#


اثر بخشش در زندگی

11 آگوست 2018 بدون نظر 1969 بازدید

اثر بخشش در زندگی

اثر بخشش در زندگی

باید بدانیم که به جای انتقام می توانیم کاری بکنیم که نتیجه مثبت تری دارد و آن گفتن اینکه شما را می بخشم. بخشیدن به معنی تسلیم شدن نیست بلکه منظور این است که این هم بگذرد. وقتی فرد آزار دهنده را می بخشید از نظر هیجانی دیگر به او پایبند نشده اید. بخشش شما را از کابوس فرد دیگری خلاص می کند و به شما امکان زندگی پسندیده و آرامی را می دهد.

وقتی آدمی خشمگین می شود ممکن است احساس مسئولیت بیشتری بکند اما بخشش کم کم احساس قدرت بیشتری را القاء میکند. وقتی کسی را می بخشید قدرت صلاحدید شما احياء می شود. مهم نیست که فرد لایق بخشش باشد، شما سزاوار رهایی هستید. دلیل دیگری که ممکن است ما را از بخشش باز دارد می تواند احساسی چون ضعف باشد. بعضی ها فکر می کنند بخشیدن یعنی اینکه آنها اشتباه کردند و حق با دیگری است. بخشش فقط بیرون کشیدن خنجر از شکمتان است. بخشش همانقدر که برای جسم خوب می باشد برای روان نیز گوارا و خوب است. زنده کردن و زنده نگه داشتن جراحات گذشته برای سلامتی ضرر دارد. ثابت شده است که حتی یادآوری ساده یک واقعه که باعث خشمگین شدن فرد می شود برای قلب استرس آور است. ابتداء احساس های منفی همچون خشم و غمگینی و خجالت را تحمل می کنید، بعد سعی می کنید از آنچه که اتفاق افتاده سر در بیاورید یا به بررسی تسکین این پیشامدها می پردازید. بعضی افراد ممکن است هیچ وقت به مراحل نهایی بخشش دست پیدا نکنند. بخشیدن را می توانید با پیشنهادهای ذیل امتحان کنید.

الف) با آزردگی کوچک شروع کنید.

آزردگی جزیی که از سوی غریبه ها وارد می شود را نادیده بگیرید. زیرا شما را برای امر خطیر بخشیدن آزارهای اصلی آماده می سازد.

ب) خودتان را از احساس های مضر و منفی رها کنید.

احساس خشم یا نا امیدی خود را برای دوست یا مشاور مورد اعتماد خود بازگو کنید. این عمل تجربه نیرومندی برای گوش فرا دادن به شما می بخشد و می توانید بدون خطر بازگویی یا انجام چیزی که بعدها غم آن را بخورید بر احساسات خود فائق آیید. از نمودهای منفی ناشی از خشم دوری کنید.

ج) به فردی که شما را آزرده خاطر کرده است نامه بنویسید.

جزئیات حقیقتی را که اتفاق افتاده همانگونه که آن را مشاهده کرده اید بدون هیچگونه دخل و تصرفی بنویسید. چنانکه فردی که شما را آزرده است فوت کرده نامه را پس از نوشتن بسوزانید، روش) سمبلیکی که خشم را کاملا می سوزاند و از بین می برد.

د ) احساس نکنید که مقابله کردن و رو در رو شدن ضروری است.

بخشش می تواند بدون دخالت یا آگاهی کسی باشد. افرادی را که می بخشید ممکن است هرگز نفهمند که در حق شما اشتباه کرده اند، آنچه که مهم است فائق آمدن شما بر خشمتان است.

ن) با همدلی گوش فرا دهید.

اگر با کسی که مخالف شما می باشد رو در رو قرار گرفتید ساکت باشید و گوش فرا دهید و بعد هر چه که شنیدید به او نسبت دهید. در این صورت رفتار را از چشم انداز دیگری خواهید دید وسعه صادر بیشتری از خود نشان می دهید که نهایتا می تواند منجر به بخشش شود.

و) عبادت و تفکر را فراموش نکنید.

معنویت و ایمان آرامش بخش است.

ه ) بخشش همان فراموشی نیست.

در نباید آزردگی ها را فراموش کنیم این تجربیات به ما یاد می دهند که در باره قربانی نشویم و دیگران را نیز قربانی نکنیم، بخشش آرامش درونی می آورد. پس بخشنده باشید تا احساس های مثبت به وجود آمده، راه زندگی بهتر را برای شما هموار کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.