#


افراد چه واکنش هایی به خیانت همسران شان نشان می دهند؟

27 اکتبر 2018 بدون نظر 1645 بازدید

افراد چه واکنش هایی به خیانت همسران شان نشان می دهند؟

واکنش هایی که افراد نسبت همسر خود نشان می دهند

هنگامی که یک نفر نسبت به خیانت همسرش اطلاع پیدا می کند دچار اضطراب شده و تاثیر بد زیادی بر فرد و رابطه ی زناشویی آن ها وارد می آورد. و در آن هنگام واکنش های عجولانه منفی زیادی از خود نشان خواهد داد و پس از آن به دنبال دلیل خیانت می گردند.

واکنش به خیانت همسر

می توان عنوان کرد که واکنش های اضطراب آمیزی ی که شخص به دنبال خیانت همسر تجربه می کند شبیه واکنش هایی می باشد که بیماران در پی اطلاع پیدا کردن از مبتلا شدن به بیماری بد و یا مرگ یکی از نزدیکان از خود نشان می دهند.

تکذیب، شوکه شدن ریا، خشم و افسردگی و در نهایت قبول کردن واکنش هایی می باشد که امکان دارد از خود نشان دهند.

واکنش به خیانت همسر به چه صورتی است؟

شوک و تکذیب:

مطلع شدن و مواجه شدن با موضوع عهد شکنی برای خیلی از زن و شوهرها شوک برانگیز است، هر چند علامت هایی اهمیت دارد که مقدار آسیب را مشخص افرادی که رابطه زناشویی خوبی دارند و نسبت به وفاداری همسرشان خوشبین هستند شوک بیشتری را تجربه خواهند کرد می توان گفت واکنش شوک با تکذیب بیشتر همراه می شود.

به عنوان مثال: عنوان می کنند نه اشتباه می کنید… او این کار را انجام نمی دهد، به هیچ عنوان ممکن نیست….ولی با گذشت زمان تکذیب و شک کمرنگ می شود و شخص می پذیرد که همسرش عهد شکنی کرده است که خیلی کم پیش می آید که در این مرحله فرد به مشاوره خیانت زناشویی مراجعه نماید و این مرحله می تواند همراه با فرافکنی باشد ( گفتن واقعیت و بی توجهی در فردی که از دفاع تکذیب استفاده می کند رایج است ).

خشم:

می توان بیان کرد که به وجود آمدن خشم از واکنش های رایج است، در این مرحله فرد دیگر تکذیب را پشت سر گذاشته است و اطمینان پیدا کرده است که همسرش خیانت کرده است، فکرهایی که خشم را در طرف به وجود می آورد می تواند مانند موارد زیر باشد:

رفتارش غیر منصفانه بوده است . او قدر من را ندانست و مزد تمام زحمات مرا این گونه داد ، خیلی بی جنبه بود، این زندگی و احساسات من به هیچ عنوان برایش اهمیت نداشته، مرا احمق و ساده فرض کرده بود، من برای این آدم کم بودم، او مرا جلوی همه کوچک کرده است ، او زندگی مشترکی که داشتیم را خراب کرده است.

از دفاع ها و اشتباهات شناختی در این مرحله می تواند فرافکنی ، برچسب زدن ، بزرگنمایی، حدس زدن های نادرست و خواندن ذهن باشد.

همین طور گاهی امکان دارد شخص به خاطر اعتماد بیش از حد و رد شدن از علامت های شک برانگیز خشمگین شود و خودش را هم سرزنش نماید. احساس عصبانیت و خشم می تواند با احساس هایی مانند آزردگی ، کینه و دشمنی، استرس و اضطراب از آینده یا ترس از رهاشدگی و افسردگی همراه باشد.

خیانت همسر چه واکنش هایی را به دنبال خواهد داشت؟

افسردگی:

طبق معمول افسردگی در پی خشم به وجود می آید و در اصل می توان گفت لایه زیرین خشم را ایجاد می کند. احساس هایی که با افسردگی همراه می شود. احساس دوری یا از دست دادن همراه است. یعنی فرد حس می کند و متوجه می شود که چیزهایی را در رابطه اش از دست داده است ( مانند اعتماد، احساس دوست داشته شدن و شایستگی، ارزشمندی، جذابیت و خرد شدن احساسات ).

افسردگی با علامت هایی مانند روحیه افسرده، لذت نبردن از کارهایی که لذت بخش بوده است، پایین آمدن تمرکز و توجه، تحریک پذیری شدید، احساس عذاب وجدان، گناه و بی ارزشی و نشانه هایی مانند کم شدن و یا زیاد شدن اشتها و به هم خوردن مقدار خواب و احساس ضعفی که در شخص به وجود می آید نسبت به توانایی خیلی کم برای درست کردن شرایط و نا امیدی برای عوض کردن شرایط و فرد به تدریج به طرف خودکشی امکان دارد سوق پیدا کند.

واکنش های معمول به خیانت همسر چه هستند؟

یکی دیگر از علامت های آن پایین آمدن عملکرد روزانه در موضوعات شغلی و روابط اجتماعی است.

به این موضوع دقت داشته باشید که فرد آسیب دیده روزها و احساسات منفی بسیاری را تجربه کرده است که در آن زمان برای اعتماد و امنیت روانی از بین رفته خود باید گریه کنند و در کنار گریه کردن، درد و دل کردن با یک همراه و دوست، یک مشاور قادر است به افراد کمک کند تا این مرحله را سپری کند، این مدت می تواند چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد و چنانچه فرد بتواند از یک نفر مانند دکتر روانشناس و مشاوره کمک بگیرد می تواند با تجربه کردن پرخاشگری کمتر به مرحله قبول کردن برسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.