#


آینده ی مبهم دوستی دختر و پسر!

30 دسامبر 2017 بدون نظر 1581 بازدید

آینده ی مبهم دوستی دختر و پسر!

دوستی دختر و پسر هرگز به ازدواج ختم نمی شود

آیا دوستی بین دختر و پسر سرانجام به ازدواج می رسد؟

دوستی دختر و پسر به این معنی است که بین دو جنس مخالف رابطه ای وجود دارد و اینکه در چنین ارتباطی صمیمیت، عشق، محبت و نیز علاقه ی قلبی ویژه ای بین دو طرف ایجاد می شود. در واقع دوستی بین دختر و پسر از نوع روابطی می باشد که در عین ایجاد صمیمیت و عشق زیاد به صورت پنهانی بوده و به طور دیدار های مخفیانه صورت می گیرد و یا اینکه تنها از طریق ارتباط تلفنی ایجاد می شود.

تعداد زیادی از دختران هستند که برای یک رنگ شدن با دوستان خود و نیز دور شدن از سنت های گذشته، به درخواست های دوستی که پسران به آن ها می دهند پاسخ مثبت داده و امیدوار هستند که آینده ی این دوستی به ازدواج ختم شود.

ازدواج های امروزی نسبت به گذشته فرد محور تر شده است. به این معنی که دختر و پسر پیش از اینکه به خانواده ها اطلاعی بدهند، شروع به شناخت در مورد یکدیگر می کنند و زمانی که از آینده ی رابطه شان مطمئن شده و از اینکه رابطه شان به ازدواج ختم شد اطمینان کامل پیدا کردند آن وقت است که ارتباط خود را علنی می کنند و به صورت رسمی در می آورند. این گونه دوستی ها و آشنایی ها برای برخی کاملا جدی بوده و برای برخی هم فرم دوستی های گذرا را دارد که ممکن است به ازدواج ختم شود و یا اینکه به ازدواج ختم نشده و راحت جدا می شوند.

تفاوتی که در اکثر دختر ها و پسر های جوان در آغاز دوران جوانی به چشم می خورد این است که هدف از ارتباط برقرار کردن با جنس مخالف با هم تفاوت دارد. اغلب دختران زمانی که وارد یک رابطه ی احساسی با جنس مخالف می شوند به این می اندیشند که برای یافتن همسر آینده ی خود این رابطه را برقرار می کنند. ولی حقیقت این است که در بیشتر مواقع پسرانی خواهان رابطه ی طولانی مدت، مخفیانه و احساسی و عاطفی با دختران می باشند که به هیچ وجه دارای هیچ کدام از شرایط لازم برای ازدواج نیستند و دوست دارند این خلا را با داشتن ارتباط دوستانه با یک و یا چندین دختر پر کنند و برای انجام این کار و رسیدن به خواسته هایشان از دادن هر قولی برای ازدواج هراسی ندارند.

بیشتر دختران برای یک رنگ شدن با دوستان و همسالان خود و اینکه بتوانند از سنت ها فاصله بگیرند وارد ارتباط دوستانه با جنس مخالف شده، و امید دارند که عاقبت دوستی شان به ازدواج ختم شود. در این شرایط است که اگر رابطه ای طولانی شده و دختر و پسر بیش از حد به هم نزدیک شوند برای دختر این معنی را می دهد که قطعا سرانجام رابطه به ازدواج می انجامد. به عنوان مثال اگر دختری با پسری برای مدت شش سال در رابطه بوده و در این مدت هیچ جدایی اتفاق نیفتاده دختر به این فکر می کند که به هیچ وجه نمی تواند بدون او زندگی کند، و بدون شک طرف مقابل هم او را برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک انتخاب کرده است.

این در حالی می باشد که بیشتر پسر ها در مورد روابطی که خانواده ها از آن بی اطلاع بوده و به صورت پنهانی می باشند ای گونه فکر می کنند که رابطه ای گذرا بوده و دائمی نمی باشد، و در صورتی که با فردی موجه تر و مناسب تر از شما رو به رو شوند، و فردی که مناسب ازدواج با او هستند را پیدا کنند رابطه شان را خاتمه داده و از شما جدا می شوند.

راه چاره چیست؟

*نباید بدون اینکه خانواده تان اطلاع داشته باشد وارد رابطه ای پنهانی شوید و مسئله با خانواده خود در میان بگذارید.

*بهترین کار این است که در روز های نخست آشنایی شروع رابطه تان را به خانواده اطلاع دهید ولی در غیر این صورت نیز می توانید پس از یک ماه از شروع رابطه تان و شناخت کافی از یکدیگر موضوع را با خانواده در میان گذاشته و بقیه ی شناخت تان از هم را برای دوران نامزدی رسمی و یا غیر رسمی واگذار کنید.

*چنانچه یکی از طرفین شرایط لازم را برای ازدواج و رسمی شدن رابطه ندارد، باید از همان ابتدای رابطه زمانی برای علنی کردن ارتباط تان مشخص کنید. به عنوان مثال دو ماه، چهار ماه و یا شش ماه بعد. بر اساس زمانی که مشخص کرده اید، شدت و عمق ارتباط تان یا تعداد دیدار هایتان را تنظیم کنید تا بتوانید رابطه تان را برای همیشه تحت کنترل خود داشته باشید و اینکه رابطه تان بیش از حد عمیق نشود.

سعی کنید به این مردان به راحتی اعتماد نکنید

افرادی که از شروع دوران آشنایی این گونه رفتار ها را دارند، نه تنها مورد اعتماد کردن نمی باشند، بلکه به احتمال زیاد شما را برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک با شما انتخاب نکرده اند:

* به جای اینکه از شما شناخت منطقی پیدا کنند، بیشتر به جنبه های احساسی رابطه توجه می کنند.

* از اینکه رابطه را علنی کنند و خانواده های دو طرف را در جریان رابطه قرار دهند و نیز آشنایی بیشتر با خانواده شما طفره می روند.

* با زیر پا گذشتن عفت و حیا، خواسته های نا مشروع از شما داشته و بیشتر در مورد مسائل جنسی، تحریک کننده و نا متعارف با شما حرف می زنند.

* افرادی که تمایل به طولانی شدن رابطه داشته و زمان مشخصی را برای ادامه ی رابطه تعیین نمی کنند.

* اشخاصی که با شروع رابطه با شما می گویند که درگیر یک رابطه ی اجباری شده اند و از طرف خانواده به او تحمیل شده که با دختر دیگری باید ازدواج کند و او برای اینکه از او فرار کند شما را انتخاب کرده تا زندگی مشترک را با شما شروع کند.

* زمانی که به او می گویید که رابطه را علنی کنید همیشه این کار را به تعویق می اندازد و امروز و فردا می کند و برای طفره رفتن از انجام این کار بهانه های مختلف می آورد نظیر: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس اندازی برای خود داشته باشم، در زمان مناسب بتوانم موافقت خانواده را جلب کنم و…

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.