمی دارد؟

یکی از خنده‌ آورترین باورهای غلطی که در رابطه با «عشق واقعی» وجود دارد این می باشد که شما می بایست نیمه‌ ی گمشده‌ ی خود را پیدا کنید؛ یعنی یک نفر در این جهان وجود دارد که باعث کامل شدن شما می شود. یک رابطه ‌ی خوب به رابطه ‌ای می گویند که در آن تفاوت‌ های بسیاری که میان دو نفر وجود دارد به درستی راهنمایی و مدیریت شود؛ در خصوص سیاست، غذا، پول، تربیت بچه‌ ها و …

تقریباً همه علاقه دارند تا رابطه‌ ی خود را مورد ارزیابی قرار دهند و تعدادی هم اصولاً رابطه‌ ی دو نفره ‌ی خود را با رابطه های دو نفره ‌ی دیگران مقایسه می ‌کنند. سوال ‌های متداولی که بیشتر در ذهن افراد به وجود می آید شامل این می ‌شود که آیا روابط آن ها شاد و سالم است یا خیر.

هر چند این مسئله را هر فردی می ‌تواند حس کند و سطح شادی و رضایت خود را بسنجد، ولی برخی مواقع امکان دارد با مقیاس های نادرست، تصورات غلطی به وجود آید. گرچه هیچ دستورالعمل مشخصی وجود ندارد ولی یک سری استانداردهایی وجود دارد که روابط شاد، در واقع هر روز آن ها را تجربه می‌ کنند. افرادی که روابط سالم و شاداب دارند، قابلیت های مشترک بسیاری دارند.

می ‌توانید در رابطه با عقاید و نظرات‌ خود صحبت کنید

روابط شاد، اغلب حول ارتباط صحیح می‌ چرخند و هنگامی می ‌توانید در خصوص طرز فکرتان به آسانی صحبت کنید یعنی رابطه‌ ی خیلی خوبی دارید. در این رابطه ها شما از اینکه واقعیت را بیان کنید و نظرتان را اعلام نمایید، ترسی ندارید و نگران این نمی باشید که مبادا طرف مقابل شما از این کار ناراحت شود و در مقابل، وی هم همین اندازه در گفتن حرف های خود راحت است. باید هر دوی شما این آزادی را داشته باشید تا هر چیزی که در ذهن ‌تان می ‌گذرد را با طرف مقابل درمیان بگذارید.

برای خودتان آزادی لازم را دارید

حتی اگر به قدری عاشق می باشید که حتی برای مدت خیلی کوتاهی هم دل‌ تان برای هم تنگ می ‌شود، ولی باز هم به اندازه ای شرایط روحی دارید و قادر هستید بدون طرف مقابل ‌تان هر کاری که علاقه دارید انجام بدهید.

رابطه ‌ی سالم و شاد به رابطه ای گفته می شود که هر دو طرف زمان ‌هایی را کاملاً متعلق به خود داشته باشند و برخی مواقع مدتی از یکدیگر فاصله بگیرند تا زمانی که دوباره پیش هم برمی‌ گردند، هر دو به اندازه کافی شارژ شده و آماده ‌ی برقراری یک رابطه ‌ی بهتر و محکم ‌تری با هم باشند. یک رابطه‌ ی سالم به رابطه ای می گوین که به یکدیگر زمان بدهید تا دل تان برای هم دلتنگ شود. چنانچه می ‌توانید با دوستان خود به گردش بروید بدون آن که همسر شما هر پنج دقیقه یک بار به شما اس ام اس بدهد که کجا رفته اید و چکار می ‌کنید و کِی قرار است بر‌گردید، پس رابطه ‌ی سالم و خوبی دارید.

رابطه خود را به همان صورتی که هست دوست دارید

علامت یک رابطه‌ ی اشتباه و بد این می باشد که راضی نباشید و آرزو کنید ای کاش هر چه سریع تر همه چیز تغییر کند و جور دیگری شود. زمانی که رابطه ‌ی شما شاد و درست باشد، آن را همان طور که می باشد دوست خواهید داشت، نه اینکه منتظر باشید تغییر و تحولی اتفاق بیفتد تا راضی شوید. شما قبول کرده اید که چه کسی هستید و همسرتان هم شما را به همان صورتی که هستید قبول کرده و توقع ندارد قسمتی از شخصیت خود را عوض کنید تا با او هماهنگ شوید و شما هم این توقع را از او ندارید.

با کمک هم تصمیم می‌ گیرید

در یک رابطه ‌ی صحیح، دو طرف با کمک هم تصمیم گیری می کنند. یعنی شما در این موقعیت قرار نخواهید گرفت که به عنوان مثال همسرتان همه ی تصمیمات بزرگ زندگی را برای هر دوی شما به شخصه بگیرد، به طور مثال کجا زندگی کنید، خانه را به چه صورت تغییر دهید یا هر چیزی مانند این. در صورتی که رابطه ‌ی شما خوب و درست باشد، باید تصمیمات بزرگ و کوچک را با کمک هم بگیرید و یکدیگر را در جریان افکار و ایده ‌های خود قرار دهید.

رابطه ‌ی متعادلی دارید

روابط نامتعادل قادرند استرس و فشار بالایی را بر روی یکی از طرفین وارد نمایند. در رابطه ‌ای که یک طرف همه ی کارهای منزل را انجام می ‌دهد در حالی که طرف دیگر تنها مسئولیت پول در آوردن را بر عهده دارد، رابطه خوبی نخواهد بود. رابطه وقتی شادتر و سلامت ‌تر است که تعادل برقرار باشد، که برخی مواقع به معنی دست از چیزی کشیدن و با هم مدارا کردن است.

به یکدیگر اطمینان دارید

در صورتی که بین دو طرف بی‌ اعتمادی وجود داشته باشد آن رابطه دیگر دوام نخواهد آورد. چنانچه بتوانید به شریک زندگی‌ خود اعتماد کنید و همه چیز را با او درمیان بگذارید و او هم به همین صورت باشد، رابطه واقعاً خوشایند و لذت بخشی خواهید داشت. همین طور می ‌توانید به وی اعتماد داشته باشید که عملی را انجام نمی دهد که موجب رنجش شما شود. اعتماد در واقع نتیجه ‌ای از احترام می باشد و زمانی که شما و طرف مقابل ‌تان به هم احترام بگذارید و اطمینان داشته باشید، رابطه شما هم شاد و لذت بخش خواهد بود.

صمیمیت روابط فیزیکی شما برقرار است

روابط سالم، سطحی از صمیمیت و نزدیکی را دارند که روابط اشتباه ندارند. از وقتی که ما به دنیا می آییم، لمس شدن را دوست داریم. تماس فیزیکی با احساس امنیت، اطمینان و دلگرمی ارتباط دارد و آن دسته افرادی که محبت‌ فیزیکی بیشتری دریافت می ‌کنند، احساس بهتری نسبت به رابطه‌ ی خود با همسرشان دارند. زمانی که مدت زیادی از شروع رابطه‌ ای گذشته است، امکان دارد تماس فیزیکی هر روز کمرنگ‌ تر شود، ولی در صورتی که احساس می کنید شما و همسرتان هنوز هم با هم صمیمی می باشید و از بودن در کنار هم و تماس فیزیکی‌ تان مانند روز اول لذت می‌ برید، به این ترتیب به شما تبریک می‌ گوییم! رابطه‌ ی شما محکم و شاد است.

روابط سالم و شاد، تماماً قابلیت و خصوصیات کلیدی دارند که روابط ناسالم ندارند. تمام روابط یکسان نمی باشند و با مقایسه نمودن رابطه‌ ی خود با روابط اطرافیان تان، چیزی به دست نخواهید آورد. ولی ارزیابی رابطه‌ خود بر اساس یک رابطه ‌ی سالم و شاد می ‌تواند به شما کمک نماید تا اطمینان پیدا کنید به تمام نیازهای عاطفی، عقلانی و فیزیکی ‌تان دست پیدا می‌ کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.