#


گوش و حس شنوایی

5 مارس 2017 بدون نظر 1887 بازدید

گوش و حس شنوایی

No votes yet.
Please wait...

گوش و حس شنوایی کودکان

از کودکان بخواهید گوش های خود را لمس کنند. و بگویند که ما چند تا گوش داریم ؟ و اشاره کننده که گوش ها چه کاری انجام می دهند ؟

یادشان بدهید که گوش هایشان را با دست بگیرند، به طوری که نشنوند و بپرسید که اگر گوش نداشتیم چه اتفاقی می افتاد ؟ فرم گوش انسان با بعضی از حیوانات را مقایسه کنید .

گوش های حیوانات را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. اشاره کنید که بعضی از حیوانات گوش های خود را  به سمت بالا حرکت می دهند و بعضی گوش هایشان بسیار تیز است، مثل گربه و یا گنجشک.

به کودکان بگویید که عضو یا اندام شنوایی گوش نام دارد. از کودکان بخواهید صدای تیک تاک یک ساعت را گوش دهند. و به انها بگویید که بعضی از افراد قادر به شنیدن نیستند و یا کم می شنوند، و نکات لازم را در مورد ناشنوا ها و کم شنوا ها بیان کنید.

به انها سمعک را نشان دهید و بگویید که چیست و چه  کار می کند. بهانها یاد دهید به افرادی که از سمعک استفاده می کنند کمک کنید. از کودکان بخواهیم صدای قلب یکدیگر را گوش دهند.

مولاژی ازگوش تهیه کرده و توضیح دهید که گوش ،دارای سه قسمت بیرونی میانی و داخلی می باشد و ما به وسیله ی گوشداخلی می شنویم . اگر مولاژ و یا تصویر بزرگ باشد خیلی خوب است.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *