#


آسیب های ناشی از چک کردن گوشی همسر

19 ژانویه 2018 بدون نظر 1587 بازدید

آسیب های ناشی از چک کردن گوشی همسر

آسیب های ناشی از چک کردن گوشی همسر

به نظر شما چک کردن گوشی همسر کار درستی است و این که زندگی زوج هایی که این کار را انجام می دهند به چه آسیب ها و پیامد هایی دچار می شود، توصیه های مشاوران خانواده و روانشناسان در این زمینه چیست؟این مثال را در نظر بگیرید:  همسرتان گوشی موبایل خود را در منزل جا گذاشته و چون خیلی عجله داشته به محل کار خود رفته است. تصور کنید که شما قادر به چک کردن موبایل همسرتان هستید تنها با فشار دادن چند دکمه. آیا به نظر شما چنین عملی کار درستی است؟ آیا تا کنون چنین کاری را انجام داده اید؟

چنانچه پاسخ شما به این سوال مثبت است، لزومی ندارد که احساس تنهایی داشته باشید. طبق نتایج به دست آمده از مطالعه ی انجام شده در این زمینه در سال 2013، تقریبا سی و چهار درصد از زنان انگلیس چنین کاری را انجام داده اند. این آمار برای مردان حدود دو برابر به دست آمد، به طوری که از بین 2081مرد متاهل 62درصد از آن ها اعتراف به چک کردن پنهانی گوشی موبایل همسر خود کردند.

از سوی دیگر، 31درصد از افرادی که مورد مطالعه بودند اظهار کردند که در صورتی که بفهمند از طرف همسرانشان تحت نظر به صورت پنهانی هستند به رابطه شان پایان می دهند.

به چه دلایلی بعضی از افراد گوشی همسران خود را چک می کنند؟

بیشتر افرادی که چنین کاری را انجام می دهند می گویند که انجام چنین کاری از روی بی اعتمادی به طرف مقابل نبوده بلکه برای ایجاد اعتماد بیشتر و تقویت رابطه شان چنین کاری را انجام می دهند.

ولی چنین به نظر می آید که چک کردن هایی که به صورت پنهانی می باشند راه حلی برای برطرف کردن مشکلی بزرگ تر محسوب می شود. در حقیقت هنگامی که همسر شما دست به چنین کاری می زند و موبایل شما را به طور پنهانی چک می کند و دوست دارد که پیامک ها و ایمیل های شما را بررسی کند، به شما هیچ اعتمادی ندارد.

دلیل بی اعتماد شدن او به شما هم ممکن است نتیجه ی بعضی از اقدامات اشتباه خود شما باشد نظیر بی توجهی شما به او. این اقدامات ممکن است حس کنجکاوی همسر شما را تحریک کرده و احساس می کند که غیر از انجام این کار کار دیگری نمی تواند انجام دهد.

چک کردن پنهانی شریک زندگی موجب بروز چه مشکلاتی خواهد شد؟

  • این که انجام این کار به طور مداوم ممکن است سبب عادت کردن به انجام این کار شود.

نظر رانشناسان در این مورد این است که آن ها انجام چنین کاری را به خاراندن جوش شبیه می دانند. ممکن است زمانی که یک جوش را می خارانید احساس مطلوبی داشته باشید، ولی هر اندازه بیشتر این کار را ادامه دهید، تمایل شما به ادامه ی آن بیشتر خواهد شد تا این که عاقبت از انجام این کار پشیمان می شوید. بهترین کار این است که از خاراندن جوش پرهیز کنید. روانشناسان بر این باور هستند که چک کردن پنهانی گوشی موبایل همسر بعد از گذشت مدتی برای افراد کاملا عادی می شود. پس بهتر است هنگامی که به همسر خود هیچ شکی ندارید، از چک کردن مخفیانه ی گوشی موبایل او خودداری کنید.

  • آخر سناریو به هر حال ناخوشایند خواهد بود.

چنانچه بفهمید که همسر شما هیچ خیانتی به شما نکرده است، قطعا به عذاب وجدان دچار می شوید. از سوی دیگر چنانچه همسر شما درگیر رابطه ی عاطفی دیگری شده باشد، یا به اجبار باید ساکت بمانید و عذاب های زیادی را تحمل کنید و یا در نهایت با شخص سوم رو به رو شده که این هم خیلی خوشایند نمی باشد.

  • رد کردن جمله ی هر چیزی که برای خودت نمی پسندی برای دیگران هم نپسند!

یکی ازجملاتی که از ملزومات هر رابطه ای به حساب می آید همین جمله است. بیشتر افراد چک کردن مخفیانه ی گوشی موبایل همسر را اقدامی ناخوشایند می دانند. احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که از انجام دادن این چنین اقدامی توسط همسرتان ناراحت می شوید.

  • ایجاد دلخوری بعد از فاش شدن برخی از اطلاعات کاری

پیش از این که اقدام به چک کردن پنهانی گوشی موبایل همسرتان کنید بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. شاید او در گوشی موبایل خود برخی از اطلاعات محرمانه ی کاری اش را نگه داشته باشد که اگر شما از این اطلاعات آگاهی پیدا کنید موقعیت کاری او را به خطر بیندازد.

متخصصین خانواده چه توصیه هایی می کنند؟

  • پیش از این که به طور مخفیانه گوشی موبایل همسر خود را بررسی کنید، خوب فکر کنید و ببینید که این اقدام شما از روی کنجکاوی می باشد یا برخی از کار های مشکوک همسرتان شما را مجبور به انجام چنین کاری کره است.
  • چنانچه واقعا این طور حس می کنید که همسرتان به شما خیانت می کند، بهترین کار این است که موضوع را مستقیما با او درمیان بگذارید. باید توجه داشته باشید که این کار را با آرامش تمام انجام دهید و طرح کردن این موضوع همراه با هرگونه عصبانیت کاری را از پیش نمی برد. سعی کنید که برای رفع مشکلات از بحث های سازنده کمک بگیرید. اگر در این شرایط همسر شما حالت دفاعی به خود گرفت و سعی در جلب اعتماد شما نکرد، می توانید تا جایی بحث کنید که جوابی برای پرسش های درون ذهن تان پیدا کنید.
  • هر چیزی که برای جلب رضایت و اعتماد تان نیاز دارید، از همسر خود به طور صریح بپرسید.
  • بهتر است درباره ی طرز برخورد با مسائل محرمانه ی زندگی با هم گفت و گو کنید. در برخی از روابط، دانستن رمز عبور گوشی همسر بسیار امر عادی به شمار می آید و اشخاص موضوعی برای مخفی کردن از طرف مقابل خود ندارند. در این گونه موارد احتمال این که فرد گوشی موبایل همسر خود را به طور پنهانی چک کند بسیار کم است. چنانچه به هر علتی مایل نیستید که همسرتان اطلاعات درون گوشی شما را چک کند، حتما در این باره با او صحبت کنید.
  • در یک کلام، تاثیر گذار ترین کاری که می توان انجام داد صحبت کردن است و نباید آن را نادیده گرفت. این را نیز بدانید که با بررسی کردن گوشی موبایل همسر و یا به اصطلاح همان پلیس بازی نمی توان مشکلاتی از این قبیل را حل و فصل کرد پس باید به راه حل های بهتری برای حل مشکل خود فکر کنید.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.