#


اشتباهات رایج در سال های اول زندگی مشترک

31 آگوست 2018 بدون نظر 1769 بازدید

اشتباهات رایج در سال های اول زندگی مشترک

زوج های جوان در اولین سال ازدواج خود چه اشتباهاتی را مرتکب می شوند؟

خیلی از اشتباهاتی که زوج‌ های تازه ازدواج کرده مرتکب آن می ‌شوند، به علت چند مشکل اصلی است که واقعاً خیلی معمولی آغاز می ‌شوند. تمام افراد اطلاع دارند که اعتماد و ارتباط، بزرگ ترین رمز موفقیت و پیروزی در زندگی مشترک است. ولی در ماه های نخست زندگی مشترک، به وجود آوردن ارتباط و اعتماد کار راحتی نیست چون زن و شوهر هنوز درست نمی ‌دانند به چه ترتیبی ارتباط برقرار کنند و چگونه باید به یکدیگر اطمینان کنند یا به چه صورتی از هم انتقاد کنند. سعی کنید دچار اشتباهات زیر نشوید تا آسان تر و سریع تر به کلید ارتباط و اطمینان دست پیدا کنید.

تنهایی پیش مشاور رفتن

رفتن به تنهایی نزد مشاور و گفتن مسائل و مشکلات ازدواج می‌ تواند برای همسر شما احساس دوگانگی ایجاد نماید و در پایان میان شما ایجاد فاصله نماید. رفتن نزد مشاور و گرفتن کمک از او خیلی خوب است و به هیچ عنوان چیز بدی نیست. ولی نباید یک طرفه به قاضی بروید و در رابطه با همسرتان در نبود او حرفی بزنید.

پنهان کردن وضعیت مالی

امکان دارد با همسرتان نشسته باشید و برای چند سال بعد زندگی ‌تان برنامه ‌های مالی را مشخص کرده باشید ولی آیا چیزی هم این بین وجود دارد که از همسرتان مخفی کرده باشید؟ روراست نبودن در رابطه با مسائل اقتصادی با همسرتان می ‌تواند شامل گرفتن پول به عنوان قرض از دوستان باشد یا خریدن سهام از بورس. تمامی ما می ‌دانیم که مسائل مالی کوچک می ‌توانند به موضوعات بزرگ‌ تر تبدیل گردند.

اعتراف نکردن به اشتباهات

اگر اشتباهی دارید آن را قبول کنید؛ هر چند می دانیم که اعتراف به اشتباهات راحت نیست ولی در آخر حس خوبی به شما خواهد داد. ممکن است پیراهن مورد علاقه‌ ی همسرتان را در ماشین لباسشویی رنگی کرده باشید، اشکالی ندارد، به هیچ عنوان از او مخفی نکنید و سعی کنید خودتان به او بگویید.

غیبت و بدگویی از همسرتان پیش اطرافیان

تمام این موارد به احترام باز می ‌گردد. به طور حتم دلخوری ‌هایی از همسرتان دارید که دل‌ تان می ‌خواهد با فرد دیگری درد دل کنید ولی این دلیل نمی‌ شود احترام او را نگه ندارید و در غیاب او بدگویی کنید. باید بدانید محدوده ‌ی صحبت کردن تان تا کجاست و نباید از این محدوده عبور کنید. تمامی ما نیاز داریم احساسات خود را بروز دهیم و از زمان هایی خوشحال نیستیم شکایت کنیم ولی باید این کار را به صورتی انجام دهیم که ارزش و احترام همسرمان حفظ شود.

به اندازه کافی وقت صرف نکردن برای خودتان

تمامی انسان ها نیازهای گوناگونی دارند و به شیوه های مختلفی خودشان را شارژ می ‌کنند. باید برای انجام کارهای مورد علاقه ‌تان زمان بگذارید، بعضی اوقات این کار بیشتر از رفتن به تفریحات دو نفره موثر است.

به اندازه کافی وقت صرف نکردن برای همدیگر

رابطه بین زن و شوهر نیاز به تمرین و تقویت دارد. سعی کنید با خودتان روراست باشید و ببینید چه فعالیت هایی را باید حتما هر روز انجام دهید و چه فعالیت هایی را می توانید انجام ندهید و آن ها را در فهرست بایدهای زندگی ‌تان قرار دهید و می ‌توانید آن ها را پاک کنید. در این صورت مشاهده خواهید کرد که وقت بیشتری برای‌ شما آزاد خواهد شد؛ از این زمان را برای بودن در کنار همسرتان بگذارید!

ادامه دار کردن مشکلات کوچک

زمانی که زوج ها در مورد مسائل مهم زندگی با هم روزاست نیستند و با پنهان کردن آن اجازه می ‌دهند مشکلات زیاد شوند، شرایط بدی به وجود خواهد آمد که آسیب جدی را به زندگی ‌تان خواهد زد. در رابطه با هر موضوعی که باعث ناراحتی شما شده است هر چه سریع تر صحبت کنید و اجازه ندهید به عقده و کینه تبدیل شود.

ابراز عشق نکردن

برای سوپرایز کردن همسر خود گاهی اوقات زمان بگذارید و سلیقه به خرج بدهید، متوجه خواهید شد که زیاد هم سخت نیست و زمان زیادی را از شما نمی ‌گیرد. برای خریدن کادو به دنبال دلیل نباشید، در طول روز به او پیام بدهید، روی آینه برایش پیام بگذارید و او را خوشحال کنید. همین کارهای کوچک و محبت آمیز آتش عشق را میان شما می ‌توانند شعله ور کنند و به پیوندتان علاقه و استحکام بدهند.

چیزهای کوچک و بی ‌اهمیت را مهم جلوه دادن

ببینید بازخورد شما نسبت به رفتارهای آزاردهنده ‌ی همسرتان چگونه است. ببینید آیا خود ِ این ایراد و مشکل واقعاً جدی و بزرگ است یا شما دارید آن را بزرگ می کنید؟ ببینید آیا اگر یکی از دوستان نزدیک شما هم دارای این خصوصیت منفی باشد باز هم همین مقدار شما را ناراحت خواهد کرد؟ آیا بیشتر از مقدار به همسرتان فشار وارد نمی آورید؟ آیا خود این موضوع است که شما را ناراحت کرده یا ریشه در مسئله دیگری دارد؟ در هر صورت این امکان وجود دارد که شما بیش از اندازه آن را بزرگ کرده باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.