#


بخشش و گذشت در زندگی زناشویی!

23 آگوست 2017 بدون نظر 1377 بازدید

بخشش و گذشت در زندگی زناشویی!

قدرت بخشش و رهایی از آسیب های گذشته یک ابزار حیاتی برای یک رابطه ازدواج است. علاوه بر این، قدرت بخشش راهی است برای حفظ سلامتی هم از نظر احساسی و جسمی. در واقع، بخشش و رها کردن گذشته ممکن است یکی از مهمترین راه های حفظ رابطه شما با همسرتان باشد.

جنبه های سلامت بخشش

اگر به آسیب های قدیمی، ناامیدی، ناراحتی های کوچک، خیانت، حساسیت و خشم مدام فکر کنید و به آنها تکیه کنید، شما،هم زمان و هم انرژی خود را هدر می دهید.

پرداختن به یک آسیب شناخته شده در نهایت می تواند آن را به چیزی بیشترتبدیل کند -همراه با نفرت و تلخی شدید.
فقدان بخشش می تواند شما را پایین بیاورد. علاوه بر این، بی تدبیر بودن برای سلامت جسمی و روحی شما مناسب نیست. عصبانیت در رابطه ، فندانسیون و پایه ی آن را به حرکت در می آورد.

چگونه شریکی را که به شما آسیب می رساند ببخشید:

-باز بودن و پذیرش بخشش.
-تصمیم آگاهانه بگیرید تا همسرتان را ببخشید.
-هنگامی که تصاویر خیانت یا آسیب دیدگی در ذهن شماست،به یک مکان آرام فکر کنید و یا انجام کاری برای جلوگیری ازگیر کردن در آن افکار.
-آزمون و خطاهای گذشته را به همسر خود نگویید. همچنین، آن را به عنوان سلاح در یک استدلال استفاده نکنید.
-انتقام یا مجازات را دنبال نکنید. تلاش برای به دست آوردن، تنها درد را گسترش می دهد. احتمالا این مورد واقعا باعث نمیشود شما را بهتر کند.
-قبول کنید که شما هرگز نمی توانید علت گناه، رفتار یا اشتباه را بیابید.
-به خاطر داشته باشید که بخشش به این معنا نیست که شما از رفتار بد چشم پوشی می کنید.
-با خودتان صبور باشید.قدرت بخشش همسرتان زمان زیادی می برد. سعی نکنید در این کار عجله کنید.
-اگر همچنان قدرت بخشش را ندارید، یا خود را در وضعیت خیانت یا آسیب می بینید، لطفا به سراغ مشاوره حرفه ای برای کمک بروید تا به شما کمک کند تا ببخشید و فراموش کنید.

چگونه تقاضای بخشش کنید، هنگامی که به همسرتان آسیب رسانده اید:

-ندامت پشیمانی واقعی از برای دردی که شما باعث آن شده اید،از خود نشان دهید.
-مایل باشید تا با عدم تکرار رفتارهای مضر دوباره به همسر خود آسیب نرسانید.
-عواقب اقداماتی و صدماتی را که ایجاد کرده اید ، قبول کنید.
-برای جبران خود را آماده کنید.
-با همسرتان صبور باشید. توانایی بخشش شما، اغلب طول می کشد. با گفتن جمله ی “برایم مهم نیست” ،احساس همدردی همسر خود را از بین نبرید.
– قاطع و از ته دل عذرخواهی بکنید. این شامل یک برنامه عملی برای درست کردن امور است.

ازدواج نیازمند بخشش است

ازدواج، مانند سایر روابط نزدیک، نیاز به بخشش، برای رشد خود دارد. به یاد داشته باشید که هر کس اشتباه می کند همه ما روزهای بد یا بدبختی داریم. بسیاری از مردم چیزهایی می گویند که اکنون و حتی بعد ها معنی آن را نمی دانند. همه باید ببخشند وبخشیده شوند. این موضوع به خصوص در مواقعی که فردی که به شما آسیب زده تلاش می کند که جبران خسارت کند و به دنبال بخشش باشد،بسیار مهم و پر اهمیت است.

هیچ رابطه ای، به خصوص رابطه زناشویی، در طول یک دوره زمانی طولانی بدون داشتن بخشش نمی تواند ادامه یابد. اگرچه ممکن است بخشش سخت به نظر برسد، لذا قدرت انجام این کار در ازدواج بسیار مهم است.

آیا بعضی چیزها غیر قابل بخشش هستند؟

اگر همسرتان از شما سوءاستفاده کند، همچنان به شما خیانت می کند، به شما دروغ می گوید یا رفتار واقعی خود را تغییر نمی دهد، پس ممکن است زمان آن رسیده باشد که بگوییم،کافی است،کافی است.

این به شما کمک می کند که به طور جدی ازدواج خود را ارزیابی کنید و احتمالا درباره طلاق فکر کنید. هنگامی که شواهد کافی وجود دارد که این نگرانی های عمده نمی توانند برطرف شوند، علی رغم تلاش شما برای بخشیدن، ازدواج شما در معرض مشکل است.

در بعضی از شرایط که مدت طولانی سوءاستفاده یا خیانت به وجود می آید، اما دیگر اتفاق نمی افتد، بخشش برای آسیب های گذشته ممکن است طولانی تر شود و این درست است. شما هر دو باید برای صحبت کردن درباره آن و ادامه ی این روند، تا پردازش کامل آن،آماده باشید. توصیه می شود که از مشاوران و روحانیون راهنمایی بگیرید تا در این امر به شما کمک کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.