#


کودکی که از صندلی ماشین یا کمربند ماشین نمی خواهد استفاده کند

4 مارس 2018 بدون نظر 1957 بازدید

کودکی که از صندلی ماشین یا کمربند ماشین نمی خواهد استفاده کند

No votes yet.
Please wait...

از صندلی ماشین یا کمربند ماشین نمی خواهد استفاده کند (در ماشین درست رفتار نمی کند).

تصادفات خودرو بیشتر از هر نوع بیماری یا هرگونه رویداد دیگر زندگی کودک را تهدید می کند و جان آنها را می گیرد. اکنون می دانیم وقتی کودکان بر صندلی های محکم ماشین و یا اینکه توسط کمربند ایمنی بسته می شوند، خطر صدمات جدی بسیار کاهش می یابد.

آیا ما همیشه کمربند ایمنی کودکانمان را می بندیم؟ خیر، چون اغلب این یک مشکل و جنجال بزرگ است. کودکان دوست ندارند در صندلی مخصوص خود بنشینند. یا اینکه اطراف آنها کمربندی بسته شود. بنابر این مقاومت می کنند و در نهایت ما تسلیم میشویم. با وجود این ما فقط قصد داریم اطراف ساختمان گشتی بزنیم یا به مرکز خرید برویم. در این حال مهم است که با وجود مقاومت، شما اصرار داشته باشید کودک از قوانین ایمنی پیروی کند. واقعیت مسلم این است که ارزش آن را دارد. ما باید تلاش خود را بنماییم تا او از قوانین پیروی کند. پشتکار شما، زندگی فرزند کوچکتان را نجات خواهد داد. محدودیت به ایمنی او در موارد تصادف و حملات شدید کمک می کند و به عنوان یک مزیت جانبی، عادت های خوب درون ماشین نشستن او را نیز بالا می برد.

خودتان از کمربند ایمنی استفاده کنید.

هیچ چیز در مورد کودک بهتر از الگوی نقشی خوب بودن عمل نمی کند. با حفظ ایمنی خودتان، می توانید الگو و نمونه خوبی باشید.

از سنین کم کودکی شروع کنید.

از همان اوان کودکی به فرزندتان بیاموزید استفاده از کمربند ماشین یا صندلی مخصوص بدون استثنا و یک قانون است.

  • از یک مانع مناسب استفاده کنید. دقت کنید نگهدارنده ای که انتخاب می کنید به طور درست نصب شده باشد و مطابق با آیین نامه های دولتی ساخته شده باشد.
  • آن را راحت کنید. در صورت نیاز پوشش چرمی یا پلاستیکی صندلی را با پوشش های دیگر و یا حوله بپوشانید، چون آنها داغ و چسبناک میشوند. دقت کنید تسمه ها راحت و مطمئن باشند، نه اینکه سفت و آزاردهنده باشند.
  • به کودک بیاموزید کمربند را خودش ببندد. وقتی کودکتان به اندازه کافی بزرگ شد، اجازه دهید که بستن سگک کمربند از وظایف خود او باشد نظارت کنید تا مطمئن شوید آنها را درست انجام داده است. از او بخواهید وقتی افراد دیگر درون ماشین کمربندهایشان را بسته اند و آمادهی حرکت هستند، علامت دهد.
  • اهمیت آن را توضیح دهید. برای کودکی که آنقدر بزرگ شده تا همه چیز را خوب درک کند، دلایل لزوم بستن کمربند ایمنی را توضیح بدهید. به او نشان دهید برای عروسکی که با کمربند بسته نشده در مواقع توقف ناگهانی یا از دست دادن کنترل چه اتفاقی می افتد.

آن را به یک قانون تبدیل کنید.

هرگز ماشین را تا زمانیکه همگی کمربندهایشان را نبسته اند، روشن نکنید. هر گز!

  • قانون را اعلام کنید. اگر این روش را در مورد کودکی شروع می کنید که در گذشته هرگز نیازی به بستن کمربند نداشت، برنامه ای برای بیرون رفتن بگذارید که او را خوشحال می کند به او بگویید چنانچه اگر کمربندش را از لحظه روشن شدن ماشین تا لحظه رسیدن به مقصد ببندد و تا زمانی که شما اجازه باز کردن آن را بدهید او نیز می تواند با شما همراه شود. و
  • آن را بنویسید. قانون کمربند ایمنی را در ماشین بگذارید تا هیچ کس آن را فراموش نکند.
  • قوانین را عوض نکنید! (حتی برای سفرهای کوتاه). اکثر تصادفات در نزدیک خانه رخ مسیت دهند. با این فرض بر صندلی ایمنی و کمربند ایمنی تأکید کنید، حتی اگر قصد دارید فقط تا سوپر مارکت محل بروید. در بغل فرد بزرگسال بودن هرگز راه حل خوبی نیست و به همان اندازه خطرناک است که آزاد نشستن در ماشین خطر دارد.

از پیش برنامه ریزی کنید.

آرام نشستن در یک نقطه برای هیچ کودکی جالب نیست، بنابراین سرگرمی هایی را برنامه ریزی کنید و در طول سفر از کودک بخواهید خودش را با آنها سرگرم کند.

  • قوانین را بیان کنید. قبل از ترک خانه، قوانین جاده را اعلام کنید. آنها را روی ورق بنویسید و در ماشین بچسبانید. وقتی کودک آنها را فرا گرفت قبل از هر سفر می تواند آنها را از حفظ بلند بخواند. اگر در ماشین مشترک هستید با والدین دیگر صحبت کنید و مجموعه ای از قوانین را بنویسید تا آگاهی برای تمام کودکان باشد. این قوانین می توانند شامل؛ بستن کمربند ایمنی، پرت نکردن حواس راننده، نریختن زباله در ماشین یا بیرون و غیره باشند.
  • فعالیت های درون ماشین را برنامه ریزی کنید. از کودک بخواهید تا اسباب بازی مورد علاقه اش را انتخاب کند و با خود بیاورد، اسباب بازی که در ماشین همدم مناسبی باشد. برای نوزادان اسباب بازی هایی وجود دارند که به صندلی ماشین متصل می شوند و برای کودکان نوپا می توانید اسباب بازی خاصی را انتخاب کنید که در ماشین نگه داشته شود. برای سفرهای طولانی یک کیف یا کیسه بردارید، آن را پشت صندلی در دسترس کودک بیاویزید هر جیب آنرا با یک اسباب بازی با یک بازی پر کنید که قبل از برداشتن اسباب بازی بعدی، باید به جیب مخصوص خودش بازگردانده شود. در آن قوطی نوشیدنی و خوراکی های سالم نیز قرار دهید.
  • بازی های ماشینی انجام دهید. از کلمات هم قافیه استفاده کنید و ببینید که چه کسی می۔ تواند لغت های بیشتری بگوید. از بازی های شمارشی استفاده کنید. به هر فرد یک ماشین خاص اختصاص دهید و بگویید باید از داخل ماشین پلاک آنها را بشمارد، مجله های قدیمی و ماژیک های غیر سمی و پاک شدنی همراه خود داشته باشید و به کودک نشان دهید چگونه اشخاص درون صفحات را می توان به هیولاهای افسانه ای، دلقکها یا موجودات فضایی تبدیل کرد. بیست سؤالی و بازی هوش، همه ی اینها انتخاب های خوبی هستند.
  • به رفتار خوب پاداش بدهید. به کودک بگویید وقتی کمربند ایمنی خودرا می بندد چقدر کارش عالیست. وقتی او در تمام مدت سفر درون ماشین کمربندش را می بندد و خوب رفتار می کند، با متوقف شدن در مسیر خانه جهت خوردن خوراکی به او پاداش بدهید. او نیز می تواند عنوان نشان خاصی دریافت کند که او را کاپیتان صندلی ماشین خطاب می۔ کنید. کودکانی که سرویس مدرسه می نشینند باید سعی کنند به طور روزانه یا هفتگی به خاطر رفتار خوبشان برچسب دریافت کنند. وقتی برچسب ها به تعداد خاصی رسیدند آنها را در مسیر مدرسه به خانه برای خوردن نوشیدنی می توانند توقف کنند. برای هر سفر یک ستاره سوپر ماشین انتخاب کنید.
  • کودک را تشویق کنید تا آرام باشد. نشستن در خودرو باعث میشود که بعضی از کودکان بخوابند! از این مزیت استفاده کنید و از کودک خود بخواهید تا آن را به بهترین زمان استراحت تبدیل کند. به او بگویید چشمانش را ببندد، منظره ای از مکان مورد علاقه اش را تصور کند و به آنجا برود.

نسبت به رفتار بد واکنش نشان دهید.

اگر روش مثبت را امتحان کرده اید مؤثر واقع نشد، از مراحل زیر استفاده کنید:

  • اولین بار اعتراض کنید. وقتی سر و صدا کرد یا کمربندش را باز کرد ماشین را متوقف کنید. به کودک بگویید از رفتارش ناراحت هستید و تا زمانی که کمربندش را ببندد و درست بنشیند، حرکت نکنید.
  • از زمان سکوت استفاده کنید. اگر دوباره بدرفتاری کرد او را مجبور کنید تا پایان سفر در ماشین بماند و به ازای هر سال از سن او یک تا ده دقیقه بیشتر کمربندش راببندد. پیامدها و عواقب کار را مشخص کنید. در سفر بعدی قوانین را به او بگویید. به او یادآوری کنید اگر دوباره مشکلی درست کند، در پایان سفر مجددا به زمان سکوت فرستاده میشود و علاوه بر این در سفر بعدی او رادر خانه خواهید گذاشت. دقت کنید که در آن ثابت قدم باشید. پیامدهای عمل قطعأ تا زمانی که آنها را به اجرا نگذارد، کاربرد ندارند.
  • از جریمه استفاده کنید. در شروع هر هفته، هر عضو خانواده هر روز پانصد تومان در یافت می کند. هر دفعه که کسی کمربندش را نبست یا از قوانین سرپیچی کرد، مقداری از پول را باید جریمه بدهد و آن را در «قلک ماشین» که از ظرف پلاستیکی ساخته شده است، بیندازد. کسی که تا پایان هفته بیشترین پول را داشت، پول جمع شده در قلک را نیز دریافت می کند یا یک خوراکی ویژه پاداش می گیرد.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *