#


اهمیت عذرخواهی در ازدواج

5 سپتامبر 2017 بدون نظر 1113 بازدید

اهمیت عذرخواهی در ازدواج

هنگامی که زمان عذر خواهی فرا می رسد، تعداد زیادی از مردم حرف های زیادی برای گفتن در مورد آن دارند. شرکت ها عذر خواهی را “ارائه” می کنند. موقعیت ها “منجر به عذر خواهی” می شوند. مشاهیر و سیاستمداران بعضی وقت ها عذر خواهی “صادر”می کنند. برخی از افراد “تقاضای” عذرخواهی می کنند، در حالی که دیگران “عذرخواهی می کنند”.

اگر متوجه شده اید که شما به همسرتان یک عذر خواهی بدهکار هستید، آن را به تعویق نیندازید.سریعا عذر خواهی کنید.

 

عذرخواهی چیست؟

عذرخواهی در ازدواج شما بیشتر از گفتن کلمه ی “متاسفم” است. عذرخواهی تلاشی است برای اعتراف به اینکه شما  مرتکب اشتباه شده اید، احساسات شخصی را جریحه دار کردید،کار احمقانه ای انجام دادید، تصمیم بدی گرفتید، و غیره

وقتی عذرخواهی می کنید، مسئولیت را می پذیرید. تلاش برای توجیه یا تصحیح خطا واقعا عذرخواهی است.

 

چرا مردم عذرخواهی می کنند

بعضی از مردم عذرخواهی می کنند زیرا فقط می خواهند از مشکل موجود در آن لحظه خارج شوند یا به این دلیل که می خواهند یک تصویر اهمیت دهنده و توبه کننده را به دیگران ارائه دهند. تمرکز بر نیازهای خود هنگام عذر خواهی، واقعا عذرخواهی نیست.

افراد دیگر عذرخواهی می کنند زیرا می خواهند گذشته را پشت سر بگذارند و دوباره شروع کنند. بسیاری از افراد عذرخواهی می کنند، زیرا آنها واقعا از آنچه اتفاق افتاده متاسف هستند، و می خواهند مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند و جبران کنند. این دلایل خوبی است.

خوشبختانه، شما می خواهید از همسر خود عذرخواهی کنید زیرا می خواهید  تا درد و رنجی که شما آن را ایجاد کردید از بین برود. زیرا شما همسر خود را دوست دارید و می خواهید کاری انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که ازدواج شما محکم است. این دلایل بهتری برای عذرخواهی است.

 

چگونه عذرخواهی کنیم

ما فکر می کنیم که عذرخواهی بین شوهر و زن باید خصوصی باشد. هنگامی که از همسر خود عذر خواهی میکنید، عذرخواهی شما باید صادقانه وخالصانه باشد. از کلمه “من” در عذرخواهی خود استفاده کنید و سعی نکنید مسئولیت هرگونه رفتار خود را روی همسر خود قرار دهید.

اگرچه طنز ممکن است برای دیوید لترمن کارآمد باشد،اما سعی نکنید در خلال عذرخواهی خنده دار باشید.

 

عذر خواهی را هدف خود قرار دهید

عذرخواهی در قالب نامه نیز قابل قبول است.با این حال، در صورت امکان،هنگامی که نامه توسط همسر شما خوانده میشود،حضور داشته باشید. گناه، غم و اندوه، ناراحتی و غیره را بیان کنید. همچنین باید کاری را که میخواهید انجام دهید تا همه چیز را درست کنید، بیان کنید.

شما باید بر تصمیم خود تاکید کنید که این اشتباه  را مجددا انجام نمی دهید. هر تصمیمی که می گیرید برای جبران کار اشتباه خود، مطمئن شوید که معنی داراست و چیزی است که شما حتما آن را انجام می دهید. وعده هایی را ندهید که نمی خواهید یا نمی توانید انجام دهید.

در نهایت، شما نیاز به بخشش دارید. همسر خود را برای پاسخ فوری تحت فشار قرار ندهید. همسر شما ممکن است برای پاسخ دادن نیاز به زمان داشته باشد.

اوه، فراموش نکنید که خودتان را نیز ببخشید.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.