#


بعضی از شوخی های زشت بین زوج ها که خیلی سریع باید ترک شوند!!

26 نوامبر 2017 بدون نظر 1947 بازدید

بعضی از شوخی های زشت بین زوج ها که خیلی سریع باید ترک شوند!!

بعضی از شوخی های زشت بین زوج ها که خیلی سریع باید ترک شوند!!

بعضی از رفتار ها و گفتار ها هستند که تنها  در ظاهر شوخی به نظر می رسد ولی در صورتی که دفعات زیادی تکرار شوند و بعد از مدتی، باعث کم رنگ شدن شادی و دلگرمی بین اعضای خانه می شود. خیلی از این موضوعات کوچک وجود دارند که چنانچه زوج ها آن ها را رعایت نکنند، ممکن است موجب خراب شدن رابطه و حتی جدایی شود.

چهار مورد از شوخی هایی که نباید با همسر کرد

زمانی که با همسر شوخی می کنید به هیچ وجه کلمه طلاق را به کار نبرید

یکی از روانشناسان در این زمینه می گوید به کار بردن کلمه طلاق یکی از شوخی های رایج بین زن و شوهر ها شده که کار کاملا اشتباهی است. به عنوان مثال اگر خانمی از همسرش بپرسد که «اگر یک ماه آشپزی نکنم تو چه خواهی کرد؟» در این صورت هرگز نباید از کلمه طلاق استفاده کنید و به شوخی به او بگویید که «طلاقت می دهم.» زیرا به کار بردن این کلمه موجب ناراحتی زن شده و ممکن است همین شوخی به ظاهر ساده باعث شود جنجالی بزرگ در زندگی به وجود بیاید.

هرگز به همسرتان نگویید بی جنبه

شوخی های زشت

شوخی های زشت

همان طور که می دانیم عواطف و احساسات هر زن و مردی با هم فرق می کند و هیچ یک از ما نباید این اجازه را به خودمان بدهیم که زمانی که فردی از ما ناراحت شد به او صفت «بی جنبه» را بدهیم. در حقیقت بعضی مواقع خودمان با گفتن یک کلمه به ظاهر ساده زمینه ساز ایجاد استرس و اظطراب در همسرمان می شویم.  و به این فکر نمی کنیم که شاید همین دلخوری های کوچک سبب به وجود آمدن اختلافات بزرگ در زندگی شود. البته باید بدانید که با یک شوخی کوچک نباید زندگی خود و رابطه تان را به هم بزنید ولی اگر این نوع شوخی ها به صورت عادت دربیاید و بار ها و بارها تکرار شود موجب دلسری زندگی زناشویی تان می شود.

هنگامی که با همسرتان شوخی میکنید اصلا حرفی از زن دوم نزنید

بعضی اوقات مرد هایی هستند که زمان هایی که دیر به خانه می رسند و همسرشان از آنها می پرسد «برای چی دیر کردی؟» در پاسخ به این سوال جواب می دهند که «خانه زن دومم بودم» و از نظر خودشان این یک شوخی بسیار جالبی بوده است که با همسرشان کرده اند. در صورتی که چنین شوخی هایی با ادامه خود می تواند ذهن زن را به طور نا خودآگاه به سمتی ببرد که احساس کند شوهرش در واقعیت به او خیانت می کند. بعد از گذشت مدتی این باعث می شود زن احساس ترس از جدایی، استرس و اضطراب و شروع بهانه جویی های بی دلیل باشد.

شوخی های زشت

شوخی های زشت

یکی دیگر از جمله هایی که به ظاهر ساده ولی باعث مشوش شدن ذهن همسر می شود این است که مرد  با به وجود آمدن یک مسئله کاری کوچک به همسرش بگوید که« همین امروز و فرداست که مامور بیاید و من رو ببرند» و از گفتن این جمله نیز بخندد. ولی این مرد نمی داند که با گفتن چنین جمله ای چه استرس و نگرانی را وارد زندگی خود کرده است.

زمان شوخی کردن از ناسزا گویی و مسخره کردن پرهیز کنید

یکی دیگر از شوخی هایی که موجب سرد شدن رابطه زناشویی می شود مسخره کردن طرف مقابل و نیز ناسزا گویی است و نیز ممکن است باعث از بین رفتن احترام بین طرفین شود.

برای مثال زمانی که زن به شوهرش می گوید که «چنانچه مشکلی در زندگی مان پیش بیاید می توانیم از پدرم کمک بگیریم» نباید در چنین شرایطی مرد به همسرش جواب بدهد که« پدر تو قسط های خودش را هم نمی تواند پرداخت کند چه برسد بخواهد به ما کمک کند»، باید بدغانید که این چنین حرف ها فقط موجب می شود که طرف از شما دلخور شده و باعث از بین رفتن اعتماد به نفسش می شود.

شوخی های زشت

شوخی های زشت

همچنین مسخره کردن اندازه قد، اندام و حتی لهجه ای که با آن حرف می زند نیز اگر چه در ظاهر به شوخی به آن نگاه شود ولی در حقیقت موجب دلخوری همسر شده و او را از ادامه زندگی زناشویی سرد می کند. این نوع شوخی حتی ممکن است بر روان فرد نیز تاثیر گذاشته و موجب افسرده شدن فرد می شود.

در آخر این را بدانید که برای استحکام روابط زناشویی تان بیشتر به محبت کردن و نیز شوخی های به جا و عاشقانه و دوستانه دارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.