#


آیا تفاهم اخلاقی تاثیری بر موفقیت زندگی زناشویی دارد؟

22 نوامبر 2017 بدون نظر 1919 بازدید

آیا تفاهم اخلاقی تاثیری بر موفقیت زندگی زناشویی دارد؟

آیا تفاهم اخلاقی تاثیری بر موفقیت زندگی زناشویی دارد؟

در آغاز زندگی مشترک زوجین متوجه تفاهم اخلاقی بین هم می شوند آیا به نظر شما این تفاهم اخلاقی می تواند زمینه ساز یک زندگی موفق و دائمی باشد؟ طبق آمار به دست آمده از ازدواج ها که نیمی از آن ها موفق بوده و نیمی دیگر به طلاق منجر شده است می فهمیم که بیشتر افراد دوست دارند بدانند عاقبت زندگی شان به کدامیک از این دو مورد منجر خواهد شد. اگر فردی برای دومین بار ازدواج کرده باشد که احتمال اینکه صد در صد به موفقیت بیانجامد کم تر نیز خواهد شد.

در ضمن خبر خوبی که می توانیم به شما بدهیم این است که برای تمامی زوج ها حتی برای افرادی که برای بار دوم ازدواج کرده اند، زمانی که شروع زندگی مشترک همراه با عشق و تفاهم دو طرفه باشد ،تقریبا می توان نتیجه آن را پیش بینی کرد. همچنین می توان گفت که عواملی بر موفقیت یک ازدواج و زندگی مشترک موثر می باشد که خود شما می توانید آن ها را تحت کنترلتان دربیاورید.

موفقیت زندگی

موفقیت زندگی

اکثر افراد زمانی که زندگی مشترک را شروع می کنند احساس بسیار خوبی دارند. طبق تحقیقات انجام گرفته در این زمینه عواملی که موجب تخریب شدن یک رابطه زناشویی می شود مورد بررسی قرار گرفت تا بتوان در آغاز یک ازدواج به این پی برد که آینده آن چه می شود، و اینکه بتوان تشخیص داد که چه ازدواجی به موفقیت می انجامد و چه ازدواجی از طریق عوامل مختلف منجر به طلاق و نابودی زندگی مشترک می شود.

در این تحقیق که توسط لاونر و برادبری انجام گرفته 136زندگی زوج را به مدت ده سال مورد بررسی قرار دادند. در چهار سال اول شروع زندگی مشترکشان، تقریبا تمامی زوج ها رضایت کاملی از زندگی شان داشتند.

برخی از زوج های مورد تحقیق، بعد از گذشت ده سال از هم جدا شده و نتوانستند با هم زندگی کنند. لاونر و برادبری تمامی اطلاعاتی که در مورد این زوج ها جمع آوری کرده بودند را مورد بررسی قرار داده تا بفهمند که آیا زن و شوهر هایی که زندگی شان منجر به طلاق شده از همان ابتدای زندگی با هم تفاهم داشته اند یا نه؟

موفقیت زندگی

موفقیت زندگی

آن دو به این نتیجه رسیدند که هر دو گروه از زوج های جدا شده و موفق، در سال اول شروع زندگی شان رضایت یکسانی از رابطه خود و زندگی مشترک داشته اند، همچنین این نتیجه برای برای چهار سال اول ازدواجشان نیز تصدیق داشت.

تنها تفاوتی که بین این دو گروه زوج این بود که زوج هایی که از هم جدا شدند در سال اول شروع زندگی شان هم از بیان احساسات منفی و نیز عصبانیت در مشاجره های خود استفاده می کردند و در بیشتر موارد از طریق متهم کردن یکدیگر هیچ ابایی نداشتند. این بدان معنی است که این زوج ها برای حفظ رابطه با هم هیچ همکاری نکرده و مهارتی در این زمینه نداشتند. اکثر اوقات آنها با هم به مشاجره پرداخته و نیز هنگام بروز هر گونه اختلافی بینشان از هم مایوس می شدند.

زمانی که زن و مرد هرکدامشان علاقه به انجام کار های متفاوتی دارند ممکن است همین باعث بروز اخلاف بین آن ها شود. تقریبا تمام زوج ها در چنین زمان هایی دچار ناراحتی و یا حتی ناامیدی می شوند. اما فرقی اینجا موجب می شود که برخی به موفقیت رسیده و برخی دیگر از هم جدا شوند در این است که در چنین زمانی بین زوجین چه حرف هایی زده شده و چه عکس العمل هایی انجام می گیرد.

موفقیت زندگی

موفقیت زندگی

 آیا در چنین موقعی می توانند با استفاده از مهارت های ارتباطی که داند استفاده کرده و سعی بر حل مشکل به وجود آمده داشته باشند؟ یا اینکه با عصبانیت بیش از اندازه و خشونت و تهدید های بیجا با هم حرف می زنند؟  یا حتی از صحبت کردن با هم امتناع ورزیده و این موجب می شود که هر روز از هم بیشتر دور شده و ممکن است منجر به خیانت زوجین شود.

در پایان خبر خوبی که می توانیم به شما بدهیم این است که داشتن همکاری بین طرفین یکی از مهارت هایی است قابل یادگیری می باشد. زن و شوهر هایی سعی براین دارند که چنین مهارتی را یاد بگیرند به احتمال خیلی زیاد به موفقیت و پابر جاماندن زندگی خود کمک شایانی می کنند. این درست مثل فردی است که بعد از یاگیری قوانین رانندگی به راننده شده و این باعث می شود که در زمان رانندگی دچار تصادفات کمتری شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.