#


چگونه کودکان را از روی دیوارها و مبلمان می نویسد باز داریم؟

11 آوریل 2018 بدون نظر 1807 بازدید

چگونه کودکان را از روی دیوارها و مبلمان می نویسد باز داریم؟

No votes yet.
Please wait...

کودکی که روی دیوارها و مبلمان می نویسد

هر وقت که «مارین» دو ساله دور از چشم بود. معمولا می توانستیم او را در حال تغییر دیوارها با یکی از نقاشی های خلاقانه و خاب خودش پیدا کنیم. مهم نیست که چقدر مادرش به او می گفت این کار را نکند، «سارین» به کارش ادامه داد و نقاشی می کشید. مادر او پیش ما آمد تا در مورد این رفتار او در میان عادات دیگرش، از ما مشاوره بخواهد و قصد داریم به شما بگوییم که به او چه گفتیم. بدیهی است که کودکانی مثل «مارین» باید گفته شود چه چیزی برای نقاشی کشیدن مناسب است و چه چیزی نیست، باید معنی حرف شما را بفهمند، (اگر کودکی بدون خشم و عصبانیت روی مکان های نامناسب مینو بسد یا نوشتن روی دیوارها فقط برای ابراز احساسات خود نیست.)

به او آموزش دهید درست بنویسد

به کودک دقیقا بگویید که کجا می تواند بنویسد و کجا نمی تواند. گشت و سیاحتی در خانه ی خود انجام دهید، مکان های مناسب و مکان های اشتباه را به او نشان دهید و اگر به اندازه ی کافی بزرگ شده، از او بخواهید به شما بگوید چرا این کار زشت را انجام میدهد.

برایش راه حل و چاره هایی فراهم کنید

این یک اصل اساسی برای تغییر در رفتار است. کودکان عاشق نوشتن و نقاشی کردن هستند و برای أنها مهم است که فرصت انجام این کار را داشته باشند.

  • لوازم نقاشی را فراهم کنید. یک قفسه یا جعبه ی هنری درست کنید که در آن تمام لوازم مورد نیاز کودک را بگذارید تا او بتواند به طور مستقل وقتی که خلاقیتش برانگیخته شد از آنها استفاده کند. مکان های کار او را محدود و مشخص کنید – میز – آشپزخانه، میز تحریر و کف اتاقش – و به او بگویید که تنها مکان هایی هستند که او می تواند کار کند. اگر لوازم قابل بردن به نقاط دیگر خانه هستند، او برای مدت مشخصی آنها را از دست خواهد داد.
  • لوازم نوشتن فراهم کنید. ورق، لوازم التحریر قدیمی، کارت، پاکت نامه، دفترچه یادداشت، ماژیک، مداد، خودکار و وسایل دیگر را فراهم کنید و آنها را در مکانی خاص و فقط برای مصارف او قرار دهید. او را تشویق به نوشتن کنید. حتی اگر نتواند بنویسد – اگر به کودکان فرصت تلاش داده شود، قبل از این که بتوانند بخوانند، شکل نوشتاری خود را ابداع خواهند کرد. بچه ی کوچکتر می تواند عقاید خود را بیان کند و شما آنها را روی ورق بیاورید. بچه بزرگتر می تواند یادداشتهای تشکر یا فهرست خرید را بنویسد. شما میتوانید پیشنهاد دهید که فیلم های نقاشی شده یا کارتون ها را از روزنامه جدا کند و عنوان های زیرکانه خود را بنویسد.
  • مکانهای دیگری برای نوشتن آمده کنید. راههای دیگر نوشتن و نقاشی کشیدن شامل تخته سیاه و سطوح قابل پاک کردن دیگر یا نوار غلطک ماشین افزایشگر، دفترچه های قدیمی، قسمت خالی نامه های باطله، کتاب های قابل پاک کردن و تخته های جادویی پاک شدنی هستند. برای کودکی که عاشق فضاهای باز و بزرگ است مثل دیوار، یک طومار از کاغذ کادویی قهوه ای به عنوان سطح نقاشی تهیه کنید. یا به او اجازه دهید از گچ روی پیاده رو یا راه ورودی استفاده کند.

نظارت کنید

همیشه امکان پذیر و حتی ضروری نیست، اما بدیهی است که می توانید از این رفتار مخرب با نظارت بر بازی کودکتان جلوگیری کنید. ما معتقدیم با آموزش روش های سازنده برای بازی، می توانید مانع ایجاد مشکلات شوید. با او روی پروژه های هنری کار کنید و بر بازی های مستقل نظارت کنید تا اینکه مطمئن شوید او امکان درست برای خلق اثر هنری خود را می شناسد.

از پیامدهای طبیعی استفاده کنید

اگر کودک بدون توجه به نوشتن روی دیوار و یا مبلمان ادامه داد، شما باید به او آموزش دهید که رفتارش قابل قبول نیست. اگر همچنان ادامه داد، پیامدها و نتیجه کارش در انتظارش خواهند بود.

  • از موانع دستی استفاده کنید. اگر دیدید کودک شما روی سطح نامناسب در حال نوشتن است، قاطعانه بگویید «نه!» و دستانش را برای سی ثانیه نگه دارید، آنها را طوری نگه دارید که او نتواند ادامه دهد. در واقع آنها را به حالتی محکوم و ناخوشایند نگه دارید، تا کودک بداند شما کار او را تأیید نمی کنید و او باید متوقف شود.
  • از جبران استفاده کنید. به کودک بگویید دیوار را شلوغ و کثیف کرده است و در نتیجه باید آن را تمیز کند. دستانش را بگیرید و وقتی که دیوار را تمیز می کند او را راهنمایی کنید. سپس بگوییده نه! یک نقطه روشنتر روی دیوار است، مجبوری تمام دیوار را تمیز کنی تا با این نقطه متناسب باشند. به نظارت ادامه دهید، به طور دستی او را راهنمایی کنید تا زمانی که خسته شود. اجازه دهید استراحت کند و دوباره شروع کند. توضیح دهید که دیگر نباید روی دیوار بنویسد.
  • از مهلت استفاده کنید. اگر کودک بر این رفتار نادرست خود اصرار ورزید، به عنوان پیامد . عمل نوشتن روی دیوار او را روی صندلی در اتاق دیگر برای یک مدت خاصی بنشانید.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *